Jump to content

Körkort & Bilar


HK_47
 Share

Recommended Posts

De ligger väl runt 180 hästar orginal i en VR6, de är väl hyffsat i en liten lätt bil som den.

Man ska inte ha de nya Golfarna, man ska ju ha den första modellen som kom, farsan har haft en och den var ashärlig.... och snabb och utmärkt som sladda-på-is-bil runt 160-180 knyck, otrimmad med original-motor)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 118
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

det som är större problem är att grenrör, avgas system, förgasare och motorplja fattas, men sånt har jag hemma till en B21 och det är en B20 i bilen. det borde passa, eller?

Avgassystem och förgasare från en B21 passar i normala fall till en B20, men eftersom det ska sitta i en PV 544 så passar tyvärr ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ni körkort? Berätta om när ni tog det, om ni klarade på första försöket eller kuggade nån gång. Själv fick jag mitt i mitten av april och för några veckor sen köpte jag egen bil, en Golf II -87. Kan lägga upp bilder senare

Nästa vecka ska jag påbörja intensivkurs på två veckor.

Ska dock inte skaffa bil det närmaste taget. För dyrt (det är väl typ 50% skatt på bensin, 25% på fordon, och sen en förbannad fordonsskatt i slutet av varje år, som gynnar miljöförstörande rishögar).

Ska kanske skaffa MC (och passande körkort såklart) när jag börjar plugga på högskolan!

Står inte ut med den här förbannade kollektivtrafiken! Sen blir du diggad av brudarna (tro mig, en jag känner, som vanligtvis inte är omtyckt av tjejer, blev hux flux avgudad för att han lånade sin farsas cabriolet).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Avgassystem och förgasare från en B21 passar i normala fall till en B20, men eftersom det ska sitta i en PV 544 så passar tyvärr ingenting.

Är det inte skillnad på gasspjället till en B21 knasare och B20 ? Och grenröret från en B21 passar inte på en B20. Bara så att ingen får för sig det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var här-om-dan hemma kompisen med Volvo 240:n och hjälpte honom att tona sidobakdörrsrutorna mörka. Sen satte vi på ett jalusi(stavning)/raggartrappa i bakrutan. Vi hittade amerikanska lyktor också, men då måste han först skaffa en av de äldre, smalare grillarna, för att de ska passa. Aja, snyggt blir det iaf, haha :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.fick körkort -01... fick 54 på teorin och kuggade första uppkörningen.. gick inte på någon körskola eller nått, gjorde allt privat..

projektbilen, haft den i över 4 år.. varit avställd i 2,5 år nu :rolleyes:

för 1 månad och 1 dag sen köpte jag en vinterbil så man har nått att cruisa med..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.fick körkort -01... fick 54 på teorin och kuggade första uppkörningen.. gick inte på någon körskola eller nått, gjorde allt privat..

projektbilen, haft den i över 4 år.. varit avställd i 2,5 år nu :ph34r:

för 1 månad och 1 dag sen köpte jag en vinterbil så man har nått att cruisa med..

Sjysta bilar!

Har du överhuvudtaget rört limmon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...