Jump to content

Grafikkort


Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 158
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ju bättre grafikkort ju mer FPS, Och ju mer FPS man har ju mindre laggar det=)

Ajo, men är det kapabelt att ens få igång sådana spel? Man tycer ju det iallafall, jag menar vi har ju ett geforce 4 på den andra datorn som har 64 mb minne, och det fungerade rätt bra. Här är det ju 4 ggr mer, så man tycker ju att det borde gå bättre. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så nya spel såsom FarCry, Doom3 och Half-Life2 är inte att tänka på då?

*Edit*

Hmm, precis samma fråga som Wiken, sorry :wub:

Jorå bör ju klara alla dem på lägsta, lyssna inte på skribb jag körde Doom 3 perfekt på medel inställningar med mitt gamla Geforce3 :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett geforce 3.

Spelar F.E.A.R. i 1024X768 (enligt utvecklarna är det max-upplösning för Geforce 6800U kort, läs read me.) Kör med en massa grejjs på "Maximum". Det enda jag inte har på är egentligen shadows (skuggor) och shader model 1.4, 2.0 och 3.0 effekter då mitt grafikkort inte kan visa sådanna. Guess what? Spelet flyter. Och nej, jag har INTE double pixel rendering (sänker grafiken något så otroligt) på.

Och om ni inte vet så är Geforce 4 Ti absoluta minimum för att spela fear.

De ni! :wub:

On topic: Om mitt 5 år gamla geforce 3 kan spela de senasyte spelen, så ska ett Ati 9250 också kunna det.

MEN!

Detta tycker jag att du ska välja: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310384&cks=PRL

Ja, jag vet.. det är "bara" 128mb... men du komer inte att spela spel på "very high", alltså behövs inte 256mb. Det är dessutom mycket bättre än de andra korten du tittat på. Bl.a. har inte gf6 generationens kort inte lika stora problem med Shader Model 2.0 som t.ex. Geforce FX korten.

EDIT: http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...dId=726&dPage=5

Där ser du hur det kort jag länkade till presterar.

Doom är inget problem alls, du kommer att rulla på i 40fps!

Farcry Flyter ännu bättre, nästan 50 fps.

Detta kort klarar alla de senaste spelen utan problem i upplösningen 1024X768.

Redigerad av Pain To ThE MaX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett geforce 3.

Spelar F.E.A.R. i 1024X768 (enligt utvecklarna är det max-upplösning för Geforce 6800U kort, läs read me.) Kör med en massa grejjs på "Maximum". Det enda jag inte har på är egentligen shadows (skuggor) och shader model 1.4, 2.0 och 3.0 effekter då mitt grafikkort inte kan visa sådanna. Guess what? Spelet flyter. Och nej, jag har INTE double pixel rendering (sänker grafiken något så otroligt) på.

Och om ni inte vet så är Geforce 4 Ti absoluta minimum för att spela fear.

De ni! :)

On topic: Om mitt 5 år gamla geforce 3 kan spela de senasyte spelen, så ska ett Ati 9250 också kunna det.

MEN!

Detta tycker jag att du ska välja: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=310384&cks=PRL

Ja, jag vet.. det är "bara" 128mb... men du komer inte att spela spel på "very high", alltså behövs inte 256mb. Det är dessutom mycket bättre än de andra korten du tittat på. Bl.a. har inte gf6 generationens kort inte lika stora problem med Shader Model 2.0 som t.ex. Geforce FX korten.

EDIT: http://www.tweaktown.com/document.php?dTyp...dId=726&dPage=5

Där ser du hur det kort jag länkade till presterar.

Doom är inget problem alls, du kommer att rulla på i 40fps!

Farcry Flyter ännu bättre, nästan 50 fps.

Detta kort klarar alla de senaste spelen utan problem i upplösningen 1024X768.

Okej, det kortet låter bra. Jag tror att jag satsar på det :wub:

Men, eftersom jag inte vill köpa över internet då jag vill slippa den jävla momsen och frakten, kan det här eller det här vara något? De båda är ju Geforce 6200, men det börjar inte med bokstäverna MSI (vilket gör det till en helt annan modell :P )

*EDIT*

Sedan vet jag ju inte om min Intel Celeron processor skulle orka med alltför krävande saker...

*EDIT2*

Coolt, kan man göra TradeMark-tecken!? -_- Det ska missbrukas!

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, det kortet låter bra. Jag tror att jag satsar på det :wub:

Men, eftersom jag inte vill köpa över internet då jag vill slippa den jävla momsen och frakten, kan det här eller det här vara något? De båda är ju Geforce 6200, men det börjar inte med bokstäverna MSI (vilket gör det till en helt annan modell  :P )

*EDIT*

Sedan vet jag ju inte om min Intel Celeron processor skulle orka med alltför krävande saker...

*EDIT2*

Coolt, kan man göra TradeMark-tecken!?  -_- Det ska missbrukas!

Det att det är MSI är bara vilket företag som har gjort kortet, själva kärnan är likadan bara det att man kanske får olika saker som följer med, olika fläktar till kortet etc. Dvs ingen märkbar skillnad på kvalitén :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det att det är MSI är bara vilket företag som har gjort kortet, själva kärnan är likadan bara det att man kanske får olika saker som följer med, olika fläktar till kortet etc. Dvs ingen märkbar skillnad på kvalitén :P

Wohoo! Då tror jag att jag tar och beställer ett sådant. Man kanske ska ta ett likadant med 256 mb? :o

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajaj, en celeron processor :o Detta kommer att hålla dig tillbaka. Du lär inte får de fps som jag postade om :P En 2.8 ghz celeron processor är HÄLFTEN så stark som min AMD 1800+ (1.53 ghz).. alltså kan man tänka sig en 2.8ghz celeron som en 900mhz P4. 900mhz är inte mycket det...

Om du hittar ett billigt 256mb kort.. så visst... annars an du skita i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ajaj, en celeron processor :o Detta kommer att hålla dig tillbaka. Du lär inte får de fps som jag postade om :P En 2.8 ghz celeron processor är HÄLFTEN så stark som min AMD 1800+ (1.53 ghz).. alltså kan man tänka sig en 2.8ghz celeron som en 900mhz P4. 900mhz är inte mycket det...

Om du hittar ett billigt 256mb kort.. så visst... annars an du skita i det.

Men jag tycker ändå att det bör prestera bättre än mitt nuvarande, eller hur? Vare sig jag har en Celeron eller ej -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Kollar på en annons på blocket (www.x.se/ucqu) där står det bara 64MB Inbyggd GFK. Hur fan ska man veta om det är bra? Men det är det inte va? :o

Du må vara dum, men inte så dum, eller?

Okej, det kanske är bra fr att vara ett på 64, men det är väl knappast bra nog för att köpa när det finns bättre alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du må vara dum, men inte så dum, eller?

Okej, det kanske är bra fr att vara ett på 64, men det är väl knappast bra nog för att köpa när det finns bättre alternativ?

Du har rätt. Men det du skulle köpa, hur mycket gick det på? Är också på jakt efter ett billigt GFK som duger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett geforce 3.

Spelar F.E.A.R. i 1024X768 (enligt utvecklarna är det max-upplösning för Geforce 6800U kort, läs read me.) Kör med en massa grejjs på "Maximum". Det enda jag inte har på är egentligen shadows (skuggor) och shader model 1.4, 2.0 och 3.0 effekter då mitt grafikkort inte kan visa sådanna. Guess what? Spelet flyter. Och nej, jag har INTE double pixel rendering (sänker grafiken något så otroligt) på.

Det låter helt otroligt. Du har typ 3 fps då elleR?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...