Jump to content

Skräckfilmsmördare


Kalan
 Share

Vilken skräckfilmsmördare föredrar du?  

332 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Inlägg 2,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alltså jag vet vem "Mr Myers" är men alltså varför går han runt och mördar jag menar Freddy blev ju innebränd och var barnmördare innan han blev drömmördare. Jason blev ju mobbad och i knuffad Camp Crystal lake och dödar typ alla som kommer dit. Men varför dödar Myers folk?

För att han måste ta kol på alla i sin släkt och tvekar inte att ha ihjäl andra som kommer i vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ursäkta frågan men varför måste han "ta kol" på sin släkt?!

För att han har något märke på högra armen som ska symbolisera "Samhain"... som betyder att de gamla kelterna valde ut en familj vars son skulle dräpa alla familjemedlemmar för att inte hela byn skulle dö... om jag minns rätt. Se Halloween 4-6 så fattar du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men i friday 13:th, ettan...va nt de Jasons morsa som e mördaren där om nt ja minns fel, o i nån så har jason bara en plastpåse för huvet...?

jo, det är det (?)... fan, jag har inte sett den, bara de flesta uppföljare..

I del 2 så har Jason en "burlap-sack" över huvudet (det är väll nån säck, som han har klippt hål för ögat i, sen har han knytit ett rep runt halsen som håller fast den)

vilka filmer är jason med i? och hur e de i freddy vs jason, krigar dom mot varandra eller vad handlar den om?

Jason är med i alla Fredag den 13:e (Friday the 13:th)... I Freddy vs. Jason så är alla ungdommar som drömde om Freddy Krueger (dröm-mördaren) inspärrade på ett mentalsjukhus där dom får medicinen Hypnocil, vilket gör att de inte drömmer om Freddy Krueger... Och Freddy kan inte döda någon om ingen kommer ihåg honom, därför återupplivar han Jason, och skickar ivär honom till Elm Street för att döda några ungdommar... då tror folk att det är Freddy som vart i farten igen, och blir rädda för honom... sen kan inte Freddy få Jason att sluta mörda, och måste då döda honom... slutfighterna är klart filmens höjdpunkt..

Jag trodde att filmen skulle vara bättre, men den är inte dålig... jävligt bra extramaterial är det i 2-disc utgåvan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jason är med i alla Fredag den 13:e (Friday the 13:th)... I Freddy vs. Jason så är alla ungdommar som drömde om Freddy Krueger (dröm-mördaren) inspärrade på ett mentalsjukhus där dom får medicinen Hypnocil, vilket gör att de inte drömmer om Freddy Krueger... Och Freddy kan inte döda någon om ingen kommer ihåg honom, därför återupplivar han Jason, och skickar ivär honom till Elm Street för att döda några ungdommar... då tror folk att det är Freddy som vart i farten igen, och blir rädda för honom... sen kan inte Freddy få Jason att sluta mörda, och måste då döda honom... slutfighterna är klart filmens höjdpunkt..

Jag trodde att filmen skulle vara bättre, men den är inte dålig... jävligt bra extramaterial är det i 2-disc utgåvan...

Tack! -_- Då måste jag bara fixa Freddy VS Jason! Så jason är med i Friday the 13:th, Jason X och Freddy VS Jason. Och Freddy är med i Terror on Elm Street, Freddy VS Jason och ingen fler? ;)

Fan va skönt. Måste se alla! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

okej... ;)

Alltså, Freddy är med i Terror på Elm Street 1-7 (det finns sju filmer), sen vet jag inte om han är med i en TV-serie (?), som jag såg att dom hade på discshop... den heter Freddy's Nightmare - The Series: Volume 1... Jason är med i Fredag den 13:e del 1-10... sedan är båda med i Freddy Vs. Jason... själv föredrar jag Michael Myers (skräck-kungen)som är med i Halloween 1, 2 & 4-8... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...