Jump to content

Theres something strange in the hood...!


 Share

Recommended Posts

Det går som bekant en massa skumma rykten om konstiga saker man kan hitta i San Andreas. Mycket av det verkar hända vid Full Måne. Om det är sammanträffande eller inte vet jag inte.

En av de populäraste är ju Big Footsom folk började leta efter när det hittades "Big Foot" i tack till... stycket i GTA_SA manualen.

Och det finns ju bilder som antagligen tyvärr är falska:

DSCF09876_294917_0.jpg

Sen finns det ju GhostGlendales som kan hittas runt om i San Andreas. Ofta mitt inne i skogar men också på andra ställen. De är sönderslagna med rivmärken på ett sätt som inte kan göras med bilkrockar och man kan inte laga dem i PayNSpary. Finns en som rullar i en backe också utan förare.

Bild på var Hästskorna är:

Och på GhostGlendales:

Texas Chainsaw Massacre i Pantoma är också en populär historia. När det regnar så ska Leatherface komma fram med sin motersåg. Många verkar ha hört motersågen men få verkar ha sett Leatherface.

Finns en bild som antagligen är falsk:

Sen finns det ju UFO som sägs synas lite här och var. I en bar kallad Lil' Probe så ska det finnas bilder på UFO framför fabriken i Red County och ett rum med en San Andreas karta där olika platser är märkta. Kanske är det platser man kan se UFO på?

Har hört några säga att man kan se ett i Red County, vid fabriken som ligger vid en bro.

De ska vara vanligare om man flyger:

Mt. Chiliad sägs det mycket om och är det kusligaste stället i spelet enligt mig. En konstig grön dimma som kommer ibland, mystiska ljusen som syns där är bara några av grejerna som händer där.

Det sägas att det ska finnas en hoppande van där som hoppar omkring men jag har inte sett nån sån.

Där brukar krasha flygplan lite överallt där, ofta nära CJ. Men det är nog mer en bugg att planen inte kan plyga över berget än att det är nåt planerat. :P

Ghost Town i Bad Lands säga innehålla en massa kusliogheter och ljud. har inte sett nåt själv men jag har inte kollat in stället så nogrant.

Rullstolen på bryggan i Palomino Creek vet säkert alla om vid det här laget. Lite kuslig grej. Nån (På det här forumet) säger sig ha hört en spökröst på stranden där. Själv så har jag inte märkt något av det.

Explosioner kan höras helt plötsligt så att hela skärmen skakar utan att det har hänt några skott eller nånting. Och den hörs högre än en bil explosion. Detta har jag själv märkt så det är inget falskt. Men antagligen nån sorts bugg eller nåt.

Radio X sägs börja med mystiska medelande vid The Big Ear på södra delen av nörra ön.

CJs mom som spöke är också ett rykte som det hörs om att hon ska kunna synas mellan 2:30-4:00 AM i Johnsons huset. Men jag har inte sett nåt och jag tvivlar på att det är riktigt sant. Fast man vet ju aldrig med R*.

Fort Carson sägs ha ett Ghost Calvalry. Men det har jag ingen som helst aning om stämmer eller inte.

Sjöodjur sägs det finnas ute i vattnet nånstanns men jag har inte sett nåt eller hört så mycket om det på internet.

GhostGlendale, mystiska ljusen, explosioner, gröna dimman har jag själv sett så det vet jag är sant. Och ljusena är INGA Snapshots. De finns bara i San Fierra och detta var strax utanför Los Santos.

Är det någon av er som har sett nåt av det här? Eller kanske har nåt rykte att tillägga?

:angry:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 127
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bra gjort! Nu blir det antagligen inte så mycket frågor om hur man får syn på dessa olika saker ^_^

Heh var mest för jag tycker det här är kul. Har kollat genom stora delar av GTAforums.com efter grejer.

Tycker att det är kul att R* har fixat så att det finns så mycket mystik i San Andreas så att folk letar efter en massa saker. Och även finner saker som igentligen finns.

Att leta efter Big Foot och UFO för att spelet känns mycket roligare och det är ändå ett toppen spel innan. :P

I timmar åker de runt ladskapen runt städerna bara för att få syn på Big Foot eller nåt annat och har riktigt kul.

Tur att R* inte gått ut med nån lista "Det här finns..." för det skulle ju förstöra det roliga. :angry:

Är kul att sen kolla på de ställena de säger om det stämmer eller inte. :P

:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har rätt! Det är så mycket mer än bara storyn ^_^

Precis. Man får svårt att tröttna. Skulle vara att det finns för lite folk i ödemarken då som är nackdelen i spelet men annars...!

Har hittat varför Glendale och Sadler spökbilarna inte går att laga i PayNSpary. Om man kör dem i Vehicles.IDE för att kolla namnen så kommer det fram att de heter Glenshit och Sadlshit. :angry:

De är en egen sort bil och är ingen bugg eller nåt sånt. :P

:P

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanke på rösten vid rullstolsbryggan så var det jag som hörde den! Jag har blivit lite osäker på sistone om det var från spelet eller något "utifrån". Jag har hört "spökrösten" två gånger, men jag har varit där ca 15 gg. Mitt playstation 2 har pajat så jag kan inte spela längre, men ska försöka fixa det och luska reda på var ljuden kom ifrån. :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går som bekant en massa skumma rykten om konstiga saker man kan hitta i San Andreas. Mycket av det verkar hända vid Full Måne. Om det är sammanträffande eller inte vet jag inte.

En av de populäraste är ju Big Footsom folk började leta efter när det hittades "Big Foot" i tack till... stycket i GTA_SA manualen.

Och det finns ju bilder som antagligen tyvärr är falska:

DSCF09876_294917_0.jpg

Sen finns det ju GhostGlendales som kan hittas runt om i San Andreas. Ofta mitt inne i skogar men också på andra ställen. De är sönderslagna med rivmärken på ett sätt som inte kan göras med bilkrockar och man kan inte laga dem i PayNSpary. Finns en som rullar i en backe också utan förare.

Bild på var Hästskorna är:

Och på GhostGlendales:

Texas Chainsaw Massacre i Pantoma är också en populär historia. När det regnar så ska Leatherface komma fram med sin motersåg. Många verkar ha hört motersågen men få verkar ha sett Leatherface.

Finns en bild som antagligen är falsk:

Sen finns det ju UFO som sägs synas lite här och var. I en bar kallad Lil' Probe så ska det finnas bilder på UFO framför fabriken i Red County och ett rum med en San Andreas karta där olika platser är märkta. Kanske är det platser man kan se UFO på?

Har hört några säga att man kan se ett i Red County, vid fabriken som ligger vid en bro.

De ska vara vanligare om man flyger:

Mt. Chiliad sägs det mycket om och är det kusligaste stället i spelet enligt mig. En konstig grön dimma som kommer ibland, mystiska ljusen som syns där är bara några av grejerna som händer där.

Det sägas att det ska finnas en hoppande van där som hoppar omkring men jag har inte sett nån sån.

Där brukar krasha flygplan lite överallt där, ofta nära CJ. Men det är nog mer en bugg att planen inte kan plyga över berget än att det är nåt planerat. ;)

Ghost Town i Bad Lands säga innehålla en massa kusliogheter och ljud. har inte sett nåt själv men jag har inte kollat in stället så nogrant.

Rullstolen på bryggan i Palomino Creek vet säkert alla om vid det här laget. Lite kuslig grej. Nån (På det här forumet) säger sig ha hört en spökröst på stranden där. Själv så har jag inte märkt något av det.

Explosioner kan höras helt plötsligt så att hela skärmen skakar utan att det har hänt några skott eller nånting. Och den hörs högre än en bil explosion. Detta har jag själv märkt så det är inget falskt. Men antagligen nån sorts bugg eller nåt.

Radio X sägs börja med mystiska medelande vid The Big Ear på södra delen av nörra ön.

CJs mom som spöke är också ett rykte som det hörs om att hon ska kunna synas mellan 2:30-4:00 AM i Johnsons huset. Men jag har inte sett nåt och jag tvivlar på att det är riktigt sant. Fast man vet ju aldrig med R*.

Fort Carson sägs ha ett Ghost Calvalry. Men det har jag ingen som helst aning om stämmer eller inte.

Sjöodjur sägs det finnas ute i vattnet nånstanns men jag har inte sett nåt eller hört så mycket om det på internet.

GhostGlendale, mystiska ljusen, explosioner, gröna dimman har jag själv sett så det vet jag är sant. Och ljusena är INGA Snapshots. De finns bara i San Fierra och detta var strax utanför Los Santos.

Är det någon av er som har sett nåt av det här? Eller kanske har nåt rykte att tillägga?

:wub:

var ligger ghost town? skulle uppskatta en karta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Explosioner kan höras helt plötsligt så att hela skärmen skakar utan att det har hänt några skott eller nånting. Och den hörs högre än en bil explosion. Detta har jag själv märkt så det är inget falskt. Men antagligen nån sorts bugg eller nåt.

eplotionerna (typ 5 st i rad) är chraschande flygplan, båda jag å min kompis har varit med om dessa vid flera tillfällen, bland annat vid dammen, VINEWOOD-skylten och på toppen av Mt Chiliad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Leather Face bilden e fake... varför skulle leather face ha hockey mask?

Och om du kollar hur han står så har han precis sågat "Cj spänner sig å lutar sig lite framåt"

Det han har gjort är att han har tagit med sig en "homie" ut i skogen sen gav han kameran till homien. och för att ta ett kort så det sparas måste man använda L1 och L1 slår/skjuter man med så det e därför han står å spänner sig å lutar huvet framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Glendalebilen på bilden står ju mitt på en ormbunke som sticker upp genom bilen. Det ser bara ut som rivmärken. -_-

Och Yetibilderna ser mycket fejkade ut.... :huh: För många polygoner på odjuret. -_-

DET på bilderna är ormbunkar, ja. men på bildörrarna och huven finns det rivmärken.

Jag var själv och tittade på bilarna igår, nogrant.

Detta fann jag igår. Jag var uppe vid den övergivna timmer byn när det regnade och hörde en motersåg. Såg inget, bara hörde det och det gav mig rysningar ska jag säga.

Jag var vid hästskorna och hittade ett par GhostGlendales som stod sönderslagna lite här och där. Jag letade efter den som rullade föär jag ville se den men jag trodde inte riktigt på det. Hittade inte den och bestämde mig för att ge upp så jag går iväg för att leta upp min motercykel och åka iväg när jag plötsligt ser nåt på en kulle. "Står det en bil där uppe med?" tänkte jag och började gå ditåt men märkte snabbt att den kom närmare. :blink:

Ner från kullen rullade en GhostGlendale utan förare rakt mot mig så jag han precis hoppa undan. Den rullade upp en bit på en annan kulle och stannade.

Jag kände rysningar i hela kroppen och hjärtat ville hoppa ur hjärtgropen på mig. Jag gick vidare och plötsligt kommer en till fast från en annan kulle och åker mot mig den med fast jag stod på några stenar så den kunde inte rulla på mig. Jag gick tillbaka en bit och sen återvände till samma kulle och en till kom rullande.

Jag gick fram till en av de stillastående, trasiga GhostGlendales och satte mig i den och körde en bit för att se om den körde själv sen men det gjorde den inte. Gick fram till en annan och prövade att knuffa på den och den började skaka och vibrera jätte häftigt. Det var kusligt med, ska jag säga.

Jag kollade också in CJs mammas spöke men trots jag letade hela natten i huset så såg jag inget så det är nog falskt. Fast man vet ju aldrig. Kannske måste vara vid Fullmåne eller nåt. Vem vet.

Jag körde också runt och letade efter Big Foot på de ställen han hade sets men jag hittade ingen. men skogarna är ju stora så...!

På Mt. C så kom det en massa WWII krigsplan flygande och de bara försvann mitt framför ögonen på mig. Puff... borta. Och det är så snabbt att man hinner inte ta kort på dem.

Undrar om det är en bugg eller medvetet...!

Annars så hittade jag inget speciellt på Mt. C tyvärr. Blev en aning besviken för jag hade väntat mig hitta nåt där. :ph34r:

Leatherface behöver inte vara Leatherface. Kan vara en R* version. Men det kan vara som Smokah säger också. Fast man ser ju inte att han har en Hockymask heller.

När det gäller nedersta Big Foot bilden så är det med mycket säkerhet falsk. CJs info grejer stämmer inte riktigt med hur de ser ut i spelet. Fast bra gjord med tanke på att Big Foot har samma grafiska fel som bilden (Rendernas)

:ph34r:

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var i Badlands häromdagen och fick se typ ett skjul vid sjön som såg lite skumt ut, det var vid typ 12 - 1 tiden på natten, så jag gick in i det för det hade ingen dörr, där satt the truth och rökte på med Yetin, helt jävla skumt, värsta bala röka musiken och grejer, men det grymaste var när yetin drog sina bloss, ska tanka upp bilder jag tog, helskönt allså!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var i Badlands häromdagen och fick se typ ett skjul vid sjön som såg lite skumt ut, det var vid typ 12 - 1 tiden på natten, så jag gick in i det för det hade ingen dörr, där satt the truth och rökte på med Yetin, helt jävla skumt, värsta bala röka musiken och grejer, men det grymaste var när yetin drog sina bloss, ska tanka upp bilder jag tog, helskönt allså!

Mytoman IRL också?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share


×
×
  • Create New...