Jump to content

LEK: Tjugo frågor.


mr_tobbe
 Share

Recommended Posts

Den här är fan klurig, ändå. Finns en hel del amerikanska, icke-mörkhyade skådespelare (?) över 40.

Av någon anledning vill jag tro att det är typ Patrick Stewart, Ian McKellen, Harrison Ford eller något sådant, men vet inte riktigt varför.

Har han grått hår?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8 timmar sedan, Siana skrev:

Den här är fan klurig, ändå. Finns en hel del amerikanska, icke-mörkhyade skådespelare (!) över 40.

Har han grått hår?

Ja jag insåg också att den kanske är lite klurig. Men det är en välkänd person så det räcker egentligen med en eller två vältajmade frågor innan ni skulle kunna börja gissa på namn.

 

Ja, han har grått hår!

10/20

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Siana skrev:

Har han vanligtvis skägg?

Brukar han spela huvudroller?

Har någon av karaktärerna han är känd för haft övernaturliga krafter?

Edit: Lite hjälp hade varit schysst här, grabbar...

Vi måste nog begränsa det hela, typ efter regissör (Coppola, G Lucas, Spielberg) eller filmserie (Star Wars, Indiana Jones). Eller:

  • Har han varit huvudroll i 1 stycke episk film som senare blivit The Big Shit™, alltså antingen enskilt (som Lawrence of Arabia) eller till grund för en serie (Star Wars ep IV)?

Frågan gäller alltså huruvida han är en jädra dussinskådis (det inkluderar fanimig Morgan Freeman) eller om han varit med om något som revolutionerat filmindustrin.

Tolka 20-frågor-reglerna bäst du vill ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

11 timmar sedan, Siana skrev:

Har han vanligtvis skägg?

Brukar han spela huvudroller?

Har någon av karaktärerna han är känd för haft övernaturliga krafter?

Nej

Ja

Njaaaeeejoo... Nej. Jag säger nej. Tänk inte på att jag tvekade.

13/20

8 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Har han varit huvudroll i 1 stycke episk film som senare blivit The Big Shit™, alltså antingen enskilt (som Lawrence of Arabia) eller till grund för en serie (Star Wars ep IV)?

Frågan gäller alltså huruvida han är en jädra dussinskådis (det inkluderar fanimig Morgan Freeman) eller om han varit med om något som revolutionerat filmindustrin.

 

Grejen är ju att svaret blir jäkligt subjektivt eftersom det inte finns någon definition av vad som är en episk film, eller vad som är The Big ShitTM. Det enda man kan ha som referens är väl egentligen IMDb:s topplista eller ifall personen har fått en Oscar.

 

Edit: Jag utökar förresten hellre till 25 frågor än ger ledtrådar. Tycker personen är tillräckligt känd för att inte behöva ledtrådar! Dussinskådis, pfft...<_<

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

53 minuter sedan, Kebab skrev:

Nej

Ja

Njaaaeeejoo... Nej. Jag säger nej. Tänk inte på att jag tvekade.

13/20

Grejen är ju att svaret blir jäkligt subjektivt eftersom det inte finns någon definition av vad som är en episk film, eller vad som är The Big ShitTM. Det enda man kan ha som referens är väl egentligen IMDb:s topplista eller ifall personen har fått en Oscar.

 

Edit: Jag utökar förresten hellre till 25 frågor än ger ledtrådar. Tycker personen är tillräckligt känd för att inte behöva ledtrådar! Dussinskådis, pfft...<_<

Har han blivit regisserad av Spielberg?

Har han själv varit regissör? (I så fall kan jag tänka mig Tom Hanks.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...