Jump to content

Hiphoptråden!


Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Någon mer än jag som har hört 50 Cents nya album "The Massacre"?

Tycker det var ett ganska mediokert album... 50 borde koncentrera sig på att skriva riktiga texter istället för att försöka övertyga folk att han är den hårdaste, farligaste och mest fruktade motherfuckern som världen har skådat. Blir tröttsamt snabbt...

Låten med Eminem, "Gatman & Robin", är rätt skön dock...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon mer än jag som har hört 50 Cents nya album "The Massacre"?

Tycker det var ett ganska mediokert album... 50 borde koncentrera sig på att skriva riktiga texter istället för att försöka övertyga folk att han är den hårdaste, farligaste och mest fruktade motherfuckern som världen har skådat. Blir tröttsamt snabbt...

Låten med Eminem, "Gatman & Robin", är rätt skön dock...

Medioker.. knappast. Enligt mig är det här det hårdaste och smutsigast albumet av 50 hittills, LÄTT!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Medioker.. knappast. Enligt mig är det här det hårdaste och smutsigast albumet av 50 hittills, LÄTT!

Men är det det bästa? Inte om du frågar mig. GRODT höll en jämnare och högre klass.

Har dock lyssnat lite mer på det och insett att det e helt ok. "Mediokert" var väl lite i underkant...Tycker bara att det ör för många låtar som låter likadant.

Några som sticker ut dock.

Hans disslåt "Piggybank" till Fat Joe , Nas mf. håller inte måttet, larvigt att fösöka starta beefs med artister bara för att sälja. Han ber ju fan folk att dissa honom tillbaka i slutet av låten. Lite larvigt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ciara Feat. Missy Eliot - 1,2 Step

^Min absoluta hatlåt just nu^

En låt kan handla om så många olika saker och de flesta hiphoplåtarna har ett speciellt budskap.

Den här låten handlar om...låtens beat! :);):o

Tycker det är lika komiskt varje gång jag hör den!

"This beat is bla bla bla..." "Jazze made it".

Snacka om att ha brist på ämnen att sjunga om :P . Plus att de slickar röv för den fete, äcklige producenten Jazze Pha. Blir allvarligt orolig över dagens musikindustri när jag hör den låten. Låten får ju fan mer spinn på radion än någon "betydelsefull" låt (vet att låten inte är hiphop men whatever). Alla 14-åriga småtjejer springer väl och köper singeln i närmsta butik...

Missta mig inte, jag är ingen person som nödvändigtvis behöver djupa, insiktsfulla texter och sitter och lyssnar på Imortal Technice på mitt rum varje fredagskväll *host* Cortez *host*. Även jag skulle väl gå igång på låtens beat på dansgolvet.

Men någon måtta får det vara vad gäller kreativitet. Sorligt att det är sån skit som säljer.

Fan, nu lät jag som en bitter och cynisk tråkfarbror ändå men jag hoppas någon fattar... ;)

Redigerad av Spankdogg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...