Jump to content

Rockstar börjar ta tillbaka fuskpengar


PatrikPatrik
 Share

Recommended Posts

Härligt

http://www.rockstargames.com/V/news/article/52096/taking-aim-at-gta-online-cheaters.html

De som fått pengar utan att aktivt fuska (donerat av folk som fuskat) får inga andra straff än att pengarna helt enkelt bara dras bort. Detta har redan börjat märkas hos spelare. Fantastiskt att man äntligen tar tag i fusket och kanske har möjlighet att rädda inflationen i ekonomin även om jag tvivlar på det.

Det är inte klart hur man gör med fastigheter och fordon men det går nog inte att återta sådant som köpts med fuskade pengar tyvärr så kidsen får behålla sina cromade "fetingbilar" och tanks.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt

http://www.rockstargames.com/V/news/article/52096/taking-aim-at-gta-online-cheaters.html

De som fått pengar utan att aktivt fuska (donerat av folk som fuskat) får inga andra straff än att pengarna helt enkelt bara dras bort. Detta har redan börjat märkas hos spelare. Fantastiskt att man äntligen tar tag i fusket och kanske har möjlighet att rädda inflationen i ekonomin även om jag tvivlar på det.

Det är inte klart hur man gör med fastigheter och fordon men det går nog inte att återta sådant som köpts med fuskade pengar tyvärr så kidsen får behålla sina cromade "fetingbilar" och tanks.

Läste nyss artikeln och hoppas dom lyckas på allt under kontroll nu! Ska starta ny karaktär när jag börjat lira igen. Har fått en stor summa pengar av fuskare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En kan ju undra vad som händer med Vice... :D

Han får nog en ban eller hamnar i cheaters pool. Tror dock det blir cheaters pool eftersom hans brott bara "skadade" honom själv. Tror spelarna som blir bannade är dom som faktiskt hackat spelet genom att få RP och så vidare.

Såg nu på socialclub att mitt konto är rensat, har bara 500K kvar. Men som sagt, blir att skapa en ny karaktär när DLC kommer.

Dom sa att nyheter skulle ploppa upp dom kommande veckorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja han hade inte hackat, men visst hade han väl medvetet utnyttjat exploits i spelet, som t.ex att kunna sälja bilar om och om på LS Customs och på så sätt fått många miljoner illegitima GTA$.

Men det är ju inte fusk. Jag säger att det inte är det, då är det upp till dig att bevisa att det är det. -_- -_- -_- -_- -_-

(Okej, jag lägger av :rolleyes: )

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen ska det finnas en ny Money glitch som fuskarna börjat använda. Så sjukt tråkigt att folk ska hålla på som 3åringar.

Skickade iaf ett mail till rockstar om detta, så hoppas det kommer en ny patch snart. Tråkigt att det aldrig blir rent spelande. Undrar hur det påverkar uppkommande DLC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för pengar bugg nu?

Man använder en cargobob.

Och nu har han skickat ett mail till R* så nuuu kommer hemska jag nog bli bannad och förlora alla mina pengar.

Eller så använder man sig av hus buggen eller nån annan av alla pengar buggar. Jag är fortsatt miljardär och obannad. De kan inte banna folk. Finns inget juridiskt man bryter mot. Och de hade riskerat en hel del om de började banna folk som köper deras produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns som att hela strukturen de designat switch-modellen på är buggat... konstigt att de inte kan lösa det ordentligt , det borde inte vara så krångligt kan en tycka. Som du sa, väldigt tråkigt att folk fortsätter att förstöra och glitcha ihop pengar eftersom de är för dåliga för att klara spelet på egen hand...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det känns som att hela strukturen de designat switch-modellen på är buggat... konstigt att de inte kan lösa det ordentligt , det borde inte vara så krångligt kan en tycka. Som du sa, väldigt tråkigt att folk fortsätter att förstöra och glitcha ihop pengar eftersom de är för dåliga för att klara spelet på egen hand...

Gäller att förstå båda sidorna tror jag. Jag gillar delvis och accepterar sättet Rockstar byggt GTA V och att det är mer av en rollspelsupplevelse, med att man ska levla upp och tjäna pengar och sådär, men open world spel har alltid varit kända för sin frihet, och upplägget för GTA Online är väldigt annorlunda från det i GTA IVs multiplayer, även multiplayern i andra open world spel, och till och med San Andreas Multiplayer-modden.

Det är som sagt upplagt som ett RPG. Du har din egen karaktär och honom måste du levla upp och jobba massvis med för att tjäna pengar om du vill ha någonting stort. Det är kul på sitt sätt, men en stor del av problemet är att massvis av spelare (säkert runt 50%) föredrar den typen av multiplayer man får i GTA IV. Total frihet. Vill man ha någonting får man åka dit på kartan. Det är open world. Det ska vara en sandbox! Allt ska finns att tillgå för alla. Jag är nog en av de spelarna. Jag hade föredragit om man mest låste upp småsaker som tjänster på mobilen och kläder och sådär för varje karaktär, och sedan fritt kunde modda bilar hur man ville, ringa efter en cargobob etc.

Det är fortfarande inte rätt att fuska och Förstöra spelet för de som faktiskt tycker om det som det är nu, men jag förstår anledningen till att Vissa gör det.

Själv hoppas jag att de som i Red Dead släpper en uppdatering med en ny typ av lobby (i RDR var det svårighetsgrad) där pengar inte har någon, eller mycket mindre fokus. Playground, Sandbox eller något sånt kunde det heta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas heists kommer nu i kommande veckorna! Ska bli kul med lite nytt igen!

Jag vet inte hur pålitlig källa Aftonbladets spelsida har men dom skrev såhär.

Men nu när de övergripande problemen är lösta undrar allt fler spelare var det omtalade heist-läget har tagit vägen. Från början var det tänkt att de intrikata rånuppdragen skulle vara inkluderade med ”GTA online” när det släpptes 1 oktober ifjol. Men sedan dess har spelläget skjutits upp flera gånger. Att det kommer någon gång under 2014 är allt Rockstar vågar säga.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article18201836.ab

Ang nya glitchen, kollade på YT vad det var, den ser ju bara jobbig ut att utföra, alltså vem sitter och letar fram och testar såna här saker egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte hur pålitlig källa Aftonbladets spelsida har men dom skrev såhär.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article18201836.ab

Ang nya glitchen, kollade på YT vad det var, den ser ju bara jobbig ut att utföra, alltså vem sitter och letar fram och testar såna här saker egentligen?

Antagligen en människa utan liv ^_^

Angående heists så sa rockstar att vi skulle få mer info i början av 2014. Men "in a few weeks or so" hör vi nästan hela tiden. Synd att det är så tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En jävligt märklig sak som jag upptäckte när jag loggade in en dag på GTA ONLINE, vara att jag hade 76.xxx.xxx pengar. Alltså 76 miljoner, och jag har knappt spelat nå online förens lite på senare tid. Vart ju in en sväng efter att man fått den där kompensationen, men gången efter det så hade jag 76 miljoner. Någon annan som varit med om något likiknande? Och sen undrar jag en sak till. Kan ni också välja de där nykomna fordonen "biffa" och de där som kom till online i erat vanliga garage i singleplayer? Jag har iofs CE, så undrar om det kan ha med det att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud vad dömande ni kan vara. Det är riktigt vidrigt att läsa, faktiskt. Det är ett spel. Sluta ta det så seriöst.

Och för övrigt bör ni vara tacksamma för folk som utnyttjar buggar och svagheter i spelet, för då uppmärksammas de och kan åtgärdas av R*.

Var ska man börja. Det är ett spel i det att det är en värld där man rör sig enligt gense regler och när andra spelare fuskar eller det finns buggar så förstör det spelet. Det är rätt jobbigt. Om jag i ett singleplayer spel försöker klara ett uppdrag som inte går på grund av en bugg blir jag förbannad. Om jag i ett multiplayer spel försöker levla och skaffa tillgångar och någon fjortis kör över mig med en kromad tank som de fuskat sig till så blir jag förbannad.

När då dessa spelare kommer och skriver på forum och skryter om att de gör det, säger att det är deras rätt att göra det och försöker tuffa sig med att de har "alla de fetaste bilarna" som de införskaffat genom att fuska - det är vidrigt.

Och vad gäller att vara tacksam för att någon fuskar för då ser någon det och kan göra något åt det...den tankegången begriper jag mig inte på alls. Då kan väl du vara tacksam för att vi dömmer folk som fuskar i spelet, för då uppmärksammas de och kan åtgärdas av R*.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...