Jump to content

Musarm!


SuXx
 Share

Recommended Posts

Jag har haft musarm en gång, fast då sa en av mina kompisar att jag skulle minst 1 gång varannan timme röra på handen och alla möjliga ställen där du kan tänkas ha ont så ska du inte bli drabbad... och sen dess har jag aldrig haft ont i handen längre och ingen annanstans heller... eller tja... inte p.g.a min mus i alla fall. Så ni som är rädda att få musarm: Gympa lite då och då så händer inget. :angry:

/Dave

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar ni också få musarm?

Jag får typ as ont i vänster handen, nacken, ibland axlarna. Det enda jag kan göra är nog att sluta med data-spelandet för ett tag... :) Men vem vill det?! :'(

Om ni inte vet vad det är, här: Musarm

Om du känner symtom tycker jag att du ska dra ner lite på datoranvändningen och stretcha och träna mer. Vad jag har läst så vill man absolut inte ha musarm eftersom man knappt kan göra något i resten av livet. Och en viktig sak som jag har är att ha tangentbordet och musen ganska långt in på skrivbordet/bordet eller vad du nu har den för då lastar man av tyngden på bordet, men ibland är ju inte detta möjligt om man har för lite plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...