Jump to content

Grafikkort


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 158
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag köpt ett Sparkle GeForce 6200... Jag har ett problem... När jag stoppar i kortet och startar datorn fattar det inte att skärmen är i ett kort och det dyker upp ett meddelande där det står "no signal". Detta tror jag är för att kortet är på x8, och AGP:n bara löarar av x4. Andra med samma dator som jag har dock kort med AGPx8, och det går. Så jag förtår inte vad som är fel!? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag köpt ett Sparkle GeForce 6200... Jag har ett problem... När jag stoppar i kortet och startar datorn fattar det inte att skärmen är i ett kort och det dyker upp ett meddelande där det står "no signal". Detta tror jag är för att kortet är på x8, och AGP:n bara löarar av x4. Andra med samma dator som jag har dock kort med AGPx8, och det går. Så jag förtår inte vad som är fel!? :ermm:

Ajdå... Men, måste man inte typ "säga till" datorn att man byter grafikkort? Typ som nån drivrutin? (Är inte haj alls på sånt här :"> )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag köpt ett Sparkle GeForce 6200... Jag har ett problem... När jag stoppar i kortet och startar datorn fattar det inte att skärmen är i ett kort och det dyker upp ett meddelande där det står "no signal". Detta tror jag är för att kortet är på x8, och AGP:n bara löarar av x4. Andra med samma dator som jag har dock kort med AGPx8, och det går. Så jag förtår inte vad som är fel!? :wacko:

Fick det problemet när jag bankade i bordet, datorn hängde sig och jag fick no signal medelandet, sen så grävde jag runder lite i burken och tryckte på sladdar och sånt.

Inget funkade, sen så tryckte jag till grafikkortet lite och vipps den hittade skärmen, kolla så du har tryckt dit kortet ordentligt.

@Siana, hur ska han göra det när hans skärm inte funkar B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är så trevlig är sympatisk... Jag gillar dig...  :wacko: 

Du med aKi...

Jag tror jag ska sluta komma med mina åsikter och att fråga om saker, går det bra för er?

*EDIT*

Meller, vilken var den första länken du postade? Var det till en 6800:a?

9800pro B)

EDIT satans dubbelpost

Redigerad av Meller
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick det problemet när jag bankade i bordet, datorn hängde sig och jag fick no signal medelandet, sen så grävde jag runder lite i burken och tryckte på sladdar och sånt.

Inget funkade, sen så tryckte jag till grafikkortet lite och vipps den hittade skärmen, kolla så du har tryckt dit kortet ordentligt.

@Siana, hur ska han göra det när hans skärm inte funkar ;P

Jag gick till min väns far som är kunnig inom det området, och efter tre kvarts pillande i BIOS sa han; "Asså, det enda som verkar logiskt är att du inte har stoppat i det ordentligt". Så testade han. *KLICK*

Nu fungerar det utmärkt :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick till min väns far som är kunnig inom det området, och efter tre kvarts pillande i BIOS sa han; "Asså, det enda som verkar logiskt är att du inte har stoppat i det ordentligt". Så testade han. *KLICK*

Nu fungerar det utmärkt :rolleyes:

*And he lived happily ever after*

FUCKING DATAPARADISET ;P

MAIL FRÅN DATAPARADISET.COM

Hej xxx,

Tack för order & förtroende.

Beställd produkt:

CGA-E968TVD9600 128MB 400/200 CRT DVI-I TV (810Kr)

är slut på lagret & vi har ej exakta nya leveransbesked.

Kolla gärna på hemsidan om DU kan hitta ngt i Centrallager som Du vill ersätta

detta kort med.

Om ej svar:

Vi skickar samma minut varan kommer in på lagret, men vet ej när detta blir idag

då våra leverantörer ej ger oss enhetligt besked.

Återkom gärna med frågor & synpunkter.

Med vänliga hälsningar,

Dataparadiset.com

Ska nog välja ett annat istället nu...

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp det här istället det är dock bara 9600 men det har 256mb men dom är nog ungefärt lika bra tror jag så om du vill spara pengar så kan du köpa 9800 för det var biligare ^_^:lol:

Spelar ingen roll om det är 128 eller 256 på kortet. Först skall du ta reda på hur många pipes samt klockfrekvens på kortet du skall köpa, skit i om det är 128 eller 256..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...