Jump to content

Öltråden


Hades
 Share

Recommended Posts

35-åriga fjortisar? Det var nåt nytt...

Med "fjortisfylla" syftade jag på ungdomar som dricker och det är väl knappast någon hemlighet att väldigt många gör det bara för att bli fulla. Visst kan det vara kul att va full nån gång ibland men att dricka enbart för fyllan är bara dumt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öl är blä, och anledningen till att så många i min bekanskapskrets beter sig som idioter. Let it snow, let it snow, let it snow...

Man, it doesn't show signs of stoppin',

And I brought me some corn for poppin',

And since we've no place to go...

LET IT SNOW, LET IT SNOW, LET IT SNOW!

Hm, the weather outside is frightful... lala, but the fire is sooo delightful...

Mysig sång, det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker öl är gott, men inte jättegott

godast är väl carlsberg gold(heter så va?) starköl 33 cl

folköl, hum...det får nog bli hinkeninken (heineken för ni som inte fatta)

norrlands går också

edit: Jag skulle ju kunna säga att om det är fest så dricker jag enbart för att bli full, och ja må kallas fjortisfylla men det är skit samma för mig så länge det är kul.

Same here, jag tycker inte öl är så gott att jag bara dricker det för smakens skull

men på fest ska det helst va starköl för det tar sån jävla tid att bli full på 3,5:or + att man måste dricka mer vätska då

edit 2: gillar mer smaksatt öl, kopparberg mixed malt passionsfrukt >_<

även i folkmun kallats för kärringdricka

den dricker jag båda för att bli full och för att den typ smakar läsk

eller rättare sagt, den smakar cider med mycket socker

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heineken...... flaska...... 5.2%

edit: Jag skulle ju kunna säga att om det är fest så dricker jag enbart för att bli full, och ja må kallas fjortisfylla men det är skit samma för mig så länge det är kul.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hälften av folket i denna topicen vet ju inte ett skit av vad dom snackar om.. B)

Hembränt är precis som det låter sprit som är bränt hemma. Har du bra grejer att bränna med så kan du få minst lika bra sprit som en flaska Absolut.

Alla dumma jävla historier om att folk har blivit blinda och tappat känsel lite överallt är för det mesta skrock. Och av dom fallen så har dom druckit "skitsprit". Där man inte har filtrerat bort all mäsk från spriten.

iaf, BTT!

Ang. öl; Denna ljuvliga dryck. (w00t) Jag dricker all öl. Öl kan va gott som fan bara den har rätt tempratur. En ljummen öl är det värsta jag vet.icon8_147728_0.gif

Har börjat testa mig på lite mörkare öl. Fina grejjer där kan man säga. Newcastle är en favorit på dom mörkare delarna. Dom ljusare ölen har jag inte hittat min själsfrälse än men jag söker febrilt.

Alla olika öl jag testat har alltid konstig doft, äcklig smak, äcklig eftersmak eller annan konstig sak som gör att dom inte fallit mig i smaken. Det är väl bara en Budweiser på flaska då, men dom är så jävulusiskt dyra så det blir bara på fina evenemang som man korkar upp dom.

Avslutar här med att öppna en spendrups och säger skål! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat öl, och alkohol ett par gånger, jag gillar det inte. Smakar skit. Har dock inte testat alla märken, är det nån skillnad överhuvudtaget på dom...?

Ja, det är skillnad

typ pripps som smakar piss

kan tyvärr inga namn på exotiska tjeckiska öler men sånna sägs smaka gudomligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har testat öl, och alkohol ett par gånger, jag gillar det inte. Smakar skit. Har dock inte testat alla märken, är det nån skillnad överhuvudtaget på dom...?

Det är det som är felet. Det är sååå stor skillnad på öl och öl.

Alla har olika smak så man måste testa så otroligt mycket öl för att hitta någon man verkligen gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det är skillnad

typ pripps som smakar piss

kan tyvärr inga namn på exotiska tjeckiska öler men sånna sägs smaka gudomligt

Mm, tjeckiskt öl är riktigt gott, dom kan verkligen brygga.

Godaste Ölet är utan tvekan Corona Extra med en liten lime-klyfta i.. mmmm

Mm, corona är inte fel asså :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

35-åriga fjortisar? Det var nåt nytt...

Med "fjortisfylla" syftade jag på ungdomar som dricker och det är väl knappast någon hemlighet att väldigt många gör det bara för att bli fulla. Visst kan det vara kul att va full nån gång ibland men att dricka enbart för fyllan är bara dumt.

Nu sa hoppas jag att du pratar om ol (och vin kanske), det kan man dricka for att det ar gott. Sprit daremot, om du dricker det for att det ar gott och inte for att bli full sa har du missuppfattat hela iden med alkohol...

Jag dricker inte sarskillt mycket ol for jag dricker bara for att bli full och jag blir inte full pa ol. De olsorter jag gillar ar Harboe och Rignes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...