Jump to content

Julklapp...


Misterwhoopee
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag önskar mig Pentium 4 1.7 Ghz. Eftersom inte mitt nuvarande moderkort klarar det så blir det ett nytt fräsht moderkort också i burken. Det skulle bara kosta 2000 kr tillsammans. Billigt tycker jag, vet inte vad ni tycker. Har haft den sen 1998 den är bara 350 Mhz nu och jag har på den nästan alltid. Den skulle verkligen behöva uppgraderas tycker jag.

**************************

Min dator från början:

350 Mhz

7 GB Hårddisk

64 MB Ram

16 MB Grafik

32x CD-ROM

Modem (inte ADSL)

Diskettstation

Skit ful skärm också med inbyggda högtalare (Blä)

**************************

Det som jag uppgraderat den med:

10 GB Hårddisk (Eftersom den gamla gick sönder. Har den och leker med ibland när jag inte har något att göra) (Hittade 10 GB´aren gratis)

80 GB Hårddisk uppgraderade jag till i våras

32 GB Grafik uppgraderade jag till år 2000. Nu förtiden är det ju skit dåligt. -_-

Nätverkkort (Bredbandet krävde det)

64 MB Ram (Som jag köpte)

32 MB Ram (Fick jag gratis av en kompis)

Ny skärm (Efter blixtnedslaget var ju inte den andra skärmen med inbyggda högtalare mycket att ha :P )

Högtalare (Glömt watt antalet)

Scanner (Köptes år 1999-2000)

**************************

Förstörda eller reparerade prylar till datorn:

Packad Bell skärmen med inbyggda högtalare gick åt h*****e när blixten slog ner (Förstörd) (Totalt antal skärmar förstörda av blixt nedslag på alla dator som finns här hemma är: 2 st)

Nätverkskort (Förstört av blixt nedslag) (Totalt antal nätverkskort förstörda av blixt nedslag på alla dator som finns här hemma är: 3 st)

Nätverkshub (Förstörd av blixt nedslag)

Skrivare (Skrivarhuvudet blev något fel på så den skickades in på reparation. Fick en splitter ny tillbaka. OBS: Samma modell :angry: )

Modem (Modem till telefon internet, inte ADSL) (Totalt antal modem förstörda av blixt nedslag på alla dator som finns här hemma är: 2 st) (Inga nya köptes eftersom jag använder inte dom längre, har ADSL)

Hårddisk 6 GB (Den blev ju något fel på. Visste inte vad, så den skickades till reparation. Tillbaka fick jag en som var 1 GB mer och snabbare)

**************************

Det var ganska onödigt att skriva allt detta tänker säkert du men jag hade ändå inget att göra och ville tänka efter vad jag egentligen gjort med min dator. Självklart använder jag inte min dator för att spela GTA3, Mafia och såna krävande spel på utan en 1.8 Ghz, 512 MB Ram, 80 GB HD, 64 MB Grafik, Subwoofer högtalare m.m.

Mycket är kanske fel stavat på min lilla text.

Men jag orkar inte kolla det eftersom då får jag sitta här en halvtimme till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...