Jump to content

Körkort & Bilar


HK_47
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 118
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Medelåldern i forumet är typ 14-15 år...

Jag har snart körkort, har bara uppkörningen kvar, ska bara palla boka den

Så det var du som kommenterade i min tråd på TPC, tyckte jag kände igen nicket ;P

Har inte körkort än, vi börjar inte med det förrän i tvåan :)

Men jag övningskör för fullt med 940:in ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så det var du som kommenterade i min tråd på TPC, tyckte jag kände igen nicket :wub:

Har inte körkort än, vi börjar inte med det förrän i tvåan :)

Men jag övningskör för fullt med 940:in  ;P

Hehe, enbart därför jag komenterade, för att det var du, skriver nästan aldrig där annars ;P reggad juli 03, och 48posts :wub:

giz: bara fixa synundersökning och tanka lite papper från vv.se och skicka in

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska börja övningsköra så fort jag orka fixa papperna... är det jobbigt?  :)

Jobbigt att fixa papper till det? Nej inte speciellt, bara man får tummen ur röven så går det rätt snabbt och smidigt, bara fixa syntest. Men ett tips är att skynda på, i sommar ska de införa kurs till föräldrar+ungdom för att få övningsköra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft körkort i snart tre år. har ingen egen bil. när jag väl hade ett bra jobb så tänkte jag inte på att skaffa nån. nu har jag inte råd.. ska börja plugga till hösten.

men jag håller ändå lite span efter någon snygg volvo 240. hittar jag en billig sånn så måste jag nog slå till i vilket fall som. ;P

glömde.. jag klarade både teorin och uppkörningen på första försöket. inte svårt alls. :)

Redigerad av Tigerr
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag klarade både teorin och uppkörningen på första men jag var jävligt nära att kugga på uppkörningen. Det var vid en T-korsning där jag hade väjningsplikt och så kom det en jävla cykel som jag missade. Cykeln fick tvärbromsa och kontrollanden blev förbannad men sen efteråt så sa han att jag körde bra i övrigt och att han skulle godkänna mig ändå

Det är nog mycket tur på uppkörningen, om man tex får köra i ett område där man hittar bra så blir det mycket lättare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Teorin fäjlade jag på första gången. Missade med en poäng. Andra gången klarade jag det med en poäng istället. O uppkörningen klarade jag finfint på första försöket.

Så nu har jag väl haft kortet i nästan 1½ år.

Samt att jag har en söt liten Audi 80 Coupé (som jag iofs har skrytit om förut, men ändå :P ). Bilder finns här för dom som vill se.

Valle-Ball: Låter jävligt klantigt. Hur snabbt körde han egentligen? (Antar att det är fortkörning han klantade sig på iom att det är den vanligaste orsaken till att man loosar körkortet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klarade uppkörningen i onsdags, andra försöket :P

Bommade första eftersom jag inte flyttade foten från gaspedalen till bromspedalen i korsningar där högerregeln gäller, alltså att vara handlingsberedd.

Teorin gick utan problem, bara ett fel :P

Får se om man ska ta o köpa en bil snart, har inte jättemycke pengar dock. Pallar inte köra omkring i familjens bil, VW Sharan, minibuss och automatare :mellow:

Nån som har nått bra tips på en bil för runt 20-30 tusen?

Redigerad av beat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...