Jump to content

Novelltråden


vinnecool
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 224
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Talar du med mig, FITTA?!

JAG TALAR TILL DEN SOM SKREV DEN, MEN JAG KANSKE TOG FEL HERR icenholt. :)

Fast å andra sidan; Det man inte vet har man ingen aning om?

Du tycker att den var lång? Lång? Lång?

Nästan i klass med mitt senaste verk.

Nej, den var längre. Lägg upp din.

Då.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kände för att skriva, kan hända jag fortsätter skriva små delar utav vad som hände. Skoj.

Detta var när jag var 11 år, och lika dum som alltid.

Deadline

Vill ge igen. Få tillbaka. Finns ett ordspråk som går ungefär så. If you sling mud, you lose ground.

Ge och ta situation. Kan inte ha allt säger dom, men man kan få det man vill... Är inte det allt?

Min identitet stod utanför dörren, det var ju här jag bodde. Alla vänner och kompisar, all kärlek har ju varit här.

Varför ska man flytta när allt var bra... 2 månader innan avslutningen av femman. Kändes inte färdigt.

Som man inte gett nog, har ju inte ens sagt hej då till... Någon...

Ovana känslan av namn sorg. Jag har ju aldrig varit ledsen, för småsaker möjligen... Men jag vill inte flytta!

Dunkar huvudet i rutan, borde regna nu. Fast solen var uppe, strax innan sommarlovet.

Finns väl ingenting där borta som finns här. Tappen för godis, affären för sälja burkar...

Skolan med allt jag haft, allt jag upplevt. Kommer lämna det nu. Det är allt borta.

Varför banne med händer detta mig för... Det är orättvist!

Man lurar inte mig, inte någonsin. Tar man något jag älskar, då kommer du bli hatad.

Andledningen borde du veta, men jag kommer inte säga den.

Du är inte värd någonting... As.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Hej! Här kommer en liten grej fylld med sporadiska metaforer som jag och okka skrev tillsammans inatt. Enjoy!

Matlagningspistolen.

De ostuvade makaronerna stank utav mögel, vilket fick Jens -iklädd endast förkläde- att må illa. Han osnuvade sin näsa och var ledsen när det begav sig, för han var nämligen högst oväntat nyseparerad från sin partner, som verkade allt annat än okär.

”Pling plong” sade dörrklockan.

Skoja.

Han hade ett fotografi uppsatt på kylskåpet, ickeföreställande hans före detta stora kärlek, utan istället den kärlek han var nyseparerad ifrån iklädd en grön skjorta och blå trosor. Iklädd eller oklädd i ingenting utav det - varken grön skjorta, blå trosor eller ingenting, naket - lämnade han toalettpapper med snor i i i sin lägenhet. Han hade först fått känslan utav att ha vaknat upp med en förkylning, trots junivädret i den tidiga delen utav månaden juni, men hade insett strax efter morgonståndet att han var ensam - återigen blottad för en människa som hade gripit tag om hans ädelsten, hjärtat, och låtit det endast vara ett mellanmål under mellanlandningen till sitt nästa förhållande. Så han grep tag om det enda han höll kärt, hans ädelsten, hjärtat: penisen, åderrakten.

Skoja. Eller. En tår föll. Den landade på hans högra fot, kittlade emellan tårna och han ville gallskrika, trots att den enda ork och lust han hade innebar utlösning. Rökbomber ljöd utifrån: revolution eller bara väldigt stora svampar, röksvampar, utifrån?

Han kikade ut genom fönstret utan en tanke på sin klädnad och hörde raketer och såg rök, han greppar ett stadigt grepp runt stekspaden han höll i högerhanden, vänstern höll tag om penisen. En sak man bör veta om äggfilé är att det inte existerar, men han gjorde sitt bästa och vispade vispens vespad. Revolution nalkades: matlagninsrevolutionen. Snoppen döptes till matlagningspistolen.

"Mums mums!" sade matlagningspisolen när hon smuttade på smeten.

Och slut.

Författare: johannes brickarp & oskar sjöberg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Ett litet som jag skrev, som jag aldrig korrekturläste, som jag låter er läsa om ni vill. Ingen titel.

Och så var Lars och Hasse höga och på fest. Tapeterna var blå och vardagsrummet var mörkt belyst, men luktade inte utav knark då det hade konsumerats för invärtes bruk tidigare under förkrökandet hemma hos Lars och Hasse tillsammans med deras kompisar Filip, Kalle och en kille som hette Andreas som Hasse inte kände och träffade för första gången. Tillsammans med alkohol också. Lars hade inte druckit alkohol innan, men däremot Hasse, Filip och Kalle hade druckit öl och Andreas hade druckit gin med en flaska Fanta att grogga på. Senare kom de till festen i den mörkt belysta lägenheten och där hade haschet börjat avta så Lars hade börjat dricka utav sin öl. I vardagsrummet var möblerna i ordning för att man lättas skulle kunna titta på TV, vilket gjorde det lite jobbigt att sitta där under festen för att man inte kunde titta på varandra utan att behöva flytta på möblerna eller vrida på sig. Det var någonstans emellan 15 till 20 personer i den lilla trean. Ett tiotal var i köket, där lyset var tänt och musiken var som minst hög och några var på balkongen och resten var i vardagsrummet. Lars och Hasse var ensamma i sitt eget sällskap som de hade kommit med i vardagsrummet, men kunde ändå inte räkna hur många personer det var i soffan och fåtöljerna som stod uppradade framför plasma-TV:n på ungefär 40”, ungefär en bit från. Det var ungefär sju personer där. Festen var hetsig dubstep och det mörka rummet var svettigt och människorna var stillasinnade.

Helt plötsligt kom hela köket ut till vardagsrummet och började dansa vilt och peppade alla till att dansa med dem. De flesta reste sig då upp och tänkte att man lika gärna kunde dansa och började därför dansa, de som satt kvar var tre stycken; två tjejer som Hasse inte kände så väl och så Hasse. Tjejerna var lättklädda, för det här var under sommaren och sommarkvällen var en sommarvarm kväll, och det var ganska vilt i vardagsrummet nu. De enda som inte dansade var de som stod ute på balkongen och Hasse och tjejerna.

Lars stod med en tjej och dansade vilt och såg ut som om han ville sätta på henne, och så såg även alla andra ut; som om alla ville sätta på varandra. De flesta ville sätta på någon, andra ville bara roa sig, och en utav folket på balkongen behövde kräkas och sprang således in på toaletten för att kräkas. Mitt i det vilda tumultet kände Hasse en hand på sitt högra ben och vända sig om till sin högra sida och såg en sådan kåt blick som de på dansgolvet hade. Tjejen hette Lina och var ungefär 1,60 lång och blond och helt plötsligt väldigt nära Hasses ansikte med sitt ansikte – vilket han varken förväntade sig eller avböjde. Hasse och Lina började därför hångla. Läpparna nuddade varandra lite mer än tungorna och Linas händer rörde vid Hasses skrev, utanpå jeansen, mer än hans händer rörde vid hans ansikte. Han sade inte emot.

Det byttes låt tre gånger.

Efter att det hade bytt låt tre gånger tittade Hasse sig omkring efter Lars och såg honom på väg ut med tjejen som han hade dansat med, tjejen som hade suttit på Hasses vänstra sida hade lämnat utan att Hasse hade märkt det. Lars formade en cirkel med vänster pekfinger och tumme och förde sitt högra pekfinger fram och tillbaka genom cirkeln och mimade att de skulle synas där hemma, men Hasse uppfattade inte vad han mimade. Senare fick han ett sms som förklarade vad Lars hade velat säga.

När Lars kom hem till lägenheten som Lars och Hasse bodde i var förspelet över, det hade spelats genom i trappuppgången och gossarna bodde på sjätte våningen så i hissen blev det mycket förspel. Så fort de kom in i hallen blev det den typiska uppbyggnaden till en vanlig efterdagenscen i en Hollywood-rulle; kläderna kläddes av på vägen till sängen. Väl där var Lars styv och tjejen var våt och Lars kände sig redo att inleda penetrering, men kan man tänka sig! Hon krävde gummi. Så Lars dök ner i lådorna i nattduksbordet och fifflade fram sig en kondom som han, så kvickt han kunde utan att visa sig desperat, trädde på sin penis. Sedan inleddes kärleksakten utan känslor som varade i en cirka kvart med fellatio fram och tillbaka och en cirka halvtimme efter penetrering. Sexställningarna var missionären fram till slutet och innan dess var det ridning och doggystyle som gällde. Lars var nöjd med sin prestation och tjejen somnade, naken. Lars trädde av sig kondomen och somnade han med. Tjejen kom inte.

Under tiden på festen hade Hasse och ragget hånglat vidare i soffan och Hasse hade börjat smeka sina händer uppför hennes ben, då hon var iklädd i kjol. Hon skrevade som en inbjudan, men Hasse visste inte riktigt hur långt in han vågade gå inunder kjolen så han erbjöd sig att ta med henne på toaletten, som vid det laget var ej ockuperat av någon som skulle kräkas, och hon tackade ja. Hon var inte lika kräsen som Lars napp om preventivmedel på kroppens utsida och förklarade hur hon hade p-stav. Så det var bara att köra på var bådas tycke. Ner med Hasses byxor och ner med Hasses kalsonger och ner med tjejens trosor och in med hans sköte in i hennes sköte. Det var en snabbis som tog slut efter en kvart, de båda kände att det inte var värt att stänga in sig för länge på toaletten när det ändå skulle märkas att de skulle komma ut samtidigt från toaletten. De började mitt i en låt och låten byttes till en ny som var längre som inte hann ta slut innan Hasse och tjejen var klara. Tjejen kom inte.

Varken Filip, Kalle eller Andreas hade fått sig ett ligg under kvällen. De tre gossarna hade börjat med att hänga i köket där alla drack och drack till alla gick ut i vardagsrummet för att dansa. Filip gick sedan ut på balkongen för att röka, men blev knuffad av personen som sprang för att kräkas. Han använde det som öppningsreplik till dem resterande tre som var ute på balkongen. Det fungerade ganska bra, och till slut så frågade en kille honom om han var intresserad utav droger och han svarade hur det var; att han var det helt enkelt. Killen presenterade sig som Linus och frågade om han ville haka på att snorta kokain. Filip tvekade inte först, men tänkte över ifall han skulle fråga om han fick ta med sällskap på två. Killen hade inget emot det, han ansåg att desto fler de skulle vara desto roligare skulle det bli. Plus att det räckte. Filip följde med Linus genom vardagsrummet och plockade upp Andreas på vägen ut. Dessvärre fan han inte Kalle och kunde inte nå honom på telefonen.

Kalle hade somnat utomhus i ett dike.

Filip, Andreas och den nye killen Linus kom hem till Linus och Linus plockade fram ett DVD-fodral där han hade två små påsar med kokain i – ett vitt pulver – som han sedan fördelade upp i några linor. Linus började. Han snortade en lina. Det kickade in härligt tyckte han. Därefter var det Andreas som fick snorta en lina, vilket han gjorde. Sedan snortade Filip en lina. Lägenheten var en liten etta, så Linus föreslog att en promenad skulle sitta på plats och det tyckte de andra grabbarna också att en promenad skulle göra. Så de stack ut på nya äventyr. Ibland kändes det som om marken försvann under fötterna och ibland kändes det som om alla stod stilla. Filip och Linus hånglade och Andreas sa att han skulle gå hem och så gick han hem. Filip och Linus slutade hångla efter ett tag och separerade och gick var och en hem till sig. Halvvägs vände Filip och sprang ifatt Linus, så gott som han kunde springa. Han hann ifatt honom och följde med honom hem och låg. Båda kom.

Kalle blev funnen av ett gäng yngre ungdomar som väckte honom och hjälpte honom hem till sig. Kalle bodde fortfarande hos sina föräldrar men lyckades nyktra till tillräckligt för att inte behöva berätta hur det hade varit. Han lyckades dölja att han hade somnat utomhus och slapp berätta vad det var för människor som hade följt honom till sin dörr. Hans föräldrar sov när han kom hem och han var ett ensambarn så han hade ingen som kom på honom. Han låg i sängen och somnade igen efter att ha klätt av sig och smekt sig själv i en kvart. Han kom inte.

Andreas kom hem till sin flickvän som sov.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...