Jump to content

Nirvana


Frenzy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man tycker inte dom är bra helt enkelt.

Detta är mest överskattade bandet som har existerat tror jag. Det är massa ungdomar som på nått sätt har gjort detta band stort, deras musik är inte särskilt speciell, gitarristen har inte så mycket skills om man gämför mot andra gitarrister som spelar i ett sämre band och trummorna är för det mesta ganska tråkiga att höra på. Sångaren var ju inte heller den smartaste precis, han sköt sig själv, vilket legendrarisk band asså!!!. Detta band har inte kommigt på nått nytt och dom har bara inflytat andra band som inte är det bästa banden precis. Man kan säga att dom har snott ett bra namn som ett kanske bättre band kunde fått.

Nu säger väl många att Nirvana startade musikstilen Grunge, men vad är skillnad mellan grunge och hårdrock. Visst grunge är för mig en stil där man inte använder nån form av Läderjackor och tatueringar som hårdrockare har. Det jag menar är att dom bara använder tråkiga T-Shirts och sånt när dom lirar, men hällre T-Shirts än Marylin Manson smink iaf. Fast dte ultimata är iaf läderjacor och knarrande motorcyklar. Det är Rock N' Roll inte Nirvana.

Det är vi två om. (w00t)

Gitarristen och sångaren är samma person ;).

Han tog inte självmord. Justiceforkurt.com.

Med sån dos i blodet kan man inte ens stå rakt, för att lyckas avfyra ett sånt långt vapen mot sig själv måste man fyra av med fötterna, inte så lätt med skor, kulan låg på fel sida av vapnet blabla, läs på sidan så kanske du fattar.

Grunge och hårdrock skiljer sig ju iofs en del, grunge är skitigt, medans hårdrock är lite annorlunda.

Jag älskar dom iaf. Typiskt dig Frenzy att starta en sådan här tråd. No offence.

Äntligen har du bytt tillbaka till bleach-avataren på msn iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut såg jag på en lista av världen 100 bästa rockartister genom tiderna. Där kom Nirvana på plats 5 eller 6 kom inte ihåg. Men det jag menar är att enligt mig så är inte Nirvana så bra som dom egentligen är. Visst dom är helt okej, men plats 5 är för mig ganska svårt att föreställa sig.

Som sagt, deras gitarrist är inget man hängar upp på väggen, och som sagt trummorna startar bara någon strange rytm. Men på nått sätt så blev dom stora, och någon får gärna säga mig hur. Frenzy har sagt att Smells Like Teen Spirit gjorde dom stora och det mycket möjligt, men ända omöjligt. Man blir inte så stora pga av en låt.

"Band blir inte stora pga en låt" Europe någon? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, Ontopic: Jag gillar mest Lake of fire den är så j*vla skön på något sätt. :rolleyes:

Haha jo den är skön som fan :ermm:

"Where do bad folks go when they die?

They don't go to heaven where the angels fly

They go to a lake of fire and fry

See 'em again 'till the fourth of July "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha jo den är skön som fan :ermm:

"Where do bad folks go when they die?

They don't go to heaven where the angels fly

They go to a lake of fire and fry

See 'em again 'till the fourth of July "

knew a lady who came from Duluth,

Bit by a dog with a rabid tooth,

She went to her grave just a little too soon,

And she flew away howling on the yellow moon

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...