Jump to content

bråk


jontemad
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 229
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Motsättningar och hat bakom skolbråk

Dalarna 2004/01/13 17:25

På måndagen rasade ett våldsamt slagsmål på Vasaskolan i Hedemora, en person fördes till sjukhus och rektorn har gjort en polisanmälan. Både rektorn och flera elever vittnar om starka motsättningar mellan grupper på skolan, enligt SR Dalarna. En elev säger till radion att "det var hat mot hat".

http://www.sodran.com/artikel.asp?id=862184

Lite smått överdrivet sisådär :P

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

de var bråk i dag i skolan

alla 7:or satt och snackade i uppehålls rummet. så kom en 8:a.

då sa en 7:a (en va mina hockey kompisar) "här kommer fule joakim...

han gick på han och slog han 7 gånger, inte så hårt men ändå.

då sa 7:an "oj, förlåt de är ju jag som är su ful och du är ju bäst".

du var de nog 8:an tog ett fette stryp tag om 7:an. de tog 30 sek innan en av mina bästa kompisar(han är rätt stark, han har bland annat slagit ner en 9:a och han går i 7:an) kom och slängde i väg 8:an. 8:an sparkade min kompis i pannan. då blev min kompis arg han tog tag i 8:an och slängde ner han i sovan och slog han i anskitet 20 gånger sen reste han sig och gick. då kom åttan bakom han med en stol men han sänkte ner den, i stället sa han "du kommer dö inom 3 dagar"...

ja de var de han är polis anmäld för misshandel (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjejer? 
Japp!

Klart att man har gjort.

Det värsta var väl en gång då en i min klass sparkade till mig i huvet, då blev jag helt '**^'¨' och så slog jag honom hårt i ansiktet.  Efter det så kom klassens kamratstödjare (klassens mes) och sa till mig att jag måste kontrollera min styrka. 

Efter det här hände så gjorde han jag slog en hemsk sak. 

Det var i matsalen, då satt alla killar vi ett runt bord, plötsligt så sa en åt mig att hämta ett glas mjölk åt honom. Jag gjorde det men medans jag var borta så hällde han jag slog laxeringsmedel i min soppa men det fick jag reda på efter dagens slut. Av alla killar i min klass förutom en som är min ända kompis var det ingen som sa någon till mig. Resultatet blev diaree i två dagar. Detta är inget att skratta åt. Men när mina föräldrar fick reda på detta så ringde de till jävelns föräldrar. Sen var jäveln sjuk hela veckan efter, säkert för att han skämdes. 

*Lol*! det var elakt

Redigerad av DanjO
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla i min klass tror (Åtminstone trodde) att jag typ var svagast i hela världen...

Det är för jag aldrig har slagits i hela mitt liv (Förutom just gånge som jag står här under) så....

Nåja det började med att jag råkade snubbla på ett trappsteg och sen råka snava fram och falla över en kille som askonstig, han går runt och snattar och lyssnar aldrig på lektionerna, skolkar typ varannan lektion också. (:!!!:)

Sen reste jag på mig och sa "Sorry, det var inte meningen jag snavade på det där trappsteget" men då blev han totalknäpp och började slå och sparka på mig.

Först slog han inte så hårt så jag trodde bara han skojjade men sen började han bara slå hårdare och hårdare så jag blev ganska sur tillsist. När han sen tänkte slå till igen så tog jag fast hans hand och slog till han på käften... sen dess har jag iaf inte haft problem med honom något mer. -_- Han började typ grina som en bäbis... han kunde ju ha tänkt på hur jag kände mig, men jag började inte böla när han slog mig typ 5 slag men när jag slår 1 då blir det typ kallabalik eller nåt sånt... ... :angry: Värsta dumma ungen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla i min klass tror (Åtminstone trodde) att jag typ var svagast i hela världen...

Det är för jag aldrig har slagits i hela mitt liv (Förutom just gånge som jag står här under) så....

Nåja det började med att jag råkade snubbla på ett trappsteg och sen råka snava fram och falla över en kille som askonstig, han går runt och snattar och lyssnar aldrig på lektionerna, skolkar typ varannan lektion också. :angry:

Sen reste jag på mig och sa "Sorry, det var inte meningen jag snavade på det där trappsteget" men då blev han totalknäpp och började slå och sparka på mig.

Först slog han inte så hårt så jag trodde bara han skojjade men sen började han bara slå hårdare och hårdare så jag blev ganska sur tillsist. När han sen tänkte slå till igen så tog jag fast hans hand och slog till han på käften... sen dess har jag iaf inte haft problem med honom något mer. ;) Han började typ grina som en bäbis... han kunde ju ha tänkt på hur jag kände mig, men jag började inte böla när han slog mig typ 5 slag men när jag slår 1 då blir det typ kallabalik eller nåt sånt... ... -_- Värsta dumma ungen!

Hehe :) vilket dumhuve (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

de var bråk i dag i skolan

alla 7:or satt och snackade i uppehålls rummet. så kom en 8:a.

då sa en 7:a (en va mina hockey kompisar) "här kommer fule joakim...

han gick på han och slog han 7 gånger, inte så hårt men ändå.

då sa 7:an "oj, förlåt de är ju jag som är su ful och du är ju bäst".

du var de nog 8:an tog ett fette stryp tag om 7:an. de tog 30 sek innan en av mina bästa kompisar(han är rätt stark, han har bland annat slagit ner en 9:a och han går i 7:an) kom och slängde i väg 8:an. 8:an sparkade min kompis i pannan. då blev min kompis arg han tog tag i 8:an och slängde ner han i sovan och slog han i anskitet 20 gånger sen reste han sig och gick. då kom åttan bakom han med en stol men han sänkte ner den, i stället sa han "du kommer dö inom 3 dagar"...

ja de var de han är polis anmäld för misshandel ;)

Vilket jävla CP! (Ursäkta uttrycket!) :angry:

Slog honom (btw) i ansiktet 20 ggr?!

Är han fan inte klok?!

Tycker nästan alltså synd om 8:an... -_-

Din "stora starka kompis" hade inte behövt lagt sig i i första taget, utan låtit "hockeypolaren" tagit hand om sitt problem själv... (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart att man har gjort.

Det värsta var väl en gång då en i min klass sparkade till mig i huvet, då blev jag helt '**^'¨' och så slog jag honom hårt i ansiktet. (:!!!:)  Efter det så kom klassens kamratstödjare (klassens mes) och sa till mig att jag måste kontrollera min styrka. -_-

Efter det här hände så gjorde han jag slog en hemsk sak. :)

Det var i matsalen, då satt alla killar vi ett runt bord, plötsligt så sa en åt mig att hämta ett glas mjölk åt honom. Jag gjorde det men medans jag var borta så hällde han jag slog laxeringsmedel i min soppa men det fick jag reda på efter dagens slut. Av alla killar i min klass förutom en som är min ända kompis var det ingen som sa någon till mig. Resultatet blev diaree i två dagar. Detta är inget att skratta åt. Men när mina föräldrar fick reda på detta så ringde de till jävelns föräldrar. Sen var jäveln sjuk hela veckan efter, säkert för att han skämdes. ;)

Fan va taskigt gjort av han som hällde laxermedel i soppan ;) hade han laxermedel med sig till skolan bara för att lägga det i din soppa :huh: ganska onödigt när han kan lägga det i en lärares istället :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På våran skola så bråkar vi inte så mycket alla tycker dom e så tuffa för dom säger typ Cp, Bög jävle, eckel osv. Men när dom senare ska slåss så blir det aldrig något pga att någon har en store bror som värkar vara så "farlig" osv.

Den enda jag slåss med e några lärare det e skit kul (:!!!:). En e någon jävla vakt så han kan massa judo skit så man får däng.

Vi gör lite roliga saker som tex:

i höstas så tog vi en cykel som stog på stranden vi skolan, det var meningen att jag skulle cykla ut den på brygan och sedan hoppa av den så den åkte i vattnet men det gjorde ja inte. Kompisen gjorde det allting gick bra tills vi hör en käring skrika "VA FAN!" "NU BLIR DET REKTORN" sen så var det ett samtal med rektor inget mer men kul var det :angry:. Oftas brukar det vara jag som gör dom sjuka sakerna men som tur så var det inte ja nu.

Så är det i min skola -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

de var bråk i dag i skolan

alla 7:or satt och snackade i uppehålls rummet. så kom en 8:a.

då sa en 7:a (en va mina hockey kompisar) "här kommer fule joakim...

han gick på han och slog han 7 gånger, inte så hårt men ändå.

då sa 7:an "oj, förlåt de är ju jag som är su ful och du är ju bäst".

du var de nog 8:an tog ett fette stryp tag om 7:an. de tog 30 sek innan en av mina bästa kompisar(han är rätt stark, han har bland annat slagit ner en 9:a och han går i 7:an) kom och slängde i väg 8:an. 8:an sparkade min kompis i pannan. då blev min kompis arg han tog tag i 8:an och slängde ner han i sovan och slog han i anskitet 20 gånger sen reste han sig och gick. då kom åttan bakom han med en stol men han sänkte ner den, i stället sa han "du kommer dö inom 3 dagar"...

ja de var de han är polis anmäld för misshandel :angry:

Fan vad cpig din kompis är (inte för att vaera taskig)

Åttan kom ju bara så sa nån att han var ful,klart han blir msur och börjar slå lite på en,men då kan ju inte din kompis komma och börja slå honom i asniktet dessutopm,20 gånger,har han damp eller? (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...