Jump to content

Tänker du göra lumpen?


Sirius
 Share

Tänker du göra lumpen?  

56 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

jaså :angry:

troode det var frivilligt men jag undrar ändå om det där stämmer

ingen av EU länderna har ju krig eller liknande

man kan ju komma undan om man nån sorts kändis typ

patrik andersson eller vad dom heter som spelar fotboll kan ju inte plötsligt blivit intagna vid 18 års ålder och slutat sin karriär för det

Redigerad av Ade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 59
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

"ingen av EU har ju krig eller liknande"?? :angry:

Menar du att eftersom det inte är något pågående krig i närheten av Sverige så ska vi inte ha något försvar? Man kan väl inte börja bygga upp försvaret när ett krig väl startat... ;)

Edit:

Patrik Andersson är väl snart 35, så han är nog inte aktuell som värnpliktig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hmm men det finns ju en del som är frivilliga ändå så

så du menar att kanske nåt land skulle plötsligt attackera nåt land i EU

"eller att EU länderna börjar attackera oss för att vi inte går med på euro"  :angry:  ;)

ja tog han som nåt sorts exempel

Jag menar att man måste ha ett försvar även om man inte befinner sig i krig för tillfället. Dessutom finns det andra hot än krig mellan nationer, exempelvis terroristattacker. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jaså :angry:

troode det var frivilligt men jag undrar ändå om det där stämmer

ingen av EU länderna har ju krig eller liknande

man kan ju komma undan om man nån sorts kändis typ

patrik andersson eller vad dom heter som spelar fotboll kan ju inte plötsligt blivit intagna vid 18 års ålder och slutat sin karriär för det

Du kollade möjligtsvis inte på nyhterna någon gång under 90-talet, fär då skulle du ha sett att det har varit massor av krig vid bla vid länderna kring adriatiska havet (exklusive italien).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att man måste ha ett försvar även om man inte befinner sig i krig för tillfället. Dessutom finns det andra hot än krig mellan nationer, exempelvis terrorisattacker. ;)

samt krigshjälp till andra länder, alltså att vi skickar våra egna soldater för att hjälpa andra länder.. det händer ju :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...