Jump to content

Far Cry 4


Kebab
 Share

Recommended Posts

jag spelar det lite varje dag för att det ska vara längre. Tar över en outpost, kör ett mission, jagar lite djur och craftar och åker runt och hittar på grejer. Väldigt fridfullt och avslappande. Jävligt spännande att ta över outposts med pilbåge också.

Det var det löjligaste jag läst på länge. Ungefär som att köpa en chokladkaka och äta en ruta om dagen "för att det skall vara lite längre".

Spela spelet som man skall göra för bövelen, spela några missons och ta några outposts när du spelar. Tr man man bara tar ett mission per dag... xD

När allt är slut kan du bara återställa och göra om Outposterna. Inga problem. Jaghar kört dem 3 gånger

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det löjligaste jag läst på länge. Ungefär som att köpa en chokladkaka och äta en ruta om dagen "för att det skall vara lite längre".

Spela spelet som man skall göra för bövelen, spela några missons och ta några outposts när du spelar. Tr man man bara tar ett mission per dag... xD

När allt är slut kan du bara återställa och göra om Outposterna. Inga problem. Jaghar kört dem 3 gånger

Varför får inte Weener spela som han vill?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var det löjligaste jag läst på länge. Ungefär som att köpa en chokladkaka och äta en ruta om dagen "för att det skall vara lite längre".

Spela spelet som man skall göra för bövelen, spela några missons och ta några outposts när du spelar. Tr man man bara tar ett mission per dag... xD

När allt är slut kan du bara återställa och göra om Outposterna. Inga problem. Jaghar kört dem 3 gånger

Vad i helvete är det som säger att du spelar på rätt sätt? Köttar igenom spelet på ett dygn för att vinna alla trophéer? Vart i helvete ligger känslan i det? Du verkar ju inte bry dig som storyn för fem öre, bryr dig bara om att få 100% för att kunna skriva om det i en forumtråd. Det är snarare som att ha en grym serie framför sig på en säsong, istället för att plöja alla avsnitt på en dag sprider man ut det till lite då och då.

Sen har jag, trot eller ej, andra saker för mig på dagarna och andra saker jag prioriterar än att plöja på dagarna. Jag ser det som underhålling när vännerna gått hem eller jag kommer hem från en lång dag i skolan eller så.

Du spelar hur du vill och jag spelar hur jag vill.

Redigerad av Weener
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför får inte Weener spela som han vill?

Jo, självklart får han det. kanske uttryckte mig lite klumpigt

Vad i helvete är det som säger att du spelar på rätt sätt? Köttar igenom spelet på ett dygn för att vinna alla trophéer? Vart i helvete ligger känslan i det? Du verkar ju inte bry dig som storyn för fem öre, bryr dig bara om att få 100% för att kunna skriva om det i en forumtråd. Det är snarare som att ha en grym serie framför sig på en säsong, istället för att plöja alla avsnitt på en dag sprider man ut det till lite då och då.

Sen har jag, trot eller ej, andra saker för mig på dagarna och andra saker jag prioriterar än att plöja på dagarna. Jag ser det som underhålling när vännerna gått hem eller jag kommer hem från en lång dag i skolan eller så.

Du spelar hur du vill och jag spelar hur jag vill.

Jag läste det som att du spelade ett uppdrag om dagen bara, och det är ju helt fanatiskt enligt mig. Passa på och njut de timmar du spelar och spela utan begränsningar. I spel skall man vara fri och göra vad man vill. Njut av uppdragen istället för att dryga ut tiden med massa annat illrelevant bara för att dryga ut det. Med det är min åsikt =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag startar spelet, dödar lite djur och craftar lite i taget, hjälper lite random rebeller i strider mot djur / andra rebeller, gör ett eller 2 main-uppdrag och kanske tar nån outpost. Sen stänger jag av för kvällen.

Enligt mig är detta att njuta av ett spel. Se det som att äta exempelvis. Det du gör är ju isåfall att du hetsäter allt på en gång utan att njuta. Åh, vilken god mat *glufs gnafs smask slurp glorp* vips så är den borta på 5 minuter. Jag stannar upp i maten och äter med andakt, njuter av varenda liten matbit och låter smaklökarna smeka ytan.

I detta fallet njuter jag till fullo medans du hetsar dig igenom. Det är lustigt att du nämner fri för det är precis det jag är när jag spelar, till skillnad från dig.

Redigerad av Weener
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag startar spelet, dödar lite djur och craftar lite i taget, hjälper lite random rebeller i strider mot djur / andra rebeller, gör ett eller 2 main-uppdrag och kanske tar nån outpost. Sen stänger jag av för kvällen.

Jag kör likadant, och så är det i alla spel med öppen värld. När jag spelade om Far Cry 3 så skyndade jag på mycket mer och då insåg jag plötsligt varför folk klagade på att storyn var för kort. Hade inte den uppfattningen innan!

Har förresten köpt och installerat det här spelet nu, men har bara spelat de absolut första uppdragen. Inväntar fortfarande ett bättre grafikkort för att få en schysstare upplevelse. Men kan säga att det verkar kunna bli hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör likadant, och så är det i alla spel med öppen värld. När jag spelade om Far Cry 3 så skyndade jag på mycket mer och då insåg jag plötsligt varför folk klagade på att storyn var för kort. Hade inte den uppfattningen innan!

Har förresten köpt och installerat det här spelet nu, men har bara spelat de absolut första uppdragen. Inväntar fortfarande ett bättre grafikkort för att få en schysstare upplevelse. Men kan säga att det verkar kunna bli hur bra som helst.

Samma här. Hade ju vart jävligt tråkigt att rusha igenom GTA V när det kom bara för att man kan? Spelet varar så mycket längre om man varvar main missions med sidouppdrag och freeroaming. Men vi är väll olika spelare helt enkelt. Jag personligen har aldrig någonsin brytt mig om trophéer eller liknande. Jag njuter av spelupplevelsen enbart genom att befinna mig i den fantastiska världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Är fortfarande inte klar med detta spelet, men misstänker att storyn närmar sig sitt slut. Har snart tagit över alla outposts och radiotorn.

Måste bara få fortsätta sprida min kärlek över det. Har ännu inte tröttnat på dom underbara miljöerna, det är nog fan det mest stämningsfulla spel jag spelat.

Några grymma grejer bara rent spontant

- Eldstrider i skogen. Så jävla intensivt och spännande att skjuta på ett gäng fiender genom tätt buskage, snåriga granar och träd. Man hör kulor vina och ser ibland inte alls vart fienden befinner sig.

- Det faktum att en jävla örn störtdök mot ett vildsvin, större än en människa, satte klorna i den och flög iväg över berget. Så jävla orimligt men roligt.

- Soldaternas snack sinsemellan när dom jagar mig. Paniken som uppstår när en soldat skriker "There he is! SHOOT HIM" i samma ögonblick som man blir upptäckt bakom en låda.

- Alla dundermysiga uppdrag i Himalaya med syrgasmask. Sjukt stämningsfulla snömiljöer.

- Alla Indiana Jones-liknande uppdrag där man med grapplehook får klättra igenom stora grottsalar för att söka efter skatter och rubiner. Så jävla underbart och något man drömt om sen man var liten grabb.

Älskar detta spelet alltså! Kan inte få nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är fortfarande inte klar med detta spelet, men misstänker att storyn närmar sig sitt slut. Har snart tagit över alla outposts och radiotorn.

Måste bara få fortsätta sprida min kärlek över det. Har ännu inte tröttnat på dom underbara miljöerna, det är nog fan det mest stämningsfulla spel jag spelat.

Några grymma grejer bara rent spontant

- Eldstrider i skogen. Så jävla intensivt och spännande att skjuta på ett gäng fiender genom tätt buskage, snåriga granar och träd. Man hör kulor vina och ser ibland inte alls vart fienden befinner sig.

- Det faktum att en jävla örn störtdök mot ett vildsvin, större än en människa, satte klorna i den och flög iväg över berget. Så jävla orimligt men roligt.

- Soldaternas snack sinsemellan när dom jagar mig. Paniken som uppstår när en soldat skriker "There he is! SHOOT HIM" i samma ögonblick som man blir upptäckt bakom en låda.

- Alla dundermysiga uppdrag i Himalaya med syrgasmask. Sjukt stämningsfulla snömiljöer.

- Alla Indiana Jones-liknande uppdrag där man med grapplehook får klättra igenom stora grottsalar för att söka efter skatter och rubiner. Så jävla underbart och något man drömt om sen man var liten grabb.

Älskar detta spelet alltså! Kan inte få nog.

Håller med, riktigt bra. Fortfarande lite för linjärt i min smak, men betydligt bättre än tidigare spel.

Säg till om du vill köra lite MP, riktigt kul att flumspela ihop

För övrigt går det att klara spelet på mindre än 20 minuter om man väljer att inte flytta sig från matbordet precis i början. (man får vänta typ en kvart) Då kommer kungen tillbaka, ber om ursäkt att du fick vänta så länge, så går man till helikoptern och flyger iväg till graven där du placerar din morsa. Lite kul easteregg, men någon trofe får du inte. =/

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...