Jump to content

Feministiskt Initiativ


The Dude
 Share

Hur ställer du dig inför detta nya riksdagsparti?  

58 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men förhelvete! Man ska inte bry sig hur många män och kvinnor som finns i riksdagen. Dom som är mest inresserade av politik och vill vara där inte vilket kön. Jag blir så förbannad på tv när dom säger : "Bara 3 av 10chefer är kvinnor vi måste göra nåt åt det!"

Vote: NEGATIVT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Men förhelvete! Man ska inte bry sig hur många män och kvinnor som finns i riksdagen. Dom som är mest inresserade av politik och vill vara där inte vilket kön. Jag blir så förbannad på tv när dom säger : "Bara 3 av 10chefer är kvinnor vi måste göra nåt åt det!"

Vote: NEGATIVT!

Jo, håller med om att könskvotering inte är speciellt lyckat. Men faktum är att många hellre anställer en man, även om en kvinna visats sig kompetentare för jobbet. Självklart måste vi göra något åt könsdiskriminering!

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, håller med om att könskvotering inte är speciellt lyckat. Men faktum är att många hellre anställer än man, även om en kvinna visats sig kompetentare för jobbet. Självklart måste vi göra något åt könsdiskriminering!

Jag hade valt den som passade mest till jobbet, oavsett om det är en man eller kvinna.

Men när jag hör ordet "feminism" som låter det som kvinnostyre. Partiet skulle heta "jämställningspartiet" eller nåt i den klassen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du läser inte mina argument va, utan bara har fått det inprentat i hjärnan att feminism är något fult och framförallt skrämmande?

Nej. Tänk efter. Får de lite makt, vill de bara ha mer. Och om alla stödjer dom, kommer de till makten, och då kommer männen bli underlägsna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Tänk efter. Får de lite makt, vill de bara ha mer. Och om alla stödjer dom, kommer de till makten, och då kommer männen bli underlägsna.

Haha lyssna på dig själv "Får de lite makt, vill de bara ha mer" Här har vi nån som är rädd för starka kvinnor.

Tror du att män är bättre politiker än kvinnor av just den anledningen att dom är män?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Tänk efter. Får de lite makt, vill de bara ha mer. Och om alla stödjer dom, kommer de till makten, och då kommer männen bli underlägsna.

Tror inte det kan bli det. Vem är det som skyddar politikerna? Svar: Polisen, polisen = män hela högen (nästan) Om dom kommer med massa sjuka förslag feministpartien skulle jag som polis aldrig skyddat dom mot arga män.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte klangen av varken feminism eller maskulism om det nu finns. Jämnstäldhet kan inte ett parti med bara kvinliga medlemmar ha hand om. Jämnstäldshetsfrågor ska partier med medlemmar från båda könen leda annars så skulle det se sjukt ut. Är för jämnstäldhet men är emot den "feministiska jämnstäldhet" som FI ska försöka driva.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch jag kan inte tänka mig att ett feministiskt parti skulle bli lika strort som socialdemokraterna om ett par år.

Kan man tänka sig feministerna i riksdagen, och dom bestämmer över hela Sverige :'(

Då har dom envis jävlarna fått som dom vill "jämsäldhet mellan männ och kvinnor" men vd gör dom när dom inte känner sig underlägsna längre.

Då skulle hela Sverige vara feminister och man skulle aldrig få starta ett maskulint parti, för så envisa är dom.

Jävla alkisar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usch jag kan inte tänka mig att ett feministiskt parti skulle bli lika strort som socialdemokraterna om ett par år.

Kan man tänka sig feministerna i riksdagen, och dom bestämmer över hela Sverige :'(

Då har dom envis jävlarna fått som dom vill "jämsäldhet mellan männ och kvinnor" men vd gör dom när dom inte känner sig underlägsna längre.

Då skulle hela Sverige vara feminister och man skulle aldrig få starta ett maskulint parti, för så envisa är dom.

Jävla alkisar :lol:

Denna rädsla för att kvinnan ska bli stark. Du är ju som tagen från medeltiden. Dom kommer inte styra Sverige, dom kommer delta i omröstningar och komma med förslag. Jag tycker det är mycket mer skrämmande att moderaterna har näst störst inflytande på Sveriges politik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Denna rädsla för att kvinnan ska bli stark. Du är ju som tagen från medeltiden. Dom kommer inte styra Sverige, dom kommer delta i omröstningar och komma med förslag. Jag tycker det är mycket mer skrämmande att moderaterna har näst störst inflytande på Sveriges politik.

Äsch vi alla tycker olika, men är det sant det du säger att dom bara kommer med förslag och röstningar kan man ju pusta ut :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid valet 2010 kommer feministpartiet ta ut 46% av rösterna, tvångsavrätta Reinfeldt, förbjuda alla icke-feministiska partier, sätta fotbojja på alla män, förbjuda alla chefsyrken för män, sätta utt en orättvis skatt riktad mot män.

Sen kommer dom införa en ny religon som heter feminismen. Alla kvinnor ska bli betraktade som indiska kor.... Å deras största gud heter Shyman... (skyman?).......................

Några invändningar?

Obs, detta är bara en spekulation....

Redigerad av Pimpen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid valet 2010 kommer feministpartiet ta ut 46% av rösterna, tvångsavrätta Reinfeldt, förbjuda alla icke-feministiska partier, sätta fotbojja på alla män, förbjuda alla chefsyrken för män, sätta utt en orättvis skatt riktad mot män.

Sen kommer dom införa en ny religon som heter feminismen. Alla kvinnor ska bli betraktade som indiska kor.... Å deras största gud heter Shyman... (skyman?).......................

Några invändningar?

Obs, detta är bara en spekulation....

Usch jag kommer drömma mardrömmar :lol:

Det sköna är att risken är 0,0001 på miljonen att det händer (hoppas jag)

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid valet 2010 kommer feministpartiet ta ut 46% av rösterna, tvångsavrätta Reinfeldt, förbjuda alla icke-feministiska partier, sätta fotbojja på alla män, förbjuda alla chefsyrken för män, sätta utt en orättvis skatt riktad mot män.

Sen kommer dom införa en ny religon som heter feminismen. Alla kvinnor ska bli betraktade som indiska kor.... Å deras största gud heter Shyman... (skyman?).......................

Några invändningar?

Obs, detta är bara en spekulation....

Pimpen: Jag försöker ha en serös debatt här. Get lost.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och sen efter valet 2014 kommer dom sätta alla män i bur å lägga en bombmatta över alla länder som en gång varit rasistiska och skapa det tredjevärldskriget. Bilda union med Ryssland. Inta norge med enbart kvinnliga soldater. Satsa 50% av all skatt till att forska i Kvinna+Kvinna=Barn...

Spekulationer...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...