Jump to content

Nirvana


Frenzy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nirvana var/är en av dom bästa..Tycker man ska lyssna på låtarna som inte blev singlar, alltså inte Smells like teen spirit och come as you are osv, lyssnar man på texterna i dom andra låtarna så inser man vilken songwriter Kurt Cobain var.

Nirvana om några kommer leva vidare genom musiken...även om inte Dave Grohl och basisten Krist Novoselic gillar att prata om det.

Men i allt ont så kommer nåt gott..om Nirvana som band levt kvar idag så kanske inte Foo Fighters hade kommit..så man får se det ifrån den ljusa sidan :P

Jag och några polare hade en rätt intresant diskution (visserligen lite på fyllan men ändå) Kurt Cobain och 2 Pac dog rätt tätt inpå varandra (2 år) vilken aritist har betyd mest efter sin död?...rent musikmässigt.

Jag sa då att jag tyckte Kurt Cobain betyd mest...Rocken har utveklats otroligt mycket efter hans död, och det finns många band som kanske inte hade funnits om det inte hade vart för Nirvana.

Hiphopen tycker jag inte har rört på sig så mycket,,,det är fortfarande samma "ghetto stil" på det och samma aritister har samma "beef" med varandra, några har slutit fred, den enda gång som jag tycker det rört på sig var när Eminem kom, eftersom han var vit och alla sågade honom för det (men gosse det har dom fått ätit upp nu :shifty:)

Vad tycker ni?..

Kan tilläga att det nästan blev bråk mellan mig och en polare..då jag är en rocker och han är en riktigt hiphopare :wacko:

Redigerad av Hey it`s mr Lee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Hmm.... Det är svårt att disskutera eftersom jag inte lyssnar på hiphop.....

Tror både har betytt mycket för sin musikstil. Dock kan jag inte säga 100 % att Tupac betytt lika mycket eftersom jag inte är insatt men Nirvana har betytt jävligt mycket fär rocken.

Tack och hej !

Serve the servants !

EDIT: Någon som vet om Pat Smear lirade med nirvana först och sen försvann (:wub:) ?

Eller lirade han bara med dom på Unplugged skivan ? Jag har en konsert från Mtv där han är med och lirar Rythm gitarr :shifty:

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Någon som vet om Pat Smear lirade med nirvana först och sen försvann (:wub:) ?

Eller lirade han bara med dom på Unplugged skivan ? Jag har en konsert från Mtv där han är med och lirar Rythm gitarr :shifty:

...bör tilläggas är att han är vad man brukar kalla en "ful fisk"...

=)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktsitk inte en aning...

Kanske ge litemer info om låten ? :)

Okka : haha ja ! :D

Vet inget mer om själva låten annat än att den ska vara lugn. På videon är han med en liten unge som liknar honom, de ska hoppa på en studsmatta bland annat och i slutet hämtar hans farsa ungen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inget mer om själva låten annat än att den ska vara lugn. På videon är han med en liten unge som liknar honom, de ska hoppa på en studsmatta bland annat och i slutet hämtar hans farsa ungen.

http://www.nirvana-music.com/nirvana-videos.html

Där kan du se alla musikvideos dom släptt och se om den finns där :D

Ska se om jag kan lära mig Negative creep på gitarr nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
Vet att jag drar upp en gammal tråd,men jag tycker att topicen bör få leva! ;)  Tyckte att den här var bättre än min gamla! ^_^

Någon som har hört låten Sappy???

Ja den är bra!

Vilka är annars era favortilåtar?

Jag kan börja! ^_^

Men dom blir inte rankade utan det är bara favoriter.

Downer.

Aneurysm.

Serve the servants.

Polly.

Negative creep.

Sliver.

Pennyroyal tea.

Tourettes.( ja det är faktiskt en favorit ;) )

About a girl.

Something in the way.

You know your'e right.

EDIT: Scoff är också cool ^_^

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"I'm so ugly, but that's okay cause so are you"

Hur jävla patetiskt är inte detta!

Många fjortisar som hoppar omkring med Kurt-tröjor för att verka smarta och medvetna och förstör för de riktiga fansen. Dessutom så har ingen som inte blev "kär" i Kurt Cobain INNAN han dog rätt att vara det!

Jag gillar inte grunge nåt vidare. Dock är MTV Unplugged in NY ett jäävligt bra album.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...