Jump to content

Half-Life 2!


Jacker
 Share

Recommended Posts

Har fattat det som Episode 2 släppts nu? Hur är det ni som lirat?

Och då undrar jag om det finns saved games på någon hemsidan, var nämligen i en stad full med zombier där jag man sprang runt på taken m.m och det fanns en annan människa där. Trode att det ven sista banan så avinstalerade spelet och tog bort alla saved games..

Så om jag ska spela expansionet vill jag gärna klara det första först. >_<

EDIT: Okej har fattat det nu.. Hur är Episode one då? Värt ett köp om man gillade orginalet?

VALVe planerar släppa Episode 2 innan jul i år. I PCGamer tidningen står det att releasen ska ske under våren 2007, men VALVe har bekräftat att detta inte är sant, och de siktar fortfarande på en release innan jul.

Kapitlet du pratar om är "We don't go to Ravenholm..." och det är inte sista kapitlet. :ph34r: Finns mycket kul kvar efter det.

Jag skulle faktiskt rekommendera att du klarar Half-Life 2 innan du ger dig på Episode 1, då storyn sitter ihop. Episode 1 utspelar sig ett par timmar efter HL2 slutat, men spelaren har inte missat något som Gordon sett under tiden. För ja... spela klart HL2 så vet du vad jag menar. :lol:

Om du gillar Alyx så kommer du älska Episode 1. Episode 1 var det bästa spelet jag spelat på flera år, om inte det bästa. Det är ju en smaksak, men jag har spelat det mesta i spelväg de senaste 3 åren. Det finns inte ord nog att hylla det spelet för hur mycket jag älskade det. Det ändå jobbiga är att det är så kort, men det visste man redan innan då VALVe hade bekräftat att speltiden är imellan 4-6 timmar. Men det kostar ju bara 150-250 i affärer, så. :D Ett tips, spela på Hard eller Normal. Tänk inte på att spela under Easy, det kommer att vara över innan... hur som helst, väldigt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 1,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Funderar på att köpa spelet genom Steam. Undrar om någon bara kort kan förklara vad det går ut på. Är det ett "självständigt" spel som man kan spela som tex, Resident Evil, man går igenom en värld sen klarar man spelet och sedan kan man spela online med andra eller är det som Counter Strike, bara online spel?

Och vadhandlar det om?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snygg film :) men vad går modden ut på :rolleyes: ??

STRIDER KING

Goal of the game:

This is a team game. One defender team and one attacker team. The defender team has an small base where there is a small energy nucleus that they must defend at any price. This energy nucleus can only be destroyed with the Strider cannon.

The attacker team has an Strider available to reach the base and destroy the nucleus, so they must drive it to the defender team base to win the game. Only driver players can drive the strider, while only devastators can destroy the Strider.

www.stridermod.com

Finns ett antal spelsätt tror jag... är inte hundra.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Source Premier Pack har alla spel med Source motorn.

Counter-Strike: Source

Day of Defeat: Source

Half-Life 2

Half-Life 2: Deathmatch

Half-Life 2: Episode One

Half-Life 2: Lost Coast

Half-Life Deathmatch: Source

Half-Life: Source

Och Valve Complete Pack innehåller alla spel som Valve har gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som kan förklara vad det handlar om?

Och vilken bör jag köpa? Kan jag spela online med eller det är ett ensamt spel?

Du spelar som Gordon Freeman, en f.d forskare på Black Mesa som aldrig säger ett ord. Efter 20 år i... något... tar din numera "arbetsgivare" G-Man(det är vad han kallas men han har inte något namn officiellt egentligen, det kommer ifrån hans modellnamn) ut dig ur... något... och håller ett tal medans du ser flashbacks ifrån Half-Life 1 innan han sätter dig på ett tåg, och spelet börjar.

Half-Life 2 är enbart SP, HL2: Deathmatch är dock online men det följer inte med om du enbart köper HL2. Skulle kunna förklara storyn djupare men det är roligare för dig om du spelar HL1 och HL2 själv. Sen får du inte glömma att plocka upp Episode 1 om du gillade spelen.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bör man spela 1 och innan 2 episode one för att fatta?

Du bör spela i denna ordningen för att få storyn rätt.

Half Life

Half Life 2

Half Life 2: Episode One

Att börja direkt att spela på Episode One är inget vidare smart drag eftersom det börjar där tvåan slutar.

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bör spela i denna ordningen för att få storyn rätt.

Half Life

Half Life 2

Half Life 2: Episode One

Att börja direkt att spela på Episode One är inget vidare smart drag eftersom det börjar där tvåan slutar.

Jag skulle rekommendera att spela dom i denna ordning

Half-Life

Opposing Force

Blue Shift

Half-life 2

Episode One

:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag funderar på att köpa enbart HL 2 episode one inte HL 1 och 2.

Kan jag spela det spelet både som "valigt" och online?

Bör man spela 1 och innan 2 episode one för att fatta?

Låter dumt. Eftersom Half-Life 2: Episode 1, 2 och 3 bara är fridstående expansioner som visar vad som visar vad som händer mellan Half-Life 2 och Half-Life 3 (HL3 är under utveckling) för dem som vill veta.

Köp och spela ettan (Half-Life) först, som är det bästa spelet i serien hitills. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, källa?

Eurogamer: Why did you change the name from Aftermath? We liked the name.

Gabe Newell: Errr... I... I think that Aftermath was almost a temporary name. I always thought of it as Episodes One through Three because that's how we planned the products out. I think people thought we'd need a name for them, and Aftermath ended up being more confusing than helpful.

Probably a better name for it would have been Half Life 3: Episode One, but these three are what we're doing as our way of taking the next step forward, but Half-Life 2 was the name we used.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=65345

Notera dock hur han säger "would" och faktumet att spelet faktiskt har märkningen Half-Life 2:Episode 1 på retail boxen och i My Games menyn. Så nästa spel efter episoderna kommer inte heta Half-Life 4 om det blir något mer efter de här episoderna. Vilket jag hoppas på, men vi får väl se.

http://home.no/fixedsys/Steam/Half-Life3.mp3

Bekräftelse från Doug Lombardi att det kommer fler spel efter episoderna? Iofs gillar jag det här episodkonceptet, hoppas dom fortsätter så här.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Nyheter, wiiie! :wub:

http://www.gamespot.com/news/6153984.html

http://www.shacknews.com/onearticle.x/42899

För de är som är för lata:

Team Fortress 2 kommer följa med Episode 2 när man köper det. VALVe hade inte gett ut något nytt om TF2 sen 2000, så det är ganska oväntat. ^^

Och HL2: Episode 2 kommer släppas till Xbox 360 och PS3 samtidigt som PC-versionen. Episode 1 kommer också att finnas. Finns en aningen uppdaterad trailer av den i slutet av HL2: Episode 1 men den har väl inte kommit till allmänheten ännu.

Xbox360 paketet: HL2, Episode 1, Episode 2

PS3 paketet: Samma sak som 360

PC: Episode 2, Team Fortress 2, Portal

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nyheter, wiiie! :lol:

http://www.gamespot.com/news/6153984.html

http://www.shacknews.com/onearticle.x/42899

För de är som är för lata:

Team Fortress 2 kommer följa med Episode 2 när man köper det. VALVe hade inte gett ut något nytt om TF2 sen 2000, så det är ganska oväntat. ^^

Och HL2: Episode 2 kommer släppas till Xbox 360 och PS3 samtidigt som PC-versionen. Episode 1 kommer också att finnas. Finns en aningen uppdaterad trailer av den i slutet av HL2: Episode 1 men den har väl inte kommit till allmänheten ännu.

Xbox360 paketet: HL2, Episode 1, Episode 2

PS3 paketet: Samma sak som 360

PC: Episode 2, Team Fortress 2, Portal

Mumma... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...