Jump to content

Uploadgränsen minskad


Hultenius
 Share

Recommended Posts

På ett och ett halvt år har forumets uploadmapp gått från 0 Mb till nästan 700 Mb.

700 Mb är ganska mycket för en sådan kort tid och därför har uploadsgränsen sänkts från 500 kb till 200 kb per objekt.

En bild borde inte ta mer än 200 kb.

Sen så finns det medlemmar som tror att man måste uploada en bild till varje post, men det ska också lösas -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra bra, tycker folk ska tanka upp sina bilder nånstans istället för på sajten.. PHPSidan.nu har finfina guider om hur man sätter upp en webserver med PHP och MySQL... <_<

Och många skriver en post, sen gör dom en ny där dom tankat upp en bild..

Man kan editera in en attached-bild i en gammal post!

Och medans jag ändå är igång, varför skriver vissa "STOR BOKSTAV" eller "...", "X" etc.. det är ju fan jobbigare än att hålla in en knapp..

Tänk på det, era små spammers :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På ett och ett halvt år har forumets uploadmapp gått från 0 Mb till nästan 700 Mb.

700 Mb är ganska mycket för en sådan kort tid och därför har uploadsgränsen sänkts från 500 kb till 200 kb per objekt.

En bild borde inte ta mer än 200 kb.

Sen så finns det medlemmar som tror att man måste uploada en bild till varje post, men det ska också lösas  (w00t)

Oj! Visste inte att det var så här allvarligt mycket. Finns det något vi medlemmar kan göra för att förbättra det, förutom att uploada färre bilder?

Edit: uploada siggen på imageschack nu istället...

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Jag använder i de flesta fall upl.silentwhisper.net när jag behöver ladda upp en bild och jag tycker att fler borde använda den eller någon annan upload-sida istället för att belasta servern. Med dagens snabba uppkopplingar spar man så mycket tid att man gott kan offra en halv minut åt att ladda upp sin avatar, signatur eller vad det nu är på en extern sida.

GTaJäGaReN: Tror faktiskt inte att det är så många här som skulle orka sätta upp en webbserver bara för att ladda upp några bilder, men jag förstår om du ville visa oss att du vet hur man gör det. ;)

Hultan förresten, du borde uppdatera länken till Pixas i Add-reply menyn för det är inte direkt en uppladdningssida man kommer till om man klickar på den. (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...