Jump to content

Grafikkort


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 158
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man kan inte få ett bra kort på 500-lappen. Helt omöjligt. :P

Du har inte läst speciellt noga och insett att just den meningen redan blivigt sagd, eller, hur?

@Sikorka

Beroende på hur bra din dator är. Jag tycker du ska köpa ett grafikkort, men om din dator är så till åren kommen att det inte gör någon skillnad så kanske du ska skaffa någon ny. Jag är dock ekonomisk, så köp ett grafikkort -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelar det någon roll vilken kort model man har jag menar det är väll ändå Specifikationererna som avgör hur bra prestanda det blir eller -_-:ermm: ??

Bygger det på samma modell så är skillnaden liten, men ofta någon så du bör ju kolla specifikationerna så att du får det bästa. Mitt val stod ju mellan Sparkles och Leadteks grafikkort, båda byggde på Geforce 6200, men Sparkles hade högre värden på något (:!!!:) ... Det skillde t.ex 250 Mhz på minnet ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev fel, bajs..

köp för guds skull inte 9600, varken pro eller xt eller annat jox. isf är det bättre att spara lite till så att ni har råd med ett 6600gt som håller mycket längre..

Det kortet är inte så snabbt... Tror jag, jag såg bara att det Geforce 6200 jag ska köpa är snabbare på sina ställen :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.köp det jag har, ATI radeon X850 Xt  :huh: , endast 5800:-  :wacko:

Lyckat köp grabben. Du får ett x850xt för 3899kr.

För 5800 hade du fått ett 7800GTX..

Till trådskaparen:

Försök spara pengar till detta:

http://www.datorhandel.com/se/index.php?re...tnr=CGN-G668TVD

eller ett 9800 pro med ice-q kylning.

Redigerad av Fralla_24
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har funderat på att köpa ett geforce 6800 128mb för bara 2000kr så här ser det ut

http://www.dataparadiset.com/default.asp?pid=21564 är det bra??

*EDIT*

det är ett fel på länken så ni kan gå in på http://www.dataparadiset.com/default.asp?pid=21564 och gå in på grafikkort och kolla på det biligaste 6800 det funderar jag på.

Redigerad av darkfejs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kan du sluta vara så envis när du inte vet någonting? 6600gt är såååå mycket bättre än ditt jävla 6200 inse

Du är så trevlig är sympatisk... Jag gillar dig... <_<

Du med aKi...

Jag tror jag ska sluta komma med mina åsikter och att fråga om saker, går det bra för er?

*EDIT*

Meller, vilken var den första länken du postade? Var det till en 6800:a?

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är så trevlig är sympatisk... Jag gillar dig... :huh:

Du med aKi...

Jag tror jag ska sluta komma med mina åsikter och att fråga om saker, går det bra för er?

*EDIT*

Meller, vilken var den första länken du postade? Var det till en 6800:a?

Men när du säger att ett 6200 är bättre än ett 6600gt så kan man inte bara sitta tyst, tänk om han hade köpt ett sånt istället för ett 6600gt.

Jippi vad glad han skulle blivit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men när du säger att ett 6200 är bättre än ett 6600gt så kan man inte bara sitta tyst, tänk om han hade köpt ett sånt istället för ett 6600gt.

Jippi vad glad han skulle blivit.

Aja, strunt samma. Jag har lärt mig och sitter i skamvrån för min okunnighet.

(Dessutom så byggde jag det jag sa på att jag tittade på de olika frekvenserna korten hade, och det på 6200 hade hade sina värden högre än det där andra. Men... Visst låter det rätt logiskt att 6600 är bättre än 6200...)

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...