Jump to content

Svårigheter med PC-versionen...


 Share

Recommended Posts

Kanske en onödig topic för de som inte bryr sig men till de som är intresserade...

Har tänkt på en grej när det gäller känsligheterna vid knapparna...

På PS2-versionen så kan man faktiskt köra bilen saktare och gå sakta om man trycker på knappen försiktigt. Med detta så kan man åka lugnt och gå som de andra människorna i staden...

Men jag har för mig att datorernas tangentbord inte har den sort av kontrollegenskaper och det blir nog en stor skillnad på PC-versionen och PS2-versionen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske en onödig topic för de som inte bryr sig men till de som är intresserade...

Har tänkt på en grej när det gäller känsligheterna vid knapparna...

På PS2-versionen så kan man faktiskt köra bilen saktare och gå sakta om man trycker på knappen försiktigt. Med detta så kan man åka lugnt och gå som de andra människorna i staden...

Men jag har för mig att datorernas tangentbord inte har den sort av kontrollegenskaper och det blir nog en stor skillnad på PC-versionen och PS2-versionen...

Det har du rätt i. Fast folk som har sån där kontroll till PC, Gamepad eller va den nu heter, kan ju gå å köra sakta. Men det kanske finns nån knapp som man håller inne å sen gasa/gå så går de sakta, inte säker, men kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om tangentbordet skulle ha den tryckkänslighet som PS2 kontrollen har så skulle det iallafall vara stor skillnad, det går inte att gämföra känslan att spela det på PS2 jämfört med pc.

Wörd Azore, det är stor skillnad på känslan, på Keyboard så är de så stort, man kan snubbla över massa tangenter å knappar. Fast på PS2 har man alla knappar i nog bra avstånd, Och så finns de inte massa onödiga knappar, fast det är ju ganska självklart, PS2 handkontroller är ju gjorda för spel :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...