Jump to content

Feministiskt Initiativ


The Dude
 Share

Hur ställer du dig inför detta nya riksdagsparti?  

58 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Öööööö lol, så du menar att vi höll trenden under Carl Bildt. Bah.

Menar du att det är hans skuld att sverige låg i världens lågkonjuktur under nittiotalet?

Har du hört talats om yuppiekrisen?

Under slutet av åttiotalet lånade många mycket pengar för att köpa hus/lokaler. Sedan lånade dom pengar på dom husen/lokalerna och köpte fler. Då blev genast alla hus å lokaler mycket dyrare och man gick med vinst om man sålde dem sen och betalade tillbaka lånen till bankerna. Det var inte många som gjorde det, men plötsligt började några sälja sina hus å lokaler som dom lånat till. Och genast blev husen å lokalerna mindre värda. Och stackarna som hade kvar lån på dom husen fick ersätta sina lån hos banken med husen å lokalerna. Bankerna fick i sin tur dåligt med pengar och blev tvungna att låna från riksbanken.

Tack vare det uppstod lågkonjunkturen i sverige, det är alltså inte Carl Bildts eller högerstyrets fel...

BTW: Dom som sålde sina hus å lokaler först blev nästan hur rika som heldst...

Och bankerna äger fortfarande många fastigheter...

Redigerad av Pimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahah såg på Parlamemtet på TV4. I börgan visade dom ett klipp från TV4-nyheterna när dom intervjuvade en kvinna som var ledande i feministrörelsen "Feministas".

Då frågade reportern vad hon tyckte om feministparti och så, och vad får reportern för svar, jo hon sa jag vet inte, vilka frågor du ställer. Reportern frågade en ny fråga, jag kom inte ihåg frågan, men vad får han för svar, jo jag vet inte vilka frågor du ställer sedan garvar hon skrockfullt.

Men vad är det för kärring den stackars reportern intervjuar. Om det skulle finnas ett feministikt parti i riksdagen vad mycket man skulle få gjort då.

Jo Agnet (eller nånting) hur ska Sverige förbättras, "jag vet inte, vilken fråga du ställer hahahah" :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Patetiskt parti. Så gott som alla andra stora partier påstår sig ju vara feminsistiska. Så finns det någon som behöver ytterligare ett?

"Varför behövs Fi när nästan alla etablerade partier i dag säger sig vara feminsitiska?

De etablerade politiska partierna förmår inte utmana könsmaktsordningen på allvar. Utredning efter utredning tillsätts medan viktiga beslut för jämställdheten skjuts på framtiden. Trots de rättigheter som kvinnor genom envist arbete och hård kamp lyckats uppnå, så förmår dagens politiska system inte förverkliga ett jämställt samhälle. Det närmaste året kommer vi ägna åt att formulera en stark och tydlig feministisk politik med konkreta krav och förslag. Om vi får tillräckligt starkt stöd kommer vi att driva kraven i nästa valrörelse och därefter i riksdagen. Feministiskt initiativ kommer tillföra politiken en ny dimension."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bah.

Dom kommer gå under. "jämnstäldhet" my ass..

låt säga att 3/10 kvinnor blir chefer. 7/10 är män. Dom vill ha jämnstäldhet. då ska det alltså bli 5/10 för båda right.. Inte att kvinnorna istället ska få 7/10..

Dumma fruntimmer. Men jag stödjer dom ^_^

Dom kommer att få massa vänsterkvinnor att gå med. Ingen högerkvinna kommer gå med när gudrun är boss i skiten. Och det gynnar Moderaterna så att dom kommer vinna valet. YEEHAA!! :wub:

vote: Bryr mig inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

låt säga att 3/10 kvinnor blir chefer. 7/10 är män. Dom vill ha jämnstäldhet. då ska det alltså bli 5/10 för båda right.. Inte att kvinnorna istället ska få 7/10..

Mm...jämnställdhet borde rimligtvis vara när man anställer en person på meriter och erfarenhet inte på grund av kön. Kvotering tror jag inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Känner mig kluven i den här frågan...

Jag tycker det är bra på grund av att det sägs att dom ska knycka röster av S och V.

Sen känns det fjantigt med ett parti som endast ska ha åsikter gällande feminism, men inte vanliga saker som skatter, försvar, budget och annat icke-feministrelaterat.

Och sen är det absurdt att man ska införa mansskatt. Likaväl börja våldta kvinnor, eftersom att man ändå betalar för det. Att betala för våldtäkt av kvinnor utan att ha våldtagit en kvinna är som att betala fordonsskatt utan att äga fordon!

!OBS!!!

JAG SKULLE ALDRIG VÅLDTA EN KVINNA, ELLER NÅN ANNAN FÖR DEN DELEN, SÅ PÅPEKA INTE DET!

!OBS!!!

Jag hatar radikalfeminister. Dom blir sura för att vi män gillar snygga brudar, o hatar fula. Ursäkta, men ni kan inte få mig till att gilla fula tjejer, oavsett hur sura ni blir, eller vilka lagar ni inför!

Jag läser inte porr, men jag anser att det är helt psykat som dom håller på med att bränna porrtidningar o sånt. Och då dom bränner behåer o stringtrosor! Behån uppfans inte för att begränsa kvinnan, utan för att förebygga vidriga hängpattar!

Jag såg ett tv-program kallat "push-up" (deras slogan var "vi synliggör klyftan"), och där sa dom, på statlig tv att kvinnor, vartenda gång dom ser en porrtidning i en butik ska ta och täcka över dom med andra tidningar så att dom som ska köpa dom inte ska se att dom finns där, och därigenom sänka försäljningen och få tidningarna att gå i kinkurs.

Ta mig inte fel: jag är för jämställda löner o allt det där, men jag är även för kvinnlig värnplikt. Vill ni ha jämställdhet så ska ni också få jämställdhet, men förvänta er inte gammalmodigt tjafs som att öppna dörrar framför er o sånt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ställer mig ganska negativ till partiet.

Visst, självklart är det bra med jämställdhet, det tycker nog de flesta men att driva ett helt parti bara på den frågan håller inte.

De har ju till exempel inte ens något riktigt partiprogram ännu och undrar om de någonsin kommer att få det?

Jag menar, medlemmarna har helt skilda politiska bakgrunder från både höger och vänster med feminismen som enda gemensamma ståndpunkt.

Så när de ska börja diskutera den övriga politiken märker de kanske att det är kört.

Men vad vet jag, de kanske hittar ett jättebra partiprogram och bildar majoritetsregering?

Eller nej förresten, kanske inte... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...