Jump to content

Svenska knappar


 Share

Recommended Posts

Hur ofta är det vi uppdaterar? :angry:

EDIT: ... och är det inte ett skript som man "bara" lägger till...

Vi har tex. Invision Board 2.0 på gång. Jag vet inte ens om någon har översatt IPB2? Borde finnas någonstans men man kan inte utgå från det och man kan absolut inte utgå från att personen som gjort översättningen kommer att fortsätta översätta även i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har tex. Invision Board 2.0 på gång. Jag vet inte ens om någon har översatt IPB2? Borde finnas någonstans men man kan inte utgå från det och man kan absolut inte utgå från att personen som gjort översättningen kommer att fortsätta översätta även i framtiden.

Hur gör man när man översätter då?

Vet man det kanske man kan göra det själv? :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har tex. Invision Board 2.0 på gång. Jag vet inte ens om någon har översatt IPB2? Borde finnas någonstans men man kan inte utgå från det och man kan absolut inte utgå från att personen som gjort översättningen kommer att fortsätta översätta även i framtiden.

Jag översätter gärna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade in textfilerna för nuvarande forum (IPB 1.3). Det är ca 2500 rader text vi pratar om. Många av dessa rader är vanliga returtecken men ändå, det är MYCKET text vi pratar om och jag kräver korrekta översättningar. Räkna sedan med att IPB2 säkert har många fler rader text...

Sen så måste ni lova att ni tar hand om IPB 3 också. Hörde nämligen att den versionen är påväg (efter IPB 2.1 som bara den innehåller en hel del ny text).

Det är mycket arbete och inget man gör över en helg precis. Även om ni var jättesnälla och översatte hela IPB2 så skulle jag troligtvis ändå inte installera det eftersom jag tänker långsiktigt. Svensk text sätter helt klart käppar i hjulet och jag anser inte att det är värt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kollade in textfilerna för nuvarande forum (IPB 1.3). Det är ca 2500 rader text vi pratar om. Många av dessa rader är vanliga returtecken men ändå, det är MYCKET text vi pratar om och jag kräver korrekta översättningar. Räkna sedan med att IPB2 säkert har många fler rader text...

Sen så måste ni lova att ni tar hand om IPB 3 också. Hörde nämligen att den versionen är påväg (efter IPB 2.1 som bara den innehåller en hel del ny text).

Det är mycket arbete och inget man gör över en helg precis. Även om ni var jättesnälla och översatte hela IPB2 så skulle jag troligtvis ändå inte installera det eftersom jag tänker långsiktigt. Svensk text sätter helt klart käppar i hjulet och jag anser inte att det är värt.

Lägg ut koden, då. Inser vi att det är för jobbigt så är det inget mer med det, annars kan det ju vara en kul grej i vilket fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Det kanske jobbigaste om forumet skulle översättas till svenska är alla uppdateringar. Låt säga att vi har version 1.3.1 installerat och med svensk text, och så kommer 1.3.2 med en massa nya funktioner, buggfixar, mindre strukturändringar och mindre säkerhetsfixar.

Vi skulle inte kunna uppgradera, inte förens någon hade översatt allt nytt till svenska. Samma sak gäller nya skins och features. Vi blir låsta och förväntar oss att någon annan ska göra jobbet åt oss, något som inte går att lita på i längden.

Bättre att hålla sig till standarden och slippa alla dessa problem. Jag tror alla mår bra av en dos engelska B)

Jo jag tycker dt int e jobbigt alls med engelskan men dt e int direkt svårt att byta språk på knapparna dt e ju bara gå in på "images" llr nu vad dt e i admin cp och göra nya bilder med GTA fonten sen spara dem lägg upp dem på imagshack å lägg länken där den ska va...

dessutom borde ni skaffa ett skin som passar GTA mer istället för att ha den tråkiga default färgerna

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag tycker dt int e jobbigt alls med engelskan men dt e int direkt svårt att byta språk på knapparna dt e ju bara gå in på "images" llr nu vad dt e i admin cp och göra nya bilder med GTA fonten sen spara dem lägg upp dem på imagshack å lägg länken där den ska va...

dessutom borde ni skaffa ett skin som passar GTA mer istället för att ha den tråkiga default färgerna

Så han ska lägga ut knapparna på Imageshack när han har en egen server? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...