Jump to content

Vilket parti hejjar du på?


Humbug
 Share

Vilket parti hejjar du på?  

40 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vad tycker ni om fastighetsskatten? :)

Jag tycker att fastighetsskatten är en orättvis skatt. Barnfamiljer och många äldre tvingas flytta från sina hus som de bott i större delen av sina liv för att fastighetskatten förstör deras ekonomi. Varför ska folk straffas bara för att dom bor i villa?

De som bor i lägenhet påverkas också av denna skatt då hyresvärden måste betala fastighetsskatt för huset. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, vissa skatter behöver nog tänkas över lite! ^_^ Den är ju löjlig den där beskattningen som rör sajter! ;)

När jag ändå är igång ska jag passa på att säga att jag är mycket missnöjd med hur Vänstern kunde gå med på den nya budgeten som b.l.a innebär att Studiebidragen sänks, Sjukersättningen blir lägre, det sparas på försvaret, biståndet inte höjs m.m... Uselt!!! :):P:P Sånnt ska inte Vänsterpartiet godkänna!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker också skatten är bra som den är.

Dubbelskattning är dock en annan sak och borde helt avskaffas.

Staten tar från den fattiga GTAsajten och ger till andra som har bättre ekonomi :huh:

Det skulle finnas kulturbidrag (eller nått) till webbplatser, för jag kan lova att väldigt få går runt rent ekonomiskt...

Dubbelbeskattning gäller väl bara aktier?? Hur menar du att dom dubbelbeskattar GTAsajten? :lol:

Det kanske skulle vara smart att starta ett "företag" eller en förening och sälja alla saker på GTAsajten genom dom. Då skulle skatten bli betydligt lägre!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

om man inte ska starta eget så e ju högern helt onödig??

Ehm om VP(K) får makten ska dom få all vinst från svenska företag, alltså allting kommer att gå i botten eftersom dom bara kan gå ner i värde och inte upp :huh:

Det tycker jag är sjukt, desutom finns det väl inte ett enda iland som har kommunism (det säger ju lite om hur dåligt det är). :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelbeskattning gäller väl bara aktier?? Hur menar du att dom dubbelbeskattar GTAsajten? :lol:

Det kanske skulle vara smart att starta ett "företag" eller en förening och sälja alla saker på GTAsajten genom dom. Då skulle skatten bli betydligt lägre!

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men först tar dom ut en "vanlig" skatt på ca 30% och sen tar dom ut en "arbetsgivaravgift" på 25% av det som är kvar. Totalt blir skatten 47.5%.

Att göra GTAsajten till företag går nog inte så bra men tänk er "GTAsajten AB" :huh:

Jag och några kompisar har tänkt lite på GTAsajten UF men jag vet inte om det ger några speciella fördelar. Det skulle dock vara roligt att anordna en stor förbokning till nästa GTA med billiga priser, fast det är bara en dröm långt bortom verkligheten...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt hur det fungerar men först tar dom ut en "vanlig" skatt på ca 30% och sen tar dom ut en "arbetsgivaravgift" på 25% av det som är kvar. Totalt blir skatten 47.5%.

Att göra GTAsajten till företag går nog inte så bra men tänk er "GTAsajten AB" :o

Jag och några kompisar har tänkt lite på GTAsajten UF men jag vet inte om det ger några speciella fördelar. Det skulle dock vara roligt att anordna en stor förbokning till nästa GTA med billiga priser, fast det är bara en dröm långt bortom verkligheten...

Hehe, jaså du ska också starta UF-företag!? Jag också (tror jag), fast vi har inte kommit på någon produkt. :ermm:

Det vore ju grymt med GTAsajten UF, fast nackdelen är ju att ni måste lägga ner företaget efter ett år...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad är ett UF-företag?

UF = Ung Företagsamhet.

Man ska göra ett projektarbete i trean och då kan man välja UF. Det hela går ut på att man startar ett företag (ett riktigt företag alltså) och driver det under ett år. Och så ska man göra allt som hör till: Affärsplan, budget, årsredovisning, osv. Man är dessutom med på flera tävlingar under året där man kan vinna pengar. I slutet av året ska man lägga ner företaget och då har mana förhoppningsvis gått med vinst! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jaså du ska också starta UF-företag!? Jag också (tror jag), fast vi har inte kommit på någon produkt. :unsure:

Det vore ju grymt med GTAsajten UF, fast nackdelen är ju att ni måste lägga ner företaget efter ett år...

Kanske, men jag tror inte det blir så... det är för mycket som måste passa in...

Jag vet inte så mycket om UF egentligen, jag har bara hört några rykten från dom som går samhäll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är Vänsterpartist för att jag är emot EU & EMU, jag tycker också det är bra att man betalar skatt för att tx. inte bara de rika ska få råd med vård. Om skatterna avskaffas kommer det bara gynna de rika som är oberoende av bidrag. :unsure:

Är det bara därför du e kommunist?? Hhahahahaaha!!!!

Då är ju extrem höger partien något för dig! verkar hålla med dig på pricken!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, vissa skatter behöver nog tänkas över lite! :D Den är ju löjlig den där beskattningen som rör sajter! :unsure:

När jag ändå är igång ska jag passa på att säga att jag är mycket missnöjd med hur Vänstern kunde gå med på den nya budgeten som b.l.a innebär att Studiebidragen sänks, Sjukersättningen blir lägre, det sparas på försvaret, biståndet inte höjs m.m... Uselt!!! :o:P:ermm: Sånnt ska inte Vänsterpartiet godkänna!

Nu spammar jag men men... Varför e du kommunist om du e missnöjd man ska vara nöjd med HELA kakan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...