Jump to content

Hur går jorden under?


Jacker
 Share

Hur går jorden under?  

94 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vi kommer nog förstöra oss själva så som vi håller på. Antingen i krig eller pga naturtjoller.

Rolig notering är att GTA3Freak har blivit någon faktagrabb som springer omkring och rättar folks inlägg genom att hänga på susning.nu hela dagarna (lösbaserat, men det finns en möjlighet)

...och allt började med Marijuanan...

Tihi.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 84
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag hoppas verkligen att vi kommer på något sätt att förflytta oss effektivare i rymden snart. Vi behöver verkligen en till planet att bosätta oss på!

Jag såg på typ vetenskapens värld eller nått för några månader sedan. Där snackade de vill bygga ett mega-jätte-ofantligt-stort transportskepp som kunde ta över flera hundra tusen människor, som skulle skjutsa iväg dem till en ny planet (när en sådans hittas). Där skulle det finnas allt människorna behöver (på skeppet) mat, odlingar, bostäder, jobb, etc. etc.

Den skulle färdas i flera generationer och fok skulle föda upp nya männiksor där, som när de kom fram skulle bilda en ny värld!

Låter lite galet tycker jag ;P

Kommer nog inte att funka i praktiken :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om inte någon naturkatastrof hinner före, så kommer vi själva att utplåna oss.

Vi kommer att förbruka alla resurcer vi har, dvs olja, skog, rent vatten(!), etc.

Fast människan är ju smart så vi kanske tar oss i kragen och ser till att lösa dessa problem. (Fast det dröjer nog några generationer till ;P)

Tänk er hur mycket städer som kommer till/utökas hela tiden och låter oss på landet sota för det. Snart bor alla i städer eller större sammhällen :'(

:P

Inte en vattendroppe har försvunnit sen alla haven bildades

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte en vattendroppe har försvunnit sen alla haven bildades

Nej, men mycket är förorenat! Det finns inte så jättemycket rent vatten kvar i världen.. ;P

Jag var i Spanien för några veckor sedan och sär köpte man klorerat vatten på flaska för det finns så dåligt med rent vatten där.

Och här hemma i Sverige så köljer vi ner våran skit i toaletterna med dricksvatten! Galet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Arnolds Svartenegers Evil CyberClones. :P

Jorden kan gå under av massa anledningar. Solen kommer sluka jorden,

Månen rör sig ca 2 m bort från jorden varje år så obalans skapas (snöstorm ena dan & solsken nästa dag),

Golfströmmen kommer att upphöra om några hundra år ;P:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas stort på Alieninvasion. Då får alla jävlar se att det verkligen finns liv utanför jorden ;P.

Jag tror inte att de utomjordingar som så småningom kommer att göra oss ett litet oskyldigt besök kommer vilja oss något ont.

Dermot så kommer kanske vi att uppfatta dem som ett hot och skjuta ner dem eller liknande. Vi människor är ju rädda för det onaturliga..:D

Se bara "The man from the moon" eller vad den heter.. från 60-talet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Miljöförstöring tror jag på helt klart.

Eftersom ingen verkar bry sig om naturen längre? Alla slänger sina godispapper, sopor, elgrejjor osv rakt ut i naturen, som om dom tror att de grejjorna kommer att förmultna?

Vi kommer att förstöra oss själva, då människan är skapad som ett egoistiskt djur, vi skiter i andra helt enkelt. Sen när den dagen väl kommer, då alla resurser är slut, då kommer vi desperat att söka efter en syndabock.

Sen har vi ju dethär med koldioxidutsläppen....

Istället för att köra på diesel/bensin i bilarna, varför i helvete kan folk inte offra dom där 3200 :- till att Etanolkonvertera sina bilar? och har man det minsta lilla mekkerfarenhet så kan man konvertera själv, kostar ca 900 :-, men sen är det ju upp till bensinmackarna att fixa så att etanol finns på alla mackar i sverige. Etanol (sprit) är ju förnybart, och då behöver inte folk oroa sig om att köpa nya bilar, då etanol inte förorenar i närheten av vad bilarna gör idag.

Men såklart, då förlorar ju bilbolagen på detta. Då måste dom börja pressa nya delar till gamla bilar. Och i takt med etanolen så förlorar oljebolagen pengar. Och sen har vi ju sveriges härliga byråkrati, att etanolkonvertering av bilar nyare än -87 årsmodell är förbjudet om man inte har en speciell dispans.

Det jag vill komma fram till är, att VI måste ta ansvar för våran planet, och kommande generationer. Som sagt, det är inte bara DU eller JAG som lever här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VOTADE: Naturkatastrof

Om nu all is på Nord-Syd polen smälter dränks väll världen. Och isen smälter ju redan -_-

Skulle gärna vilja se en Alien. Men skulle inte tro att dom första gången dom kom hit krigade. Dom skulle säkert bara kolla läget.

Om dom skulle he sönder tellus varför gjorde dom inte det för miljoner miljarder år sen isånafall? Jo dom har ingen anledning att spränga jorden.

Men man har ju sett på en film när det var asteroidrengn här på jorden. Och så alla tornados och tsunamis och ja gud vet allt.

Och så mycket som det varigt på sista tiden så :D

För det första undrar jag hur världen skulle kunna dränkas om jorden översvämmas?

För det andra så undrar jag också hur jorden, eftersom du troligen menar det, går under pga översvämmning?

Dessutom skulle jag vilja ha en definition på "Hur går jorden under?" av Jacker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Naturkatastrof

Naturkatastrofer kan påverka hur mycket som helst

såg på discovery att om en vulkan på gran canaria får utbrott så kan (risken är inte jättestor) så rasar halva berget ner i havet och en tsunami träffa usa's östkust

allt från boston till miami skulle träffas av vågen och 40 miljoner skulle drabbas

hela usa's ekonomi skulle drabbas, och drabbas usa's ekonomi drabbas hela världen. framför allt u-länder som är beroende av dom

världen skulle kanske inte gå under men männskligeheten skulle få en riktig smäll

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Guest CombatCraft90

Hur som helst kommer inte vi iaf känna av något av detta... hoppas jag! Har inte lust att dö nu... -_-

Fast jag undrar ändå... kanske tellus har ett trick i backfickan? Vågar inte helt tro att vi kommer utplåna oss de närmast 50miljoner åren... eller ja, tills solen växer.... w/e.

Eller så lär väll alla idioter fatta att vi sabbar jorden hela tiden, så dom kommer göra något åt det.

Tycker att bilar i storstäder skulle förbjudas, alla bilar skulle drivas av el. El energi hämtas från, Sol, vind och vatten! Nananananaaa... Cyklar får man använda. Ska typ affärs firmor transportera något som en el motor inte klarar, måste man ha ett speciellt tillstånd att få köra med bensin. Ska du åka jätte långt får du använda tåg... det går på el. Plan och båtar blir större och bättre. Det kan väll inte vara så omöjligt med tanken på i vilken fart uttvecklingen sker idag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klokt sagt Joey!

@Tackleberry: När solen närmar sig jorden och ozonlagret fortsätter att söndra så kommer jordens medeltemperatur att höjas. Det innebär att nord- och sydpolen kommer att smälta mer och mer. Och Det innebär att först och främst de länder och öar som bara ligger några få meter över havet kommer att dränkas. Senare när isen smälter mer så dränkt vissa andra länder/öar.

Ev. så blir det kallare efter det och en ny istid bildas (tar ett bra jävla tag) och då får vi problem! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Annat

Tror att jorden går under på grund av div. ting som vi inte kan påverka. T.ex. något som får jorden att ändra sin bana mm. Översvämningar och sånt gör ju inte så att jorden går under, snarare så ger det bara problem och många dödsoffer. Krig tror jag inte heller kommer att utplåna oss.

Lite kuriosa: En synsk människa som bl.a. spått att 11:e september skulle ske, har för ca 1 år sedan spått att jorden skulle gå under 2006 -_- ...

(alltid skrämmer det någon :D )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast människan är ju smart så vi kanske tar oss i kragen och ser till att lösa dessa problem.

-_-

Är ganska säker på att vi inom en inte alltför avlägsen framtid drabbas av ett kärnvapenkrig. Tror inte att hela mänskligheten går under just då. Men det spelar mindre roll, vi kommer starta om från stenåldern.

Varför är jag säker på det? Har bara en känsla av det. :D

Intressant topic btw. B)

Edit: Egentligen borde jag sagt: Mänskligheten kommer förgöra sig själva. På ett eller annat sätt.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite kuriosa: En synsk människa som bl.a. spått att 11:e september skulle ske, har för ca 1 år sedan spått att jorden skulle gå under 2006 :D ...

Angående ditt "kuriosa" så skrev en författare på 12 el. 1600 talet att flera hundra år senare skulle två jättestora byggnade kollapsa (av ngn anledning). Och det inträffade ju den 11 sept 2001

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...