Jump to content

Det går utför


R2D2
 Share

Recommended Posts

Ingen mer än jag som tycker att det bara går utför för gtasajten?

När jag först gick med var det kanske runt 200 medlemmar, nästan aldrig några låsta trådar, och banningarna kunde man räkna på en vänsterhand.

Sen har det antalet ökat, nu är det...vad är det? 8000?

I alla fall så kan det nu inte gå en dag utan minst en varning, ett par låsta trådar, och en och annan banning emellanåt.

En efter en av dom mest respekterade medlemmarna sticker.

Det mest jobbiga är en del av alla nya medlemmar, som bara verkar vara här för att förstöra (alla vet nog vilka dom är). Samma medlemmar kommer bergis skriva nåt skit i denna tråd, men det får dom väl göra om det nu är så himla kul.

Undrar om nån har nån åsikt om vad som måste göras för att lugna ner det?

Nåt är fel (w00t)

Om nån tycker denna är helt onödig, lås, tappa bort nyckeln och släng bort.

Jag har sett flera dagar gå förbi utan en varning delats ut. Och att varningar ökar med medlemmarna är inte ovanligt. Det är inga mer, möjligtvis mindre om man gör ett genomsnitt på medlemmar/varningar från då och nu.

Jag tycker verkligen inte det är låsta trådar varje dag. Kanske nån i veckan. Samma sak med snittet.

Btw, när vi ändå är här har jag hört att många "äldre" medlemmar inte gillar spam. Förut fanns spam-tråden och då satt många av er och spammade exakt sånt som ni inte gillar att folk skriver idag, och när de gör det dröjer det inte länge innan ni förolämpar dom(ni har ändå sagt att ni vill ha tillbaka den tiden?). Bara för att ni var här först betyder det inte att ni får några fördelar. Jag tycker många verkar klaga på att det kommer fler medlemmar.

Finns inget direkt att göra, otrevliga människor bannas som vanligt efter 5 varningar, eller snabbare vid grovare regelbrott, sen finns det inte direkt nåt mer att göra åt det? Och det är ju det som händer just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tomtefar: Jo, alla n00bs är inte spammare.

Men det är väl en del iaf.

Cortez: Låsta trådar var fler när det var lov, men det är nog i snitt iaf nästan nån per dag.

I alla fall vad jag har märkt så är de flesta spammare nya medlemmar, men det kanske bara är jag som har fått fel uppfattning.

Spam-tråden fanns ju just för att då slapp man sådana som quicksilvers inlägg som inte tillför något.

Fast jag kanske drog alla nya över en kam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är till viss del våra egn fel hur vi vill ha det.

newbie1 spammar i en omtyckt tråd.

oldie1 klagar på newbie1.

newbie1 blir arg o spammar mer.

fler newbies börjar spamma för det.

En hel drös oldies börjar klaga på alla newbies.

Topicen låses och newbiesarna blir glada och alla oldies hatar moderatorerna.

Nicht ist wunderbar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sett flera dagar gå förbi utan en varning delats ut.

Vi skriver inte alltid när vi delar ut en varning så folk kan bli varnade utan att ni andra får veta det. Den som blir varnad får dock reda på det genom PM.

Tyvärr är det många, särskilt nya medlemmar som inte tar varningarna på allvar utan fortsätter missbruka reglerna som om ingenting hänt. Om vi skulle börja med att en varning i samtliga fall medförde en viss tids hybernating tror jag folk skulle vara mer angelägna om att sköta sig.

Efter första varningen skulle man kunna få en veckas hybernating, efter andra två veckor o.s.v, så att personer som inte skött sig inte "bara" får en anmärkning i sina warn-logs utan också ett straff.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi skriver inte alltid när vi delar ut en varning så folk kan bli varnade utan att ni andra får veta det. Den som blir varnad får dock reda på det genom PM.

Tyvärr är det många, särskilt nya medlemmar som inte tar varningarna på allvar utan fortsätter missbruka reglerna som om ingenting hänt. Om vi skulle börja med att en varning i samtliga fall medförde en viss tids hybernating tror jag folk skulle vara mer angelägna om att sköta sig.

Efter första varningen skulle man kunna få en veckas hybernating, efter andra två veckor o.s.v, så att personer som inte skött sig inte "bara" får en anmärkning i sina warn-logs utan också ett straff.

Har aldrig fått information om att jag fått en varning, skulle du kunna kolla det åt mig? misstänker att jag har ca 3-4st.

Det är ok om du tar det här eller i pm.. tack :rolleyes:

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi skriver inte alltid när vi delar ut en varning så folk kan bli varnade utan att ni andra får veta det. Den som blir varnad får dock reda på det genom PM.

Tyvärr är det många, särskilt nya medlemmar som inte tar varningarna på allvar utan fortsätter missbruka reglerna som om ingenting hänt. Om vi skulle börja med att en varning i samtliga fall medförde en viss tids hybernating tror jag folk skulle vara mer angelägna om att sköta sig.

Efter första varningen skulle man kunna få en veckas hybernating, efter andra två veckor o.s.v, så att personer som inte skött sig inte "bara" får en anmärkning i sina warn-logs utan också ett straff.

Btw, ska inte Nix och alla hans användare bannas snart?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På Gtaforums.com har dem MYCKET mer medlemmar men ändå mindre idioter..

Det är någonting att tänka på..

Det kan ju ha nåt att göra med att man måste kunna det internationella språket engelska för att ens kunna skriva nåt där. Vilket avskräcker yngre och mer korkade. Här är en del av forumet på engelska, men alla skriver på svenska, och det språket lär sig de flesta barn vid en tidig ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...