Jump to content

The Sims 4


Kebab
 Share

Recommended Posts

Som jag skrev i statusuppdateringen, det är okej och jag ångrar inte köpet.

Standardfunktionerna finns där, och det känns som samma gamla The Sims. Dock så är det jävligt begränsat (det mesta kommer garanterat i expansioner). Open World är borta, du kan inte traska runt i världen utan att loading screens poppar upp. Grannhusen är bara "props" där ingenting händer, såvida du inte väljer att hälsa på (där det blir en loading screen också).

Swimming pools är borta, bilar och garage är borta (som visserligen inte behövs då det inte är open world).

Men, det finns även bra saker med spelet. Gameplayet har förbättrats avsevärt. Dina simmar kan t.ex multitaska (se på TV samtidigt som du äter middag och för en konversation med simmar i närheten).

Känslosystemet är intressant, t.ex är din sim förbannad så påverkar det dens sysslor. Är din sim fokuserad så är det lättare att levla upp programmering, video gaming osv.

Create a Sim är sinnessjukt bra gjort. Din sim kan se ut i princip hur du vill!

För att summera så är det nog upp till var och en vad man vill få ut ur The Sims 4. Det är väldigt begränsat just nu, men om man är beredd på att betala för DLCs i framtiden så skulle jag nog rekommendera att köpa spelet. Annars nej, köp inte spelet. Ladda ner det istället då det kommer bli en dyr resa framför oss som väljer att köpa standardspelet och framtida DLCs :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.....För att summera så är det nog upp till var och en vad man vill få ut ur The Sims 4. Det är väldigt begränsat just nu, men om man är beredd på att betala för DLCs i framtiden så skulle jag nog rekommendera att köpa spelet. Annars nej, köp inte spelet. Ladda ner det istället då det kommer bli en dyr resa framför oss som väljer att köpa standardspelet och framtida DLCs tongue_1181744_0.gif

Detta är vad som är problemet!

Folk accepterar att resten av spelet kommer i expansioner. Redan nu är 50 expansioner planerade, och de kostar runt 350 kr/st.

Det blir över 15.000 kr för att få hela spelet och det är verkligen inte acceptabelt.

Jag hoppas att EA går i graven nu och lär sig en läxa. Simcity blir en flopp och jag hoppas verkligen att The Sims 4 också blir det så EA kan sluta med sina dumheter.

..och tack för att ni förstörde CC-serien sad_1182040_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är vad som är problemet!

Folk accepterar att resten av spelet kommer i expansioner. Redan nu är 50 expansioner planerade, och de kostar runt 350 kr/st.

Det blir över 15.000 kr för att få hela spelet och det är verkligen inte acceptabelt.

Det har ju varit modellen för alla Sims-spel, enda sedan början. Och anledningen till att jag aldrig har köpt några av dem. EA är blodsugare och förtjänar att få sina spel nedladdade.

Det tråkiga är att de i princip alltid kör på samma expansioner; en djurexpansion, en partyexpansion, en halloween/monsterexpansion, en semesterexpansion, etc. Hade grejen varit att de kom med någorlunda utökat gameplay till varje expansion, med nya funktioner och mål, istället för lite nya klädesalternativ och nytt möblemang, så hade det ändå varit ganska acceptabelt att köra vidare i samma stuk. Men nej, de ska utnyttja folks lojalitet till franchiset och suga upp vartenda öre de är villiga att kasta ut.

För att svara på Kebabs fråga i orginalposten vill jag säga att nej, inget Sims-spel är värt vad det kostar, eftersom de alltid släpper spelen äckligt ofullständiga. Så länge du inte är ett stort Sims-fan så kan du lika bra vänta med att köpa det tills ett gäng expansioner släppts och spelet blivit billigare, så får du betydligt mycket mer för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta är vad som är problemet!

Folk accepterar att resten av spelet kommer i expansioner. Redan nu är 50 expansioner planerade, och de kostar runt 350 kr/st.

Det blir över 15.000 kr för att få hela spelet och det är verkligen inte acceptabelt.

Jag hoppas att EA går i graven nu och lär sig en läxa. Simcity blir en flopp och jag hoppas verkligen att The Sims 4 också blir det så EA kan sluta med sina dumheter.

..och tack för att ni förstörde CC-serien sad_1182040_0.gif

Kanske inte helt sant, de lär nog vara lite billigare med tanke på att vissa expansioner enbart är tex "swimmingpool" och inte mycket mer.

Man verkar dock också kunna låsa upp föremål med riktiga pengar, observera att priserna är i USD :mellow:

Lava lamp…0.99

Red stove…1.49

Bigger windows…1.49

Chef’s hat…1.99

Australian skin color…1.99

Crew cut hairstyle…2.49

Gangnam Style dance moves…2.99

Hipster emotions…2.99

Famous painting…3.99

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte hunnit testa Sims 4 men av (spelar)recensioner att döma verkar det finnas många som är besvikna. Tror Sims 3 med alla expansioner fortfarande ger en bättre spelupplevelse än Sims 4 vanilla.

Herregud säger jag bara, jag tycker det är väldigt pinsamt att dom har börjat sälja diverse saker som expansionset, typ "lava-lampa 10 KR".. Tyckte redan att the sims 2 & 3 börja få tillräckligt många men det här är ju förfan helt sjukt.

♫ It's all about the money ♫

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...