Jump to content

En liten men effektiv mod


Hultenius
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 97
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag hade lite tråkig, så... Som du vill gurfi

Du kan ju kanske fixa en modifikation som granskar hela posten och stryker under stavfel och ev. meningsbyggnadsfel, som i ett Håller med till 100%!-dokument. Då kan ju alla skriva inlägg utan att bli påhoppade av arga språkpoliser : ).

Jag vet inte om det är möjligt att fixa en sådan modifikation, men det vore ju bra om det gick.

måste du göra så då!?!

det är så störande att se två inlägg nedanför sitt eget där någon kopierar inlägget och stryker under alla stavfel!!! så jävla störande!!!

Visst går det, men det är inte direkt något man gör på en kafferast...

Eftersom Hultan pluggar lär det ju ta minst ett halvår, om han verkligen försöker. ;)

jag är inte så teknist när det kommer till datorer och hemsidor så jag vet inte om det tar 1 timme eller ett ½ år

Sen kanske W0rd-filtret bör försvinna.  ^_^

kunde inte skriva w0rd dokument utan att håller me till 100% kom fram, jobbigt ;) .

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där verkar inte riktigt rätt GTaJäGaReN  ^_^

Det finns rättstavningsverktyg, tex Aspell. Jag antar dock att det inte är så jättebra då jag aldrig har sett någon annan svensk sida använda det.

Rätta själv då... ;)

Och varför tjafsar du fortfarande med detdär "GTaJäGaReN"

Kalla mig jägaren eller nåt i den stilen istället ;)

Och var är min belöning? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar inte detta alls, blir väldigt jobbigt om man råkar missa att skriva första bokstaven i versal, och sedan trycker man bara på Add Reply och stänger ner tabben när man tror det har laddat klart. Sedan visade det sig att man aldrig skrev något inlägg för att den avbrutits tack vare detta. Tur att man kör Firefox med UndoClosedTab-extensionen då ^_^ . Att man måste börja inlägget med stor bokstav hjälper i min mening inte alls till att höja stavnings-standarden på forumet, istället tror jag att folk bara blir frustrerade.

Jag ser hellre varningar på folk som absolut inte kan stava över huvudtaget (exklusive dem som har dyslexi el.), eller inte försöker iaf.

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funkat jättebra hittills. Det både ser mycket bättre ut och alla har fått sig en tankeställare. Men det finns naturligtvis de som klagar över att det är "extremt jobbigt" och "enormt irriterande" men handen på hjärtat, är det verkligen så farligt?

Som vanligt är det en överreaktion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har funkat jättebra hittills. Det både ser mycket bättre ut och alla har fått sig en tankeställare. Men det finns naturligtvis de som klagar över att det är "extremt jobbigt" och "enormt irriterande" men handen på hjärtat, är det verkligen så farligt?

Som vanligt är det en överreaktion.

Japp det är jobbig! finns det inte bättre sätt att angripa problemet än att lägga till sånna här konstiga funktioner?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stör mig mer på folk som använder dom där DOM INTE SKA VA.

Så sant, så sant...

PS.

Själv påverkar inte denna lilla mod mig eftersom jag är vad man så vackert brukar kalla "mån om språket", så jag använder alltid stor bokstav i början av mening...

...förutom om jag lägger till tre punkter innan, för då ska det föreställa en fortsättning.

Editation.

Ett fel man ofta gör: man böjer penis.

Icke bra.

Kanske borde vi fixa det också?

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...