Jump to content

Svenska knappar


 Share

Recommended Posts

Vadå medlemmar under 13 år? ;)

Tror han syftar på att medlemmar som är 13 och över borde förstå dom orden men det är ju inte det som är tanken med det hela, eller? tycker att det är lite lamt och säga "dom som är över 13 borde förstå dom orden".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror han syftar på att medlemmar som är 13 och över borde förstå dom orden men det är ju inte det som är tanken med det hela, eller? tycker att det är lite lamt och säga "dom som är över 13 borde förstå dom orden".

Kan vara svårt att förstå i 13-14 år.

Track this topic

Quote

In reverse order

M.f.

Så jag håller med dig, bara för att man är över 13 så kan man ha problem med sin Engelska

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter sämst på svenska...

Det har du iof rätt i.. Igentligen så bryr jag mig inte om att det är på engelska utan jag tycker att det är bra för då kanske vi håller alla skitungar borta.

Börjar bli trött på småbarn och för er som undrar så tänker jag inte skaffa några.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ha en skum översättning? Det är VI, vi MÄNNISKOR som kommunicierar med varandra, allt på engelska är bara hjälpmedel som datorn säger.

Så varför ska man ha på svenska?

Det skulle bara bli bråk, t,ex. om det ska stå tråd, inlägg eller post på knappen "New Topic".

Alltså, ska det stå "Ny tråd", "Nytt inlägg" eller "Ny post"? Eller "Skapa ny tråd" etc.. ;)

Alla dessa engelska ord är knappast någon heligt man står och beundrar varje dag!

Jag tänker inte ens på att det är engelska, man trycker på en knapp sen kan man skriva.

Om du inte vet vad ett ord betyder eller vad en knapp gör, använd den för i helsike inte då!

"New topic", "New poll", "Search", "Help", "Members", "Calendar", "Quote"!

Orden är inte svåra att lära sig! Och många av knapparna använder man ju inte ens..

Och så finns det ju fina bilder bredvid många knappar också!

Bah, vad är det för fel på engelska?

Tänk på att det finns engelskspråkiga på detta forum också :)

Jag är själv 13 och har inget problem med varken svenskan eller engelskan på forumet, snarare tvärtom...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ha en skum översättning? Det är VI, vi MÄNNISKOR som kommunicierar med varandra, allt på engelska är bara hjälpmedel som datorn säger.

Så varför ska man ha på svenska?

Det skulle bara bli bråk, t,ex. om det ska stå tråd, inlägg eller post på knappen "New Topic".

Alltså, ska det stå "Ny tråd", "Nytt inlägg" eller "Ny post"? Eller "Skapa ny tråd" etc.. ^_^

Alla dessa engelska ord är knappast någon heligt man står och beundrar varje dag!

Jag tänker inte ens på att det är engelska, man trycker på en knapp sen kan man skriva.

Om du inte vet vad ett ord betyder eller vad en knapp gör, använd den för i helsike inte då!

"New topic", "New poll", "Search", "Help", "Members", "Calendar", "Quote"!

Orden är inte svåra att lära sig! Och många av knapparna använder man ju inte ens..

Och så finns det ju fina bilder bredvid många knappar också!

Bah, vad är det för fel på engelska?

Tänk på att det finns engelskspråkiga på detta forum också -_-

Jag är själv 13 och har inget problem med varken svenskan eller engelskan på forumet, snarare tvärtom...

Men sajten kanske är svensk? Man vill ju ha samma språk på hela sajten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske jobbigaste om forumet skulle översättas till svenska är alla uppdateringar. Låt säga att vi har version 1.3.1 installerat och med svensk text, och så kommer 1.3.2 med en massa nya funktioner, buggfixar, mindre strukturändringar och mindre säkerhetsfixar.

Vi skulle inte kunna uppgradera, inte förens någon hade översatt allt nytt till svenska. Samma sak gäller nya skins och features. Vi blir låsta och förväntar oss att någon annan ska göra jobbet åt oss, något som inte går att lita på i längden.

Bättre att hålla sig till standarden och slippa alla dessa problem. Jag tror alla mår bra av en dos engelska >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske jobbigaste om forumet skulle översättas till svenska är alla uppdateringar. Låt säga att vi har version 1.3.1 installerat och med svensk text, och så kommer 1.3.2 med en massa nya funktioner, buggfixar, mindre strukturändringar och mindre säkerhetsfixar.

Vi skulle inte kunna uppgradera, inte förens någon hade översatt allt nytt till svenska. Samma sak gäller nya skins och features. Vi blir låsta och förväntar oss att någon annan ska göra jobbet åt oss, något som inte går att lita på i längden.

Bättre att hålla sig till standarden och slippa alla dessa problem. Jag tror alla mår bra av en dos engelska <_<

Håller med Hultan.+Lite engelska är inte fel.(inte för att jag behöver det) >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske jobbigaste om forumet skulle översättas till svenska är alla uppdateringar. Låt säga att vi har version 1.3.1 installerat och med svensk text, och så kommer 1.3.2 med en massa nya funktioner, buggfixar, mindre strukturändringar och mindre säkerhetsfixar.

Vi skulle inte kunna uppgradera, inte förens någon hade översatt allt nytt till svenska. Samma sak gäller nya skins och features. Vi blir låsta och förväntar oss att någon annan ska göra jobbet åt oss, något som inte går att lita på i längden.

Bättre att hålla sig till standarden och slippa alla dessa problem. Jag tror alla mår bra av en dos engelska <_<

Hur ofta är det vi uppdaterar? >_<

EDIT: ... och är det inte ett skript som man "bara" lägger till...

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...