Jump to content

Öltråden


Hades
 Share

Recommended Posts

Nu sa hoppas jag att du pratar om ol (och vin kanske), det kan man dricka for att det ar gott. Sprit daremot, om du dricker det for att det ar gott och inte for att bli full sa har du missuppfattat hela iden med alkohol...

Ja.. är det inte öl tråden handlar om?

Sprit kan man ju också dricka för att det är gott, i drinkar till exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 18 years later...

Bumpar den här tråden. Legends never die.

Guinness är såklart favoriten och då särskillt Extra Stout på 5 procent. Annan stout jag gillar är Oppigårds Turbo Stout (8.7% hjärteögon) som jag tyvärr inte hittar på systemet i Gullmars längre och inte heller sett någon annanstans där jag varit.

Man ska vara vit, heterosexuell, dricka öl (östrogen lmao) och äta kött. Det är livsstilen. Sedan ska man vråla högt och spela dunka dunka musik.

Öltråden borde egentligen heta livsstilstråden då det är en hel livsstil.

Till vardags dricker jag mest ljus lager (blä, pisswasser som det ju heter i GTA-världen) och det får mig att tänka på normiebrudar istället för exotiska babes.

Om Megan Fox är en 10:a (är hon verkligen det?) så är väl Michelle Trachtenberg en 7:a. Expecto Patronum!

För mig finns det bara en 10:a dock (Kennedy lmao), men om vi snackar öl så är det Guinness Extra Stout. Perfekt alkoholmängd och klassisk öl på klassisk mark.

En annan favoritöl är ju Peroni, italiensk prettoöl. Gjord på majs och smakar ljuvens.

Folkölen jag dricker till vardags är ju i burk och även Pripps dricks ibland då starköl från Systemet. En svensk klassiker helt enkelt. Tidigare år drack jag Pripps på flaska, men det har jag lagt av med. Nuförtiden brukar jag köpa den nerfade varianten (tidigare 7.2 numer 6.8) vilket smakar helt okej och ger en lagom fylla.

Stort fan av weissbier också vid speciella tillfällen, men inget jag dricker ofta.

I stort sätt lever jag på humle och malt (och drömmen om en sexig antifabrud, men det är off-topic) och födan jag äter vid sidan av är bara nödvändig människokost.

Det är helt enkelt det enda jag gör om dagarna. Sveper öl.

Lite därför jag kallar det för en livsstil. En Oltre la Morte-livsstil. Skinhead är inte något man bara hoppar på hipp som happ. Det är något man lever och dör för. Vikingarock, RAC'N'Roll och allt vad det kan vara som tillhör livsstilen är bara sidofenomen jämfört med ölen. Och Revolutionen såklart. Att spå i runor. Leva med gudarna. Dö för gudinnorna.

Om allt det vi gjorde inte var för kärleken (ölen, särskillt Guinness, Nera come Noi) vad var det då man gjorde det för? Alkoholen, min bästa vän så börjar vi om igen.

Skål och jag hoppas få höra era ölvanor. Den här tråden har legat och slumrat sedan 2005, men öl är öl. Det är inte bara fyllan som är målet utan det är smaken, makten, helt enkelt hela livsstilen. Ett modernt ord är ju dagsfylla, men jag plockar från en högre hylla. Jag snackar dagsform. Öl byggde denna kropp och så vidare. 90 pannor har man blivit som 90-talist. Tjockare än Loket. Nu är det jag som är ett brittiskt twinklok, hehe.

Respekt till alla som älskar öl. Oavsett kön, sexuell läggning, religion, hudfärg m.m.

Till och med respekt till "rosa tjockis", nu är jag tjockare än honom, ahahaha.

Skål återigen och Leve Revolutionen. Skinhead 4 Ever, bärs och bira, shoutout till Elvira (antifabrud på twitter).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Den här tråden får lagligt dricka öl själv på krogen och du får för dig att bumpa upp den. Ge dig. 

Håll dig till din blogg om du ska ordbajsa samma sak i hundra trådar. Ingen bryr sig om din Antifabrud för sjuttioelfte gången!

TL;DR Fuck alla AFA Apor, Öl is king, Dibel har fått hjärnaneurysm igen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...