Jump to content

Musiktips


jaeger
 Share

Recommended Posts

Andrew Bird - Heretics

Det var ett bra val att göra 'Heretics' till den första låten jag lyssnade på

denna morgon. Nu mår jag ännu bättre :) Och jag vet inte, min eviga

kärlek till 'Armchair Apocrypha' bara växer och växter, det är ett så full-

komligt album, på alla sätt, så att jag fortfarande ryser flera gånger när

jag lyssnar på det.

[youtube-old]g48C0CEL0dQ[/youtube-old]

spotify_1075420_0.png

Najs låt :) Hört Measuring Cup? Bland den första låten jag hörde med Andrew Bird.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Najs låt :) Hört Measuring Cup? Bland den första låten jag hörde med Andrew Bird.

Åh, ack ja - Liveversionen ger mig gåshud varje gång! Dock fanns bara den inspelade på Spotify.

post-8685-1231335899_thumb.png

ROLLING STONES - TUMBLING DICE (live)

Jag har blivit väldigt indoktrinerad med Stones sedan jag låg i magen, typ (på tal

om det hittade jag skivan 'Babies go Rolling Stones', en slags instegsskiva till Rolling

Stones, anpassad för småbarn), och tycker fortfarande att det är riktigt, riktigt bra.

Det känns väldigt naturligt att lyssna på, och det kommer det nog alltid att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bloc Party - Ion Square.

Såå dåligt är den inte den här skivan. Jäääävlar vad dåligt producerad den är dock, det låter för jävligt.

Det kan jag också känna. Skrev något om det i Årets skivor, att det känns hastigt, som om man ville få det överstökat. Det är väldigt synd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh vad bra! Varför kan inte jag skriva sån där musik? Shit, vad jag kommer älska den här skivan.

Håller fullständigt med.

Hade nästan glömt bort hur mycket jag gillade Franz Ferdinand. Men den där låten, och "Ulysses" påminner mig. Kommer bli skitbra. Längtar lika mycket till skivan som jag gör till GTA IV: The Lost and Damned och Skate 2.

Tror tyvärr inte att jag kommer kunna köpa skivan på release, men iaf lyssna på den. Ska önska mig special edition i födelsedagspresent istället. Skivan + DVD. :mf_doof:

Men er musik är också bra Axel. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är kär på nytt. Metric och framför allt Emily Haines är underbar(a). Detta indierock/indiepop-band (enligt wiki) har fått mig att inse hur bra viss musik är.

Metric - Combat Baby

Metric - Monster Hospital

I fought the war

But the war won

Metric - I.O.U.

youtube

spotify

Old world underground where are you now?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bright Eyes

It's Cool We Can Still Be Friends

[youtube-old]iSMHcT-TqJw[/youtube-old]

Jag har lite blandade känslor för den här låten. Det konstiga är att jag tycker den låter mycket bättre när jag spelar och sjunger den. Konceptet är väldigt enkelt men samtidigt kan man relatera rätt mycket till texten och känslan. Mysig låt att lyssna på i sin ensamhet med gardinerna nerdragna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skansros - Drömmen om Amerika

Hörde denna underbara låt på radion denna förmiddag.

Fattar inte varför den inte ens finns på youtube, men hittade den här:

http://hypem.com/track/657862

Riktigt, riktigt jävla bra svensk låt. Aldrig ens hört talas om bandet, kanske för att de är nya och på uppgång.

Tummen upp! (y)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Älskar den här låten. Får mig på bra humör anytime.

Ja, vilket riktigt bra låt! :mellow:

Här har jag ett bra reggae-tips, det är en gammal hit ifrån 1984 som är en väldigt skön låt att lyssna på om och om igen utan att man, åtmionstone jag, tröttnar på den.

UB40 - Cherry Oh Baby

[youtube-old]7aEUs0sBydQ[/youtube-old]

http://se.youtube.com/watch?v=7aEUs0sBydQ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu mer grejer jag missat. Ida Maria är en riktigt bra norsk tjej som inte är en pianodriven pop-singer/songwriter som det brukar vara med ensamma tjejer utan det är väl indierock. Oh My God var med på NMEs Top 50 Tracks of 2008 och där hör den hemma. Hon är väldigt söt också, därför borde ni kolla videon!

http://open.spotify.com/track/3GGifYHUvMlIaGoEHooVmA

[youtube-old]naQSB1Ozyds[/youtube-old]

I Like You So Much Better When You're Naked är också riktigt bra.

http://open.spotify.com/track/0sDVuGWaFmRxeoGLzBjKv0

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ännu mer grejer jag missat. Ida Maria är en riktigt bra norsk tjej som inte är en pianodriven pop-singer/songwriter som det brukar vara med ensamma tjejer utan det är väl indierock. Oh My God var med på NMEs Top 50 Tracks of 2008 och där hör den hemma. Hon är väldigt söt också, därför borde ni kolla videon!

http://open.spotify.com/track/3GGifYHUvMlIaGoEHooVmA

Skön låt, lite tuffare Hello Saferide. Skulle vilja höra det på norska, bara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...