Jump to content

Novelltråden


vinnecool
 Share

Recommended Posts

Ja, skriv eller lägg upp era noveller eller berättelser här, kommer själv med en :

Johan vaknade sent denna morgon, väckarklockan hade pajat.

- Fan också! tänkte han, och skyndade sig upp och på med kläderna.

Han småsprang ut i hallen och slet på sig jackan och skyndade iväg.

-Frukost kan jag äta någon annan gång..

Det var mörkt och regnade till råga på allt.

När han till slut kom fram till skolan och skulle gå in slet någon tag i hans axel och slet honom runt hörnet på byggnaden.

En utlänning som han aldrig sett förut tryckte brutalt upp honom mot väcken!

- Ge mig din mobil annars slår jag ihjäl dig din jävla svennefitta! väste han fram.

- Aldrig! sa Johan och försökte slita sig loss.

- GE MIG MOBILEN ANNARS CUTTAR JAG SÖNDER DIG! skrek han och gav Johan en hård käftsmäll.

Blod sipprade ner från Johans mun.

- Okej, okej, sa Johan och drog sakta upp plånboken.

- Här har du, sa han.

- Och mobilen! Fort!

Johan stack ner handen i fickan och upptäckte att den inte låg där. Han hade glömt den hemma.

- Jag... Jag har den inte här... stammade han fram.

Utlänningen tog snabbt upp en stilett ur fickan och tryckte den mot Johans hals. Han drog den långsamt en centimeter så blodet långsamt började sippra ut. Inte tillräckligt för att sära upp strupen, men det gjorde förjävligt ont ändå.

- LJUG INTE FÖR MIG! sa han och tryckte bladet lite hårdare.

- Jag lovar! Jag har den inte här! sa Johan och började gråta. Han gick ju trots allt bara i sexan.

Killen slog till honom en gång till i ansiktet så hårt att Johan föll ihop mot marken. Han sparkade honom en gång i magen och sprang därifrån. Johan satt kvar och grät lutad mot betongväggen i regnet.

Satan vad mörkt det är ute, tänkte Kalle inne i klassrummet och tuggade på sin penna. Undrar var Johan är, han brukar aldrig vara skolka, och om han varit sjuk skulle han ha ringt och berättat..

Han tittade drömmande ut genom fönstret och kopplade bort hörseln från den trista mattelektionen.

Det var någon som gick där ute, bort från skolgården. Långsamt och försiktigt, som om han inte visste var han var på väg, som om han var berusad, eller hög. Han höll handen för näsan som om han blödde eller något.

- Varför går han ute i regnet för? Hans skor måste vara jätteblöta... Och hans gröna jacka och.. gröna keps, precis som... precis som...

- JOHAN!

Alla i klassen tittade på honom. Deras fröken, Berit, blängde strängt på honom.

- Ehhm, jag ska... Gå på toa! Just det! Toa... sa han och pilade ut genom klassrummet och ut genom korridoren och mot dörren.

- STANNA!

- Helsike! tänkte Kalle.

Jesper, skolans "småbrottsling" som lärarna sa, stog bakom honom.

Kalle stannade och vände sig försiktigt.

- Alltså, jag måste gå, för Johan...

- JOHAN? Vafan är det med honom, är ni bögar eller?

- Nej, vi...

- BÖGAR! skrek han och gick hotfullt mot Kalle.

Kalle backade bakåt mot väggen ända tills han slog i hälarna mot kanten.

- HJÄLP! skrek han så högt han kunde när Jesper höjde näven för ett slag mot huvudet.

- Vafan håller du på med?

En lärare steg ut från ett klassrum precis innan Jesper skulle slå, och rusade fram och tog tag i hans arm och nästan släpade in honom till rektorns avdelning.

- Puh, pustade Kalle ut, och sprang vidare ut genom dörren.

- Johan! Vänta på mig!

Kalle kom springande i regnet. Han stannade bredvid Johan och började gå bredvid honom. Vad är det som har hänt?

Johan började gå snabbare utan att svara.

- Vad är det?

Johan började gå ännu snabbare.

- Lugna ner dig!

Han började småspringa, fortfarande utan ett svar.

- Stanna! Skrek Kalle och slet tag i honom och vände honom mot sig.

Johan började gråta igen.

- Helsike... viskade Kalle när han såg Johans blodiga ansikte.

Vad har hänt?

- Han... han tog min plånbok! Sa Johan och snyftade...

- Varför? Vem..

- INTE FAN VET VÄL JAG! skrek Johan och satte sig ner och grät ännu mer.

Nån jävla invandrare..

VINNES INVÄNDNING: Jag är n inte rasist, som jag får höra hela tiden jag skriver "jävla invandrare". Jag VET att man intebehöver komma från Turkiet för att vara invandrare, man kan lika gärna komma från Danmark.

Den här histrien är byggd på fördomar... kommer mer sen!

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 224
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Janne gick hem från skolan, han tänkte att han kunde ta en genväg genom gränden.

Inne i gränden var det mörkt och fuktigt, Janne trampade i en vattenpöl.

- Jävla skit!

Då kom fem killar fram.

- Sa du till oss? Sa en av killarna.

- Va? Nej, jag tra...

- Försök inte slingra dig din skit! Sa han igen.

- Men jag...

- Kom igen, vi tar honom!

Nu gick alla fem killarna fram mot Janne, den ena killen tog fram ett basebollträ.

- Nu bankar vi skiten ur bögungen!

Janne vände sig om och sprang så fort han kunde, men de fem killarna var efter.

- STANNA DIN SKIT!

Janne hoppade in på en trädgård och sprang över gräsmattan.

- Vad gör du unge? Trampa inte i rosorna! Sa en gammal pensionärsgubbe.

- Käft gubbe, jag har brottom.

Janne hoppade över staketet på andra sidan och fortsatte springa, killarna var försvunna.

Nu var Janne nästan hemma, då hörde han ett par moppeljud komma närme och närme, nu såg han dom, det var killarna. Dom körde vars en moppe och alla fem höll i knivar eller basebollträn.

- Där är skitungen!

- Ja förfan! Nu ska han dö!

Janne sprang in i en affär, utanför väntade killarna.

- Snälla! Hjälp mig, killarna här ska slå mig! Sa Janne till gubben bakom disken.

- Va' sägeru? E killarna efterej?

- Ja, dom har knivar och basebollträn!

Gubben tittade ut genom fönstret.

- Där e ju inga killar, va' ljugeru för? Skaru snatta elle?

- Nej, men, dom... Dom har stuckit. Janne tittade ner i golvet.

- Ut merej nu din ligist!

Gubben föste ut Janne genom dörren.

- Gubbjävel...

- Dedära hörde ja' unge man!

Janne gick mot fotbollsplanen, där var killarna och burnade runt. Janne sprang fort förbi, men en av killarna såg honom.

- Parasiten är visst tillbaka!

Denna gången fick killarna tag i Janne.

Dom slog honom tills han ramlade till marken. När han låg ner sparkade dom honom och bankade på honom med basebollträn.

- Fan, nu drar vi, skiten är halvt död!

Redigerad av xstreem
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag snackade väl om xstreem, men ämnet är så uttjatat och tråkigt, liksom... Och du är inte världsbäst på att skriva...

Tror du seriöst att jag skulle skriva ihop en seriös berättelse och sedan lägga up det på ett forum? :P

Seriösa berättelser är vanligtvis uppsatser hos mig... (BTW: jag har mvg i svenska, och fått extra beröm för vad jag skrivit! :) om det ändå var så i alla ämnen!)

Har tyvärr inga ordentliga berättelser kvar p.g.a en hårddiskkrasch för nåågon månad sen, men ska börja skriva igen... tror jag... om jag orkar...

Jag skrev den där på tjugo minuter för att jag hade tråkigt! ;)

kolla tihi.tk!

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man har MVG i svenska har inget att göra med att man skriver bra (även om jag själv också har MVG i just svenska...). Man kan ha MVG och ändå suga på att skriva historier. Jag menar, du gör en ny rad för varje mening... Suck...

Som jag skrev, så får jag vanligtvis extra berö förr vad jag skriver, har du problem med det eller? Jag skriver inte seriöst på datorn, bara för hand, på datorn skriver jag helt enkelt så jävla fort jag kan, då detta är enklast. Jag är inte i skolan nu och ser ingen nytta med att skriva ordentligt, särskilt inte på ett öppet forum. Vill du däremot göra det, får du göra det, det är ingenting jag bryr mig om!

Jag ska kolla på film nu, bye!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man har MVG i svenska har inget att göra med att man skriver bra (även om jag själv också har MVG i just svenska...). Man kan ha MVG och ändå suga på att skriva historier. Jag menar, du gör en ny rad för varje mening... Suck...

Du kan inte ha MVG i svenska! Han gör inte en ny rad per mening. För att kunna få VG borde man veta att det ska vara ny rad vid talstreck, precis som han gjort i sin novell. Har jag uppfattat dig fel, så får du förklara dig.

Tija MVG i svenska? Aldrig. Fast tjejer har ju lättare att få bra betyg, tyvärr.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...