Jump to content

Klagotopicen :p


skribb
 Share

Recommended Posts

ok jag hade tänkt mig att här kan man dissa/såga/klaga på musikstilar eller artister eller band.

alltid kul att höra detaljerade förklaringar på vad folk tycker om olika musik.

så nu har jag skrivit en liten "faktatext" om westlife (pojkband i stort sett):

jag gillar inte smöriga grejer, och jag gillar inte rösten och att alla sjunger till en elektroniskt skapad bakgrundsmusik. jag gillar inte dansstegen (hatar dans över huvud taget) och jag gillar inte hur dom klär sig. jag hatar artister som inte skriver eller komponerar sin egen musik och jag hatar alla artister och band som inte är sig själva, alltså att dom uppträder genom en "image" eller så. musiken handlar bara om kärlek och shit, jag gillar förvisso kärlek men det ska sjungas i rätta takter osv. helst ska musik handla om våld, död, olycka, depression, sånt man kan känna igen sig i. westile är över huvud taget inte brutala på något sätt. och slutligen är dom ett ihopkrafsat mainstream band som säkert inte ens sjunger själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 185
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Death metal är enligt mig bara massa skrikande om helt onödiga saker, iallafall det lilla man lyckas lista ut. Det jag mest är emot att dom faktiskt inte gör så mycket annat än skriker. Jag gillar INTE band som inte kan sjunga utan bara, ja skrika som sagt. Skrika kan vem som helst göra, medans att sjunga ordentligt är en konst. Sen att dom bara öser på med bas så man inte hör så mycket annat är inte heller bra. Själva musiken låter i min mening som ett gäng amatörer som bara slår sig lösa på alla möjliga instrument dom hittar. Sen att dom ser ut som miffon är inget vidare det heller.

Black Metal: Ungefär samma sak, men inte så mycket skrikande.

Pop: Ungefär som skribb skrev.

Rap/Hip-hop: Att man bara står och snackar i micken tillsammans med lite bakgrundmusik är inte ren musik enligt mig. Visst, allt dom sjunger om är på riktigt eller har hänt och blablabla, men inte fan blir låtarna bättre av det. Dessutom tror jag det finns en hel del låtar som bara är påhittade. Observera tror, för jag lyssnar aldrig på skiten och kan därför inte ge ett exempel.

Mainstream-rock: Det låter verkligen skräp. Allting låter digitaliserat, och som om bandet inte spelat in det på riktigt. Sen så låter verkligen inte sångaren i verkligheten som han gör på skivan. Ett bra exempel är Good Charlotte.

Fick nog fram min åsikt där... men jag tror att den här tråden kommer sluta upp med massa bråk. ^_^

*ÄDDIT*

Lägger till lite...

Techno/trance: Hårdrockare som jag är hör jag inte skillnad på det, men det jag har att säga är att det enda som krävs för techno/trance är en dator och en slinga som spelas upp ett par gånger. Vem som helst kan göra en techno-låt. Jag skulle kunna sätta min lillsyrra vid ett program och efter ett tag har hon en låt som är identisk med alla andra som finns just nu.

Reggae (osäker på stavningen): Reggae är vad jag förstått bara en massa höga jamaicanare som sjunger tillsammans med en gitarr och typ bongotrummor. Det jag ogillar mest är dialekten eller brytningen dom har när dom sjunger, sen att tempot är segare än en snigel som saktar in i en kurva är inte tillfredställande direkt. >_<

Hårdrock: Nämen nu börjar det likna något. Med hårdrock menar jag Metal, Heavy Metal, Trash Metal, Industrial Metal, Soft Metal, Power Metal, Metal Opera och allt som nu finns. Det är bra, har oftast ett häftigt tempo och kräver att bandmedlemmarna är duktiga på det dom gör. T.ex. kungen av alla band: Metallica.

James Hetfield, troligen världens bästa sångare! Han sjunger som ingen annan kan, och han lirar gitarr som en jag-vet-inte-vad.

Lars Ulrich, den bästa trumisen på den här sidan Andromeda. Han kan trumma som en galen gnu och har en grym stil.

Kirk Hammet, han är väl gitarrspelarnas Jesus. Guden är som bekant Jimi Hendrix, men Kirk är nära. Han kan solon som är gudomliga, och han känner gitarren som en del av sin kropp.

Jason Newsted... bossen över basen. Sjunga kan han också. Hans försvinnande från Metallica är hemskt, han var ju Metallica!! När Metallica spelade i San Fransisco med The San Fransisco Symphony Orchestra, det var ju asgrymt. James och Jason sjöng tillsammans, och Jason fingrade på basen som om det var det enda han någonsin gjort. Det är oförglömligt.

Rob Trujillo: Honom tycker vi inte om. Usch usch usch. Tillbaka med Jason.

Sen Cliff Burton... synd om honom. Världen förlorade en bra bassist. Han var med och skrev Metallicas förmodligen största låt, Master of Puppets. Dessvärre blev hans bästa skiva också den sista... vila i frid.

Sådär, det duger nog. :lol:

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pop är ruttet, smörigt å handlar gämt om massa kärlek å liknande saker... (ogillar inte kärlek! men dom sjunger om det i varenda låt å gämt) typiskt Westlife!

Death Metal är skrikigt å man fattar inte ett smack av vad dom sjunger (Mumlar)!! ^_^

Hiphop ska dom alltid svära å tro att dom är bäst å grymmast hela tiden..

så det bästa är Hårdrock!! >_<:lol:

Redigerad av Add3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nått som jag inte kan lysna på är rock/hård roch/Death metal och all sån där musik. Tycket inte det är specielt bra när dom bara står och skriker (dom kanske inte gör det i rock men jag vet inte vad allt sånt där heter >_< ) Fast jag kan ju inte säga att det är dåligt eftersom jag alldrig har lysnat på det.

Sen pojkband och sån skit tål jag inte. Dom som e med i pojkband och sånt gör det ju inte för musiken dom gör det ju mest för pengarna. eller man kan ju inte kalla det musik för det e ju bara massa pojkar som tror dom kan sjunga..

Vissa techno låtar e ganska bra. Och om ni lysnar så låter alla låtar inte likadant en del svänger ganska bra faktiskt :lol:

Sen speedcore och rave musik hatar jag nog mest av allt. Man blir ju helt psykad av det. Skulle alldrig kunna gå på en rejvfest för jag skulle bli helt snurrig och svimma av musiken..

Sen dom som säger att rap gämt handlar om nåns liv eller om nånting så är det inte. Det finns ju massor med låtar som inte handlar om nån specielt nästan alla kända rap låtar som visas på mtv och sånt handlar ju inte om nåns liv.. Sen fins det folk som tror att bara för man rappar så e man dum i huvet och inte kan nånting.. dom flästa av dom största rapparna är skåde spelare eller har eget skivbolag. tex Eminem, Snoop dogg, Dr dre, Ice cub osv.

Hoppas det går att läsa allt jag e ganska trött nu ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag har att klaga på är vart musiken är på väg.

Nu kan vem som helst som kan skriva en text på en kvart om tjejer (yngre sådana), droger, eller ingenting.....och sen tar skivbolagen in dom..lägger på tråkiga trumljud...och sen är den låten på radio jämt!! JAG HATAR DET!!!

Om man ska vara artist ska man jobba hårt....göra ljuden själv....skriva en text som handlar om nåt...

Skräckexempel: Sean Paul, Nelly, Pharell, Snoop Dogg,och många fler.

Sen håller jag med om vad skribb skrev

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag har att klaga på är vart musiken är på väg.

Nu kan vem som helst (oftast svarta, men jag har inget emot dom...men det är oftast dom), som kan skriva en text på en kvart om tjejer (yngre sådana), droger, eller ingenting.....och sen tar skivbolagen in dom..lägger på tråkiga trumljud...och sen är den låten på radio jämt!! JAG HATAR DET!!!

Om man ska vara artist ska man jobba hårt....göra ljuden själv....skriva en text som handlar om nåt...

Skräckexempel: Sean Paul, Nelly, Pharell, Snoop Dogg,och många fler.

Sen håller jag med om vad skribb skrev

Det lät nog jävligt moget. Svarta människor gör korta låtar om underåriga tjejer och sen gör skivbolagen allt annat. Det är jävligt mycket slit att göra en låt ändå, sen så gör man faktiskt det mesta själv. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, här är min åsikt...Pop är tråkigt...jobbiga refränger och licksom ingen känsla i..smörigt och äckligt...

Hip-Hop/Rap: Kommer där med 10cm i diameter tjocka kedjor runt halsen, säger Yo i varenda mening, och kallar varandra för "Brother", även fast de inte alls har något med varandra och göra...

Techno/Trance, Lite tryck är det, men efter en minut så börjar man känna att inget i musiken har förändrats sen den började, samma trummor hela tiden, blir jobbigt i längden.

Gillar hårdrock, och Topp3 har redan gett en fullständig förklaring till varför Metallica äger..

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar Rap/Hip-Hop

SOm Everest beskriver,massa skitsnack det där med "Yo" "Brother"

Är jävligt störande sån skit ^_^

Sen Death Metal,Typ Slipknot tycker jag låter förfärligt,man hör ionte vad dom sjunger /skriker och sen att odm har fula masker gör dom inte bättre

Techno och pop och så är väll mest bra när det är party och så....annars nää >_<

Metallica däremot,är det bästa bandet som någonsin funnits och finns på var jord :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rap och Pop:

Om man ska beskriva dom "musikstilarna" med ett ord så är det: SKIT!

Jag blir jävligt irriterad varje gång jag hör någon pop eller rap låt.

Dom som skapar pop eller rap har heller inga erfarenheter alls om musik. Det är en som står och sjunger och sen en maskin som spelar upp resten bakgrunds musiken. Musiker (tänker på dom i hårdrocks branchen( Dock inte ny "hårdrock ") spelar upp alla sina ljud själva på scenen (och i studion) och sångaren sjunger inte falskt.

Pojkband:

HATA!!!! Äckliga smöriga låtar om kärlek. Och artisterna klär upp sig i smöriga kläder och ser snälla ut. Jag verkligen hatar det. Allt dom är ute är (som skribb sa) pengar men också alla kvinnliga fans. HATA!!

Techno:

Störande ljud, en mening som upprepas hela tiden. Det är inte musik. Det är skit!

Tack för mig.

Det var mina åsikter :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rap och Pop:

Om man ska beskriva dom "musikstilarna" med ett ord så är det: SKIT!

Jag blir jävligt irriterad varje gång jag hör någon pop eller rap låt.

Dom som skapar pop eller rap har heller inga erfarenheter alls om musik. Det är en som står och sjunger och sen en maskin som spelar upp resten bakgrunds musiken. Musiker (tänker på dom i hårdrocks branchen( Dock inte ny "hårdrock ") spelar upp alla sina ljud själva på scenen (och i studion) och sångaren sjunger inte falskt.

Pojkband:

HATA!!!! Äckliga smöriga låtar om kärlek. Och artisterna klär upp sig i smöriga kläder och ser snälla ut. Jag verkligen hatar det. Allt dom är ute är (som skribb sa) pengar men också alla kvinnliga fans. HATA!!

Techno:

Störande ljud, en mening som upprepas hela tiden. Det är inte musik. Det är skit!

Tack för mig.

Det var mina åsikter :lol:

Tjejer gillar pojkband. Jag gillar svart musik. den är skön.

Redigerad av danil89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...