Jump to content

Körkort & Bilar


HK_47
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 118
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Runt 230hk är den väl om jag inte minns fel.

beat: En Audi Coupe kan gå på runt 30k. Fin fin bil är det. Eller så kan du ju köpa en sån där vanlig tråkig Volvo som alla tuffa grabbar har...

Alla "tuffa grabbar" köper Golf. :rolleyes:

Egentligen är dom inte tuffa, dom har bara inte råd med något fulare. ;)

Jag ska köpa Volvo. Mest för nostalgins skull. Inte någon ful 740 inte.

En 142:a eller om jag har tur och hittar en 164 till bra pris. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fyller 16 strax efter sommarlovet men har övningskört några gånger med farsans Saab 900. Jag har ingen egen bil men var hemma hos en kompis idag som fick en ljusbrun/beach Volvo 240 i rätt fint skick av någon han kände i gengäld för att han hjälpt snubben med nått. Dessutom så köpte en annan kille i min klass en röd Volvo 240 i medlemåttigt skick för 500 kr iförrgår. Han har inte hämtat hem den ännu, så jag har inte sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fyller 16 strax efter sommarlovet men har övningskört några gånger med farsans Saab 900. Jag har ingen egen bil men var hemma hos en kompis idag som fick en ljusbrun/beach Volvo 240 i rätt fint skick av någon han kände i gengäld för att han hjälpt snubben med nått. Dessutom så köpte en annan kille i min klass en röd Volvo 240 i medlemåttigt skick för 500 kr iförrgår. Han har inte hämtat hem den ännu, så jag har inte sett den.

Du har lite 240-kompisar :)

Den för 500 kr låter väldigt prisvärd. Får han ju ändå tillbaka om han måste skrota den sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag övningskör... Brukar köra halva vägen till mitt sommarställe alltså 25 mil sedan får far min ta över...

Vad för bil jag ska köra är väldigt oklart... Antingen kommer jag köra en go gammal Volvo GLT från 85 eller så kommer jag köpa något fint begangnat som en Golf cab t.ex.

Fast helst skulle jag vilja ha en sån här!

Men dom är dyra och reservdelarna kanske är svåra att få tag i...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till helgen ska jag och en polare köpa en volvo PV 544, den var tänkt som folkracebil, men blev alldrig av, så den är "halv-folkrace" rensad inredning med rally stol och rally bensintank, trimmad, men lampor, reg. plåtar och inga bucklor finnes :ph34r: bur finnes inte heller. det som är större problem är att grenrör, avgas system, förgasare och motorplja fattas, men sånt har jag hemma till en B21 och det är en B20 i bilen. det borde passa, eller? ;)

får bilen för tusen spänn :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...