Jump to content

Bra headset för femhundringen?


Mark
 Share

Recommended Posts

Skulle behöva lite tips på ett bra headset som ligger i 500kr-klassen (kan sträcka mig upp till 700kr om det skulle vara nödvändigt).

Funderat lite på ett Logitech G35, någon som har erfarenheter av detta?

De ska välisolerade, jobbigt med bakgrundsljud.

Bra mikrofon.

Heltäckande.

EDIT: Nu är det ju snart mellandagsrea. Ska hålla koll på diverse nätbutiker ett par dagar framöver också!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade tidigare ett Corsair vengeance 1500 7.1 någonting. Har det fortfarande fast till morsans dator. Väldigt bekvämt och prisvärt headset. Vet inte vad det kostar idag men jag gav 590 för det på cdon.

Den har helt ok mic också, inget klagande från polarna! (Mitt nya har mycket sämre mic, Tiamat 7.1)

Bäst är väl att testa passformen i butik, och antingen slå till direkt eller läsa lite reviews på nätet.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag var full

sorry bro

5hv3. bara en tangent ifrån

SKÖTTE MIG GANSKA BRA TYCKER JAG

edit. edita lite :PxD

V2:an kostar 249 på mellandagsrean:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/gaming-headset/STEEL5HV2/steelseries-gaming-headset

Logitech G35 för 599:

http://www.komplett.se/logitech-g35-surround-sound-headset/775780?cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76

Vet ingenting om hur bra de är, men vet priserna är bra.

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det otänkbart att köra med en separat mikrofon?

Oavsett så är gaming-headsets (särskilt med 7.1 ultra skullfucker killer FPS EDITION) oftast en ful gimmick.

Kebabs alternativ på V2:an där är säkert jäkligt prisvärt, men betygen pendlar friskt mellan lägsta och högsta betyg enligt olika källor.

Jag skulle köpa något redigt i stil med:

AKG K81DJ

Zalman Mikrofon

Och sedan köra på:

Razer Surround

Lurarna är dessutom inte att leka med för det priset när det kommer till musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det otänkbart att köra med en separat mikrofon?

Oavsett så är gaming-headsets (särskilt med 7.1 ultra skullfucker killer FPS EDITION) oftast en ful gimmick.

Kebabs alternativ på V2:an där är säkert jäkligt prisvärt, men betygen pendlar friskt mellan lägsta och högsta betyg enligt olika källor.

Jag skulle köpa något redigt i stil med:

AKG K81DJ

Zalman Mikrofon

Och sedan köra på:

Razer Surround

Lurarna är dessutom inte att leka med för det priset när det kommer till musik.

Undviker helst att köra med separat mikrofon.

Det lutar dock åt V2:an och det jag länkade. Får se hur jag gör!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gof, använder du dig av 5Hv3? Bra ljud i lurarna (dvs inget brus i bakgrunden)? Var det på Razer-lurarna, sjukt irriterande. Kollade lite mer på G35:an och en del verkar ha brus i lurarna där också..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122 Fan, det där verkar helt okej. Överväger det där just nu, rätt bra recensioner också.

Beställde Qpad nu, hoppas de är najs! Mikrofonen ska tydligen sakna lite bas, men det får mina Skype-kumpaner tåla. Nu är jag trött på att tjaffsa med headsets!

Redigerad av Mark
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har använt mig av 5Hv2 förr, och dom var väl okej. Ljudet var tokdesignat för CS 1.6 dock. Värdelösa på musik och micken var halvdålig. Nu använder jag Beyerdynamic MMX300. Du vet den dyrare versionen av QPAD-lurarna du köpte? Det är Qpad som har köpt in MMX300 och rebrandat dem. Bra lurar, absolut, men jag har kört över sladden med stolen några gånger så jag beställde nya grejer före julen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gof, använder du dig av 5Hv3? Bra ljud i lurarna (dvs inget brus i bakgrunden)? Var det på Razer-lurarna, sjukt irriterande. Kollade lite mer på G35:an och en del verkar ha brus i lurarna där också..

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374122 Fan, det där verkar helt okej. Överväger det där just nu, rätt bra recensioner också.

Beställde Qpad nu, hoppas de är najs! Mikrofonen ska tydligen sakna lite bas, men det får mina Skype-kumpaner tåla. Nu är jag trött på att tjaffsa med headsets!

Du blir nog inte missnöjd!

http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsair-qpad-steelseries-och-logitech/11#pagehead

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Såja! Nu har jag på mig det, och jäääävlar vilken kvalité! Sitter sjukt skönt på huvudet, och det känns inte så plastigt!

Dämpar galet mycket ljud från "utsidan", knappt så att jag hör mig själv knappa på tangentbordet. Micken ska tydligen låta bra, enligt mina Skypekamrater iaf.

Själva ljudet i lurarna är riktigt bra också!

Men, det är komforten jag är mest lyrisk över. Aldrig har jag haft ett headset som sitter så skönt om skallen, och öronen riktigt njuter. Har glasögon ibland när jag spelar längre sessioner och det brukar vara ganska jobbigt med andra headsets, men med det här headsetet krävs ingen justering för att glasögonen inte ska vara irriterande på skallen.

Kan verkligen rekommendera QPAD QH-90 ifall någon annan är ute efter ett headset i framtiden! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...