Jump to content

Far Cry 4


Kebab
 Share

Recommended Posts

GyYRiRW_1258915_0.jpg

Ubisoft har annonserat Far Cry 4! Det kommer utspela sig i Kyrat, ett litet land i Himalaya, där det råder inbördeskrig. Diktatorn i landet heter Pagan Min. Huvudkaraktären Ajay Ghale reser till Kyrat för att fullfölja sin mammas sista önskan, men blir indragen i konflikterna...

E3-trailern

Gameplay

Jag är otroligt taggad. Far Cry 3 är ett av de bästa spel jag någonsin har kört, och det verkar som att fyran blir en värdig efterföljare. Hoppas på att det förblir samma spelkänsla som i trean, för i upplägget verkar ju spelen vara snarlika.

Redigerad av Kebab
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
  • 3 weeks later...

far-cry-4-vegetation-quality-002-ultra-640px_1262174_0.jpg

Jag har "lånat" hem spelet från "grannen" till PC men helvete vad jag gillar det. Grafiken är ju faktiskt det absolut bästa jag sett i ett spel hitills. Dom vackra höstfärgerna på träden, dom sjukt detaljerade barren/löven på grenarna ackompanjerat med kråkor som kraxar i bakgrunden och panflöjtsmusik på bästa asiatiska klichémanér spelas i bakgrunden. Jag kan komma på mig själv efter minuter av bara strosandes runt i naturen, tittandes på alla växter och djur. Tills jag kommer upp för en kulle och en leopard som står hukad över en död ren slänger sig över mig och jag panikartat och fumligt avfyrar ett antal pilar mot den innan jag tillslut sänker den med endast en halv healthbar i behåll.

Storyn verkar lovande trots att jag bara kört 20%. Utöver det har jag gjort sidogrejor som att jaga djur för att crafta saker, hjälpa folk med smågrejer som att laga deras bil, rädda dom från rovdjur, delta i eldstrider rebeller imellan etc. Spelet är faktiskt jävligt likt Far Cry 3, dock väldigt mycket snyggare.

Jag köpte ju ett spirllans nytt grafikkort (Radeon 29 290) och spelet flyter förvånansvärt bra på en blanding av Very high och ultra. Dock laggar det till ibland men det verkar många spelare ha problem med i nuläget, och även fast jag sänker allt till low uppstår samma lagg. Mysko, men inget som är störande egentligen.

Slutligen måste jag delge en fantastiskt random grej som hände. Nytt i spelet är såkallade hunters. Dom smyger runt i vegiationen, är väldigt svåra att se, skjuter pilar på en och kan även bussa rovdjur på en. När jag först stötte på en fattade jag inte vart han var och sprang runt panikartat. Jag var nära på att dö och han hade fått in en mängd pilar på mig. Plötsligt hör jag ett högt jävla tjut från en elefant som kommer dundrandes genom skogen. Han smäller till huntern så att denne flyger 5 meter upp i luften med ett skri och landar stenhårt, död framför mig. SÅ JÄVLA oväntat och roligt att jag höll på att trilla av pinn.

Rekommenderar alla detta spel. Så jävla roligt och vackert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller med kebab. 3:n var väldigt repartivt.

Det finns 3 delar av spelet, där man börjar, norr och söder tror jag. Och jag har precis kommit till norr.

Och hittills har båda delarna innehållit exakt samma saker. Men jämfört med 3:e spelet har de lyckats ganska bra med att känslan av att det är repativt inte skall vara så stark.

Det finns fler småuppdrag, så som att man ska hämnas på nån som gjort nån illa, frita gisslan etc.

Visst, man kör dem ett par gånger, mest för trofén men sen struntar man i dem eftersom de är oändligt.

De har även lagt in en arena där du kan leka gladiator i olika grenar. Samt nån funktion som jag ännu inte testat, där man kan skapa sina egna banor(?)

Men det är inte lika stort utbud på "riktiga" uppdrag som i tex skyrim.

Men jag har spelat 22h och knappt gjort hälften av mainquesten, så jag är fullt nöjd med hur det är uppbyggt

Det jag är mest besviken på är att det finns olika grejer du ska samla på: masker, brev, affischer etc och det räcker med att du tar typ 15 st av vardera för att få trofén! Varför inte kräva att man ska ta alla?!

Ett stort minus är också att det i princip är meningslöst att ta alla kistor, du blir i princip miljonär på uppdragen och vapnen blir gratis efterhand du befriar klocktorn. Efter nån timme har du alla bra vapen. Det är lite av en miss tycker jag

Redigerad av Vice.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...