Jump to content

Nirvana


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Jao !

Vad tycker ni om Nirvana ?

Bra ? dåligt ?

Själv gillar jag dem som fan , är uppväxt med Nirvana i högtalarna :P. Min bror lyssnade på dem när jag var ca 4 år sen lyssnade syrran och nu lyssnar jag. Fast jag har ju gillat dom i flera år !

Jao sätt igång att snacka om 90-talets största band här !

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Man tycker inte dom är bra helt enkelt.

Detta är mest överskattade bandet som har existerat tror jag. Det är massa ungdomar som på nått sätt har gjort detta band stort, deras musik är inte särskilt speciell, gitarristen har inte så mycket skills om man gämför mot andra gitarrister som spelar i ett sämre band och trummorna är för det mesta ganska tråkiga att höra på. Sångaren var ju inte heller den smartaste precis, han sköt sig själv, vilket legendrarisk band asså!!!. Detta band har inte kommigt på nått nytt och dom har bara inflytat andra band som inte är det bästa banden precis. Man kan säga att dom har snott ett bra namn som ett kanske bättre band kunde fått.

Nu säger väl många att Nirvana startade musikstilen Grunge, men vad är skillnad mellan grunge och hårdrock. Visst grunge är för mig en stil där man inte använder nån form av Läderjackor och tatueringar som hårdrockare har. Det jag menar är att dom bara använder tråkiga T-Shirts och sånt när dom lirar, men hällre T-Shirts än Marylin Manson smink iaf. Fast dte ultimata är iaf läderjacor och knarrande motorcyklar. Det är Rock N' Roll inte Nirvana.

Jupp, dom är rätt bra, men jag föredrar soundgarden.

Det är vi två om. :P

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Oj oj oj oj....

Överskattad ? njaaaaaaaaaaaaaaeeeeee

Dom ville inte vara så kända som dom blev efter Smells likte teen spirit skiten.

Då alla började gilla dom , alla alla alla gillade smells likte teen spirit men deras andra låtar icke ?

Och vadå sköt sig själv ?

Ta reda på fakta tack..

EDIT: vadå Rock n roll är motorcyklar och skinjackor ? Det är väl upp till var och en ?

Om de vill ha skinjackor , låt de ha det då ! men annars har det fan inget med rock att göra.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj oj oj oj....

Överskattad ? njaaaaaaaaaaaaaaeeeeee

Dom ville inte vara så kända som dom blev efter Smells likte teen spirit skiten.

Då alla började gilla dom , alla alla alla gillade smells likte teen spirit men deras andra låtar icke ?

Äsch det var ju inte bara Smells Like Teen Spirits som gjorde Nirvana kända, det var enligt mig hela Nevermined skivan som gjorde så att folk började gilla dom.

Och vadå sköt sig själv ?

Ta reda på fakta tack..

Jag har hört rykten om att han sköt sig själv med ett hagelgevär faktist.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äsch det var ju inte bara Smells Like Teen Spirits som gjorde Nirvana kända, det var enligt mig hela Nevermined skivan som gjorde så att folk började gilla dom.

Jag har hört rykten om att han sköt sig själv med ett hagelgevär faktist.

Den skivan såle mycket , kan du gissa varför `? För att smells like teen spirit var med på den jao,....

Rykten och rykten .....

Courtny ville att media skulle tro att det var självmord , Jag är övertygad om att han blev mördad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med SBSHallickförlivet (översättning av Ihopkrupen.Tiger) på detta asså. Nirvana måste vara ett av dom mest överskattade och hypade banden sen... who knows. jag säger inte att dom är dåliga, men jag tycker att dom är långt ifrån de överbegåvade gudar folk gärna vill få dom till. tycker dock att Kurt Cobains liv (och död) är ganska fascinerande, och jag vet knappt om man kan tro på den officiella förklaringen om hans död. nåt mystiskt är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ni skriver överskattade ? menar ni då att dom inte var så bra musiker men ändå blev så kända ? enligt mig är inte något band överskattat. För antagligen krävs det inte mer för att göra bra musik.

Förut såg jag på en lista av världen 100 bästa rockartister genom tiderna. Där kom Nirvana på plats 5 eller 6 kom inte ihåg. Men det jag menar är att enligt mig så är inte Nirvana så bra som dom egentligen är. Visst dom är helt okej, men plats 5 är för mig ganska svårt att föreställa sig.

Som sagt, deras gitarrist är inget man hängar upp på väggen, och som sagt trummorna startar bara någon strange rytm. Men på nått sätt så blev dom stora, och någon får gärna säga mig hur. Frenzy har sagt att Smells Like Teen Spirit gjorde dom stora och det mycket möjligt, men ända omöjligt. Man blir inte så stora pga av en låt.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut såg jag på en lista av världen 100 bästa rockartister genom tiderna. Där kom Nirvana på plats 5 eller 6 kom inte ihåg. Men det jag menar är att enligt mig så är inte Nirvana så bra som dom egentligen är. Visst dom är helt okej, men plats 5 är för mig ganska svårt att föreställa sig.

Som sagt, deras gitarrist är inget man hängar upp på väggen, och som sagt trummorna startar bara någon strange rytm. Men på nått sätt så blev dom stora, och någon får gärna säga mig hur. Frenzy har sagt att Smells Like Teen Spirit gjorde dom stora och det mycket möjligt, men ända omöjligt. Man blir inte så stora pga av en låt.

5 plats tycker jag själv är ganska bra och vettig placering.

Visst finns det mycket bättre gitarristrer och band om man nu ska säga "prestandamässigt" helt klart... Men nirvana visade också att man kan gå från snubben som knarkar och bor under en bro till en värdstjärna ! Och att Kurt behöll kontakten med sin hemstad osv bara gjorde honom större , för folk kunde se att han var mänsklig.

Och du vet att det var Kurt som sjöng och spelade gitarr ?

Okej inte bara den låte gjorde dom stora , men dom kom en rejäl bit på vägen pga det...

Har för mig att Kurt inte ville framträda någonstans för han kände att folk bara ville höra Smells like teen spirit.

POTTZORK : Alla har dolda sidor :P

Min top3 :

1.Soad

2.Metallica

3.Nirvana

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...