Jump to content

Hur klarar man Portland Island?


GTaJäGaReN
 Share

Recommended Posts

Hejsan!! Jag har några uppdrag kvar, från den där maffia-bossen tror jag! Hans märke är "S" och bor i villan där det står 2 Maffia-bilar parkerade! B)

Jag ska följa efter någon taxi, som nån skurk åker när han kommer ut från Luigi´s bar och han kastar mer pengar runt sig, än vad han tjänar! Man ska följa efter honom och säga att han ska sluta! Om det inte funkar ska man döda honom! <_<:) Det är här problemmet kommer! Jag vet inte hur man ska följa efter honom... Det står alltid Mission Failed! Ska man vara långt ifrån honom eller? ;) Jag spelar på PlAyStAtIoN2! :D:o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håll ett öga på spookometern som finns i det uppdraget, den får inte bli full för då får du mission failed. Om spookometern ökar ska du stanna och vänta tills den sjunker igen men tappa aldrig bort taxin. När du kommit till hamnen och ska döda killen så kör över honom med bilen innan han skjuter på dig med sin shotgun.

Här finns en mycket bra mission-guide till GTA3 på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej igen! Uppdraget efter den-där-taxin skulle man åka till 8-ball som är expert på bomber, som ni borde veta! B) Man ska åka till samma ställe, vid hamnen och skjuta massa gubbar tror ja! Men kan ni förklara ungefär hur? Snälla!! HJÄLP!!! <_<:)

När du kommit fram till fartyget ska du efter filmen gå upp på taket mittemot, därifrån kan du se alla gubbarna. Sikta på en av vakterna som står vid bilarna och skjut, när du skjutit första skottet kommer 8-ball gå ombord på båten och då måste du täcka honom. Skjut ner alla gubbarna från vänster till höger och sikta noga så dom inte hinner peppra 8-ball med sina ak47:or. Sedan är det bara att njuta av den grymma slutscenen...

Obs! Snipern fungerar så här: sikta med höger musknapp och zomma med Z och X. Sedan skjuter du med vänster musknapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grabben lirar PS2... är det ingen som läser igenom inläggen innan de besvaras?

Ja men jag vet inte vilka knappar det är på ps2 så då är det väl bättre att jag skriver vad knapparna är på PC än att jag inte skriver nåt alls.

Någon annan som lirar på PC och har problem med bomb da base kanske läser min post <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men jag vet inte vilka knappar det är på ps2 så då är det väl bättre att jag skriver vad knapparna är på PC än att jag inte skriver nåt alls.

Någon annan som lirar på PC och har problem med bomb da base kanske läser min post <_<

Snipern funkar så här:

1. Tryck på R1.

2. För att zooma in, tryck på fyrkant.

3. För att zooma ut, tryck på X.

4. För att skjuta, tryck på O.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur :P snajpern :D funkar på PS2! De stog de när man hämta brossan! (F´låt! Brorsan!)(8-ball!) :P Och man kollar bakom sig på... R3!

kan man inte använda Bazookan istället? De provade jag lite... Men att mörda gubbarna me bazooka eller snajper eller nåt annat vapen, lättare sagt: att mörda dom är ganska svårt! :P Jag ska prova nu! :D:D

En fråga till er som vet: Hur många uppdrag kommer det efter det här uppdraget? Och måste man göra alla specialupppdrag som hos t,ex. El Burro (Eller va han heter...) för att man ska kunna komma till Stauton Island?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur :P snajpern :D funkar på PS2! De stog de när man hämta brossan! (F´låt! Brorsan!)(8-ball!) :P  Och man kollar bakom sig på...  R3!

kan man inte använda Bazookan istället? De provade jag lite... Men att mörda gubbarna me bazooka eller snajper eller nåt annat vapen, lättare sagt: att mörda dom är ganska svårt! :P Jag ska prova nu! :D  :D

En fråga till er som vet: Hur många uppdrag kommer det efter det här uppdraget? Och måste man göra alla specialupppdrag som hos t,ex. El Burro (Eller va han heter...) för att man ska kunna komma till Stauton Island?

Tsss... använder du redan fusk :o

Det är inte många uppdrag kvar, det är faktiskt inget kvar när jag tänker efter ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius? Hur vet du att JAG redan använder fusk? Bara för att jag sa att jag provar andra vapen eller? :P:D:P Jag försöker att INTE fuska på ett spel! Men det blir så som vanligt!! :D Jag vet!! Man tröttnar på spelet fortare när man har: FuSk!

Men... Efter de här uppdraget kommer jag till Stauton Island? Hur ser det ut? En film där man ser när dom lagar bron eller? *asg* :P:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...