Jump to content

Hiphoptråden!


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Dibel, jag har inte gett Eazy-E någon ordentilig chans och du verkar ju onekligen gilla honom.

Vad är det som är så bra med honom och vilka låtar/ skivor kan du rekomendera?

Har dock hamnat i ett stadie då jag har börjat tycka alla "gangstas" som Eazy är lite larviga, men men... ;)

De bekräftar ju bara alla fördomar som folk har mot hiphop (bla. genom att nämna "nigger" "muthafucker" "bitch" och "weed" i varenda jävla låt). Inte för att det stöd mig men det bekräftar bara det alla tror om hiphop.

Men som sagt, jag måste ge grabben en chans; hit me back! -_-

Redigerad av Spankdogg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Missta mig inte, jag är ingen person som nödvändigtvis behöver djupa, insiktsfulla texter och sitter och lyssnar på Imortal Technice på mitt rum varje fredagskväll *host* Cortez *host*.

Dagens skratt. -_-

För att folk inte ska missförstå detta, så lyssnar jag typ bara på djupa texter, som har handling. Och jag kan sitta lite här och var på fredagskvällar... och ligga...

Eller mja...typ... djupa och de med handling. Nöjd?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dibel, jag har inte gett Eazy-E någon ordentilig chans och du verkar ju onekligen gilla honom.

Vad är det som är så bra med honom och vilka låtar/ skivor kan du rekomendera?

Har dock hamnat i ett stadie då jag har börjat tycka alla "gangstas" som Eazy är lite larviga, men men... :lol:

De bekräftar ju bara alla fördomar som folk har mot hiphop (bla. genom att nämna "nigger" "muthafucker" "bitch" och "weed" i varenda jävla låt). Inte för att det stöd mig men det bekräftar bara det alla tror om hiphop.

Men som sagt, jag måste ge grabben en chans; hit me back! ;)

Det är det jag gillar med han!! Sköna texter och sånt (w00t)

Kanske inte så djupa men ändå -_-

Jag lyssnar ju inte bara på Eazy ska tilläggas :wub:

Skivor: http://www.eazy-e.com/eazy-e-disc.html

Redigerad av dibel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer jag med en sak jag länge har undrat, jag tycker inte om Hip-Hop tvärtom jag hatar det men vad är det som gör så att Hip-Hop kan vara så himmla populär muski stil i dagens samhälle och jag vill ha ett bra svar!

Det är väl olika hur man tycker, jag skulle kunna fråga samma sak om rock.

Men i hiphop uttrycker man väl sina känslor om samhället och hur man känner osv, det är det som är speciellt med hiphop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, 2Pac är bäst! Vad annars?

Sen håller jag på West side! ^_^

East side är ju något mellan sämst och sämst! <_<;)

EDIT: Måste också säga att jag hatar Nelly så djävla hårt! (:!!!:)

Citat:

Fuck you to the San FranCisco police department

Fuck you to the Marin County Sheriff department

Fuck you to the F.B.I

Fuck you to the C.I.A

Fuck you to the B-u-s-h

Fuck you to the AmeriKKKa

Fuck you to all you redneck prejudice mutha fuckas

And fuck yah

Fuck Y'all

Punk gay sensitive little dick bastards

2paclypse mutha fuckin' know

Y'all can kiss my ass and suck my dick

And my uncle Tommy's balls

Fuck Y'all

Punks, punks, punks, punks, punks

2Pacalypse Now - 1996

For ever! :D

Redigerad av Webbstudio
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, 2Pac är bäst! Vad annars?

Sen håller jag på West side! ^_^

East side är ju något mellan sämst och sämst! <_<;)

EDIT: Måste också säga att jag hatar Nelly så djävla hårt! (:!!!:)

Citat:

Fuck you to the San FranCisco police department

Fuck you to the Marin County Sheriff department

Fuck you to the F.B.I

Fuck you to the C.I.A

Fuck you to the B-u-s-h

Fuck you to the AmeriKKKa

Fuck you to all you redneck prejudice mutha fuckas

And fuck yah

Fuck Y'all

Punk gay sensitive little dick bastards

2paclypse mutha fuckin' know

Y'all can kiss my ass and suck my dick

And my uncle Tommy's balls

Fuck Y'all

Punks, punks, punks, punks, punks

2Pacalypse Now - 1996

For ever! :D

Ehm, För det första så finns det inget west side VS east side shit längre. Och för det andra så är det inte speciellt coolt när tupac säger fuck you 100 gånger i sina låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, För det första så finns det inget west side VS east side shit längre. Och för det andra så är det inte speciellt coolt när tupac säger fuck you 100 gånger i sina låtar.

Mjo, i t.e.x. Los Angeles, Bloods and Crips(långt ifrån rättstavat.) håller fortfarande på med det där, och det var därifrån allt började.

Och dessutom är det väldigt ovanligt att Tupac säger "fuck you" flera gånger i sina låtar. Att han ens säger det en gång är inte så vanligt. Och det vet alla som lyssnat på alla hans album.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, För det första så finns det inget west side VS east side shit längre. Och för det andra så är det inte speciellt coolt när tupac säger fuck you 100 gånger i sina låtar.

Jag har aldrig sagt att det är coolt.

Däremot tycker jag att han är cool som kan utrycka sig så kraftfullt/maktfullt.

Det handlar inte om att han säger fuck 100 gånger utan om han åsikter, hans känslor i musiken.

Ehm, vem säger att det inte finns någon "west side VS east side"?

Du? (:!!!:)

Haha! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, i t.e.x. Los Angeles, Bloods and Crips(långt ifrån rättstavat.) håller fortfarande på med det där, och det var därifrån allt började.

Och dessutom är det väldigt ovanligt att Tupac säger "fuck you" flera gånger i sina låtar. Att han ens säger det en gång är inte så vanligt. Och det vet alla som lyssnat på alla hans album.

Bloods och crips är väll båda gäng i L.A från vad jag har förstått. så det blir ju inte mellan West side och east side(L.A New york)

Redigerad av Kung Food
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det är jävligt mobbat att vara 14is också, och andvända ord på fel ställe också. Remember that. Ja du, vad kan skillnaden vara på Westside och Eastside?

Vilket ord har jag missbrukat?

Jag är ingen uhm... Som du säger, 14is... Det är ju du som använder det fel... Alla som inte tycker som du är FJORTIS verkar det som...

Back on thräd: Jo jag fattar att Westside är från väst och Eastside är från öst, men varför "hatar" dom varran? Och varför har dom såna "tuffa" gängkrig?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig sagt att det är coolt.

Däremot tycker jag att han är cool som kan utrycka sig så kraftfullt/maktfullt.

Det handlar inte om att han säger fuck 100 gånger utan om han åsikter, hans känslor i musiken.

Ehm, vem säger att det inte finns någon "west side VS east side"?

Du? (:!!!:)

Haha! ;)

Seriöst, du har inte varit inblandad i East/West-konflikten så det är ganska fjantigt att hålla på sådär. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...