Jump to content

Är vi ensamma?


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Jag har nu kollat på bra många avsnitt på discovery som handlar om Utomjordingar.

Där tar dom upp allt möljigt som t.ex varför färdas dom hit?

Finns det mänskliga Hybrider på jorden? (alltså utomjordiska människor)

En sak i slutet fick mig att tänka om, och jag har faktist tänkt på det här väldigt länge.

Ni har förmodligen sett filmen Matrix?

Ni vet "what is the matrix?" Matrix är en dator simulerad värld och bara några få vet av den.

På programmet på Discovery tog dom upp just det där med "The Matrix" att vi kan leva i nån sorts utomjordisk dator spels värld eller liknande?

Denna topic är till för att prata om detta ämne.

Jag kan passa på att fråga er, tror ni på utomjordiskt liv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 99
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om nu universum är oändligt som många säger... hur jävla vettigt låter det att vi är ensama då? Kanske i vårt solstsystem men kolla på alla stjärnor. Stjärnorna är solar och de har antagligen sina egna solsystem. Och det måste fan finnas liv på nån av alla dom solsystemen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nu universum är oändligt som många säger... hur jävla vettigt låter det att vi är ensama då? Kanske i vårt solstsystem men kolla på alla stjärnor. Stjärnorna är solar och de har antagligen sina egna solsystem. Och det måste fan finnas liv på nån av alla dom solsystemen.

Exakt så säger en kompis till mig.

Han tror inte direkt på utomjordingar, men han tror inte på att vi är ensamma i hela galaxen heller B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klart det finns liv i rymden. Jorden ligger trots allt i universum och varför skulle människan vara den enda intelligenta livsformen?

Tror vi människor är grymt efter i evolutionen, eftersom våran stjärna ändå är ganska så ung gämfört med många andra.

Tror det finns "folk" som har dött ut innan äns jorden var en planet man kunde bo på, men det får man inte veta antar jag.

Sen tycker jag det bara är sjukt att tro att alla "ufos" skulle komma och hälsa på jorden. Varför just oss? Det är inte precis så att jorden är en magnet som drar till sig alla andra livsformer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror absolut att det finns annat liv i universum. Allt ifrån små bakterier till riktiga, stora varelser.

Om vi någonsin kommer att stöta på några är oklart. Inte under våran levnadstid skulle jag tro, men någon gång i framtiden kan det säkert hända. Om jorden fortfarande existar förstås...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Små bakterier har dom väll hittat på nån planet? Har för mig att jag såg det på tv eller nåt sånt.. nån som vet "exakt" vad dom hittat? Nå små.. bakterier eller nåt har jag för mig.. nån som vet vart?

Uuuhh.. B) Blev yr i skallen av det där.

Men ja, klart det finns liv någon annan stans. Det är bara en tidsfråga innan dom hittar något nytt

samma sak var ju med dinosaurierna. Tog en tid att upptäcka att det har funnits jätte ödlor.

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det lär finnas intelligent livsform någon annanstans i universum, annars vore det väldigt, väldigt konstigt. Att någon annan varelse skulle likna oss mycket är väldigt osannolikt med tanke på att miljöerna lär vara väldigt olika. Kul att spekulera hur det skulle kunna se ut på en avlägsen planet men intelligent livsform.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är redan bevisat för ca 2 år sedan B) hehe men det beror på vad du anser som liv om du menar levande varelser så är svaret ja men inte om du menar varelser med hjärn kapaciten som hos meniskor så blir svaret nej men som en alg ungefär så de lär inte kunna hota oss :P

Redigerad av darkfejs
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kan säga såhär, när Big Bang hände (är inte kristen så jag tror inte på nå skit om gud) så måste det förmodligen blivit så att dom atomer vi är skapta av drog iväg ut i rymden och landade på andra planeter.

Det kan även finnas skapelser som ser ut som oss nånstans ute i rymden.

Kort förklarat om min teori.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...