Jump to content

The High Life Update


VickeX
 Share

Recommended Posts

actual_1396301035_1257843_0.jpg

The High Life Update: The High Life Update will allow you to expand your foothold in Los Santos with new high-end apartment options, the powerful Bullpup Rifle, new wardrobe items, the Dinka Thrust motorcycle and three new lavish cars to choose from, including the Super class Pegassi Zentorno. The High Life Update will also feature the debut of multi-property ownership in GTA Online, which means you'll be able to own two distinct properties (with garages) simultaneously. All this plus the new Mental State player statistic, which is designed to let you see just how passive or psychotically unhinged fellow players in your session really are, and a slew of new Jobs.

Yess, äntligen! Att kunna ha mer än ett garage är något jag och väldigt många andra frågat efter bra länge! Och nu kommer det snart, tillsammans med nya lägenheter (antagligen några nya interiors), bilar och kläder!

actual_1396451170_1257843_1.jpg

I samma nyhetsartikel annonserade Rockstar även en rad andra nya uppdateringar och förändringar till GTA Online. Läs hela artikeln!

CONTINUING REFINEMENTS BASED ON YOUR FEEDBACK

The addition of a 'Non-Contact' option for Races. This will allow you to play standard Races with collisions disabled between player vehicles. Other players will appear as semi-transparent and you'll still be able to collide with non-player traffic, structures and other scenery, but this mode - for those who want to play it - will eliminate the "rubbing is racing" mentality that some wish to avoid.

Players will be able to call Lester and have him tell his cop buddies to turn a blind eye to any crime you may or may not be committing for a short period of time.

As a reward for players who leave feedback on Jobs, there will be some bonus RP granted every time a player likes or dislikes content after playing it.

GTA$ payouts will be increased when completing Parachute, Races, Deathmatches and LTS Jobs with less than 4 players.

As part of our ongoing commitment to target cheaters and keep the game as fair as possible, we are closing RP exploits and will be adjusting the RP totals of players who we know for certain to have gained illegitimate RP by cheating. Your RP will only be adjusted if you participated in mods, hacks, DNS redirects, manipulation of cloud files, or other similarly nefarious behavior. If you grinded short legitimate missions or otherwise gained a small amount of RP without modding, your RP should not be affected by this correction.

We’ll be fixing the issue where players who had upgraded personal vehicles prior to Title Update 1.10 were only able to sell them for $10,000.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar det fortfarande tid att få pengar i spelet? Eller har dem höjt money reward/XP? Samt hur är det med dessa glitch fuskarna som har fuskat till sig X antal miljoner finns dem kvar i spelet eller finns det nya vägar att fuska till sig pengar nu i online? Jag tröttnade på allt detta så har inte rört spelet sen Oktober och har inte ens klarat ut storyn ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar det fortfarande tid att få pengar i spelet? Eller har dem höjt money reward/XP? Samt hur är det med dessa glitch fuskarna som har fuskat till sig X antal miljoner finns dem kvar i spelet eller finns det nya vägar att fuska till sig pengar nu i online? Jag tröttnade på allt detta så har inte rört spelet sen Oktober och har inte ens klarat ut storyn ännu.

Det tar inte så lång tid att få ihop pengar rätt snabbt genom bara att spela och ha kul. Tänker man att man vill farma pengar så kan man köra vissa uppdrag som ger upptill 18K för varje gång. Det är samma med RP.

Fuskarna och folk med mycket pengar är borta. Rockstar lyckades få bort pengarna och fuskare märks knappt av längre. Det enda jag lagt märke till är folk som glitchat till sig hög lvl.

Om det går att fuska pengar nu vet jag inte, men säkert. Dock har rockstar rätt bra koll nu och det är snabbt och lätt att raportera fuskare nu i Online menyn.

Kortfattat, spelet är mycket bättre nu och det är långt ifrån som det var förut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är fortfarande ganska dålig payout om man bara vill ha kul i spelet. Visst du kan grinda och få ihop 1 miljon GTA$ på strax under 4 timmar så vill ha en speciell bil eller byta lägenhet så går det att ordna ganska snabbt, men det är fortfarande så att man måste grinda, vilket är rätt trist.

Vet inte om det är en bugg men på min nya karaktär så har jag genom all grinding använt upp nästan all min ammo och att köpa fullt ammo igen kostar sammanlagt över 140.000 GTA$. Det tar typ 30 minuter medveten grinding att få ihop så mycket pengar, bara för att fylla på all ammo. Tycker det är rejält taskigt.

Hoppas verkligen de lägger in ett sandbox mode av något slag, där vapen och sådär finns utlagt i staden och man man modda bilar och göra sånt bäst man vill, samt stänga av polisen. Någonting mer likt GTA IVs free mode. Vet att det kanske inte är så troligt att det händer någon gång snart då de antagligen tjänar så mycket pengar på cash cards, men jag hoppas att det kommer någon gång i framtiden iaf.

Hur som helst... antar att något av det där lär komma i April (capture och High Life, möjligtvis) och sen kommer väl Heists mot slutet av Maj...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

starta precis mitt ps3 och gta v, och där fanns en ny update jag laddar ner just nu, detta lär va uppdateringen, eller jag hoppas verkligen det iaf! ;D

false alarm :( vet inte ens vad updaten gjorde... :(

Är det inte Capture uppdateringen? Vet att R* ger mer pengar och RP för egna skapade uppdrag nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det inte Capture uppdateringen? Vet att R* ger mer pengar och RP för egna skapade uppdrag nu.

jo det va väl troligtvis något sånt, men spelar knappt online längre då de tar sån tid oftast innan uppdrag startas osv, jag har inte sånt tålamod.

fortf inget datum satt på när detta ska släppas? :s

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 weeks later...

Tisdag den 13e kommer denna uppdatering, äntligen ett datum och något att se fram till!

post-9514-0-75174100-1399478994.jpg

Zentorno, Massacro, och Huntley S

post-9514-0-17850000-1399478996.jpg

post-9514-0-89327500-1399478996.jpg

3 Bilar

1 Motorcykel

Kläder

Lägenheter (man kan nu äga 2)

Nya uppdrag + 5 nya kontakt uppdrag (Äntligen, börjar bli dags för nya)

Man kommer nu kunna se vilken typ av spelare som kommer emot dig. Är det någon som dödar mycket så vet man om man ska ha vapnet redo.

Non-contact kommer till race. Du kan alltså ställa in om kollision ska vara på eller av.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja som du säger är de egentligen inte så mkt till updates men jag blir glad för det lilla istället för inget alls.

Ang. Bankrån uppdragen så är de sagt att de planerar release nu i vår, men jag skulle nog satsa på sommaren, ska bli fett att se hur dom lyckas med det, och hur mkt cash det finns att tjäna på det :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja som du säger är de egentligen inte så mkt till updates men jag blir glad för det lilla istället för inget alls.

Ang. Bankrån uppdragen så är de sagt att de planerar release nu i vår, men jag skulle nog satsa på sommaren, ska bli fett att se hur dom lyckas med det, och hur mkt cash det finns att tjäna på det :D

Håller med, bättre än inget. Men de kunde ha presterat bättre efter så här lång tid. Hade gladeligen köpt ett DLC men de har ju gått ut med att alla DLC skall vara gratis, men då skall de leverera också.

Med tanke på att de säljer kort med 8 miljoner på så betvivlar jag att det är mycket.

Det jag skulle vilja se är uppdrag med en level-gräns på 150 eller 200.

Så man kan få lite utmaning i sitt spelande och slippa alla låg-levels banor.

Och det hade dessutom bäddat för att man får kontroll över fler låglevlare.

Tänk alla som kommer vilja spela banan men inte kan. Möjligheterna blir ju enorma för oss höglevlare.

Har alltid varit emot det här betalsystemet spelare emellan. Att någon köper PSN kort och ger koden till en annan spelare som sedan ger dem GTA pengar eller vilket spel man nu spelar.

Men har börjat ändra mig.

Tänk att kunna begära 200SEK för att invita till den här hög-level banan låt oss säga 10 ggr. Hade varit grymt nice.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryktas enligt opålitliga personer på GTAForums som tydligen kollat igenom koden i någon uppdatering som inte kommit ut ännu att de nya tutorna heter "do re mi fa so la ti do", eller det är iaf bemärkelsen i koden någon tittat på.

Sen ska det även finnas Guld > Metal som färg för fordonen. Antagligen likt chrome men guldigt.

Den sägs kosta 1m GTA$! :ermm:

Låter sjukt, men inte helt otroligt. Jag hoppas dock att det inte bara är en ny tuta som är "do re mi fa so la ti do", eller 8 enstaka tutor med alla i den skalan. Hoppas på något roligare som kanske en poppande champagnekork, en kassaapparat eller liknande.

Hur som helst, imorgon är det dags! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ryktas enligt opålitliga personer på GTAForums som tydligen kollat igenom koden i någon uppdatering som inte kommit ut ännu att de nya tutorna heter "do re mi fa so la ti do", eller det är iaf bemärkelsen i koden någon tittat på.

Sen ska det även finnas Guld > Metal som färg för fordonen. Antagligen likt chrome men guldigt.

Den sägs kosta 1m GTA$! :ermm:

Låter sjukt, men inte helt otroligt. Jag hoppas dock att det inte bara är en ny tuta som är "do re mi fa so la ti do", eller 8 enstaka tutor med alla i den skalan. Hoppas på något roligare som kanske en poppande champagnekork, en kassaapparat eller liknande.

Hur som helst, imorgon är det dags! :)

Tack för infon. Guld ska jag lätt köpa.

Sjukt taggad

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...