Vice. Skrivet 18 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 maj, 2014 (redigerad) Hell Yea!!! Jag är på toppen igen! Har just nu ett garage med en fullt uppgraderad Adder, och sedan de 9 dyraste sportbilarna fullt uppdaterade. Och efter igår köpte jag ett garage till och där har jag 10 Adders. Inte uppgraderade, men det ska jag fixa idag. Detta garanterar mig inkomst även om R* skulle ta pengarna. Om R* tar pengarna igen, har jag garaget fullt med adders som tillsammans är värda strax över 7 miljoner. Så det är bara till att sälja dem. Gäller att ha garantier när man har med R* att göra hahaha Redigerad 18 maj, 2014 av Vice. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 21 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2014 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 21 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2014 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2014 (redigerad) Shit. Vem hände det? Men de sänkte bara ranken, pengar och bilalr mm fick personen behålla? Jag har bara skojat. Jag fuskar inte... ...Längre... Redigerad 22 maj, 2014 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hugob0ss Skrivet 23 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2014 stog så för mig ochså men fick inte sänkt rank Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2014 stog så för mig ochså men fick inte sänkt rank Det kommer tro mig. Fuskar ni med er level är det inte mer än rätt att sänka er. De borde låta er börja på level 1 men låta er få behålla 200K Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 23 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2014 Det kommer tro mig. Fuskar ni med er level är det inte mer än rätt att sänka er. De borde låta er börja på level 1 men låta er få behålla 200K Så det är okej att fuska med dina pengar men inte level? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 23 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 maj, 2014 Så det är okej att fuska med dina pengar men inte level? Nja, jag fuskade inte jag använde en svaghet i spelet. Inte riktigt samma sak. Hackar man spelet för att höja ens eget xp så fuskar man. Eller använder sådana där kombinationer: R2 R2 Trekant Upp Upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 24 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2014 Så det är okej att fuska med dina pengar men inte level? Mata in trollet, låt bara bli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 24 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2014 Nja, jag fuskade inte jag använde en svaghet i spelet. Inte riktigt samma sak. Hackar man spelet för att höja ens eget xp så fuskar man. Eller använder sådana där kombinationer: R2 R2 Trekant Upp Upp Det är som att säga "Nej jag fuskade inte jag bara använde en svaghet i sporten" om man gör ett mål i fotboll genom att ta upp bollen med händerna och springa in med den i mål. Det går ju så lätt att göra, och det finns ingenting som hindrar dig. Det finns regler mot sånt, så jo, det är fusk, precis som att utnyttja oavsedda buggar i spelet. Såhär står det på wikipedia om fusk: Fusk är metoder för att skaffa sig otillåtna fördelar på sätt som bryter mot skrivna eller oskrivna regler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2014 Det är som att säga "Nej jag fuskade inte jag bara använde en svaghet i sporten" om man gör ett mål i fotboll genom att ta upp bollen med händerna och springa in med den i mål. Det går ju så lätt att göra, och det finns ingenting som hindrar dig. Det finns regler mot sånt, så jo, det är fusk, precis som att utnyttja oavsedda buggar i spelet. Såhär står det på wikipedia om fusk: Fusk är metoder för att skaffa sig otillåtna fördelar på sätt som bryter mot skrivna eller oskrivna regler. En tolkningsfråga... Jag anser inte det vara fusk. Och den här diskutioneb har vi haft i flera månader utan att komma någonstans. Antingen accepterar vi varandras ståndpunkter, eller så fortsätter vi mala utan framgång för jag kommer inte att ändra ståndpunkt eftersom glitchen finns där pga R*. Och då är det en svaghet i deras produkt således deras fel vilket inte gör det till fusk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 En tolkningsfråga... Jag anser inte det vara fusk. Och den här diskutioneb har vi haft i flera månader utan att komma någonstans. Antingen accepterar vi varandras ståndpunkter, eller så fortsätter vi mala utan framgång för jag kommer inte att ändra ståndpunkt eftersom glitchen finns där pga R*. Och då är det en svaghet i deras produkt således deras fel vilket inte gör det till fusk... Det är fusk att utnyttja buggar och svagheter i spel för sin egen vinning. Jag säger inte att det är fel av dig. Griefers och fuskare har aldrig berört mig särskilt mycket. Men var snäll och försök inte att bortförklara ditt fuskande. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 Det är fusk att utnyttja buggar och svagheter i spel för sin egen vinning. Jag säger inte att det är fel av dig. Griefers och fuskare har aldrig berört mig särskilt mycket. Men var snäll och försök inte att bortförklara ditt fuskande. Nej det är inte fusk. Var snäll och inte försök ändra mitt synsätt utan respektera min åsikt precis som jag respekterar din... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Populärt inlägg Jazz Skrivet 25 maj, 2014 Populärt inlägg Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 Nej det är inte fusk. Var snäll och inte försök ändra mitt synsätt utan respektera min åsikt precis som jag respekterar din... Jo, det är det. För att du ska få spela GTA Online måste du godkänna Rockstars End User License Agreement, det vill säga deras villkor. Här står det bland annat: LICENSE CONDITIONS You agree not to: commercially exploit the Software; distribute, lease, license, sell, rent, convert into convertible currency, or otherwise transfer or assign the Software, or any copies of the Software, including but not limited to Virtual Goods or Virtual Currency (defined below) without the express prior written consent of Licensor or as expressly set forth in this Agreement; make a copy of the Software or any part thereof (other than as set forth herein); make a copy of the Software available on a network for use or download by multiple users; except as otherwise specifically provided by the Software or this Agreement, use or install the Software (or permit others to do same) on a network, for on-line use, or on more than one computer or gaming unit at the same time; copy the Software onto a hard drive or other storage device in order to bypass the requirement to run the Software from the included CD-ROM or DVD-ROM (this prohibition does not apply to copies in whole or in part that may be made by the Software itself during installation in order to run more efficiently); use or copy the Software at a computer gaming center or any other location-based site; provided, that Licensor may offer you a separate license agreement to make the Software available for commercial use; reverse engineer, decompile, disassemble, display, perform, prepare derivative works based on, or otherwise modify the Software, in whole or in part; remove or modify any proprietary notices, marks, or labels contained on or within the Software; restrict or inhibit any other user from using and enjoying any online features of the Software; cheat or utilize any unauthorized robot, spider, or other program in connection with any online features of the Software; violate any terms, policies, licenses, or code of conduct for any online features of the Software; or transport, export, or re-export (directly or indirectly) into any country forbidden to receive the Software by any U.S. export laws or regulations or U.S. economic sanctions or otherwise violate any laws or regulations, or the laws of the country in which the Software was obtained, which may be amended from time to time. Användandet av robotar, spindlar eller andra program klassas som fusk, huruvida du gör det är en diskussionsfråga då du snarare nyttjar en glitch (bugg). Detta spelar egentligen ingen roll eftersom du når GTA Online via en PlayStation-konsol och via Playstation Network, alltså måste du även godkänna PlayStation Terms Of Service and User Agreement vilken du godkänner när du skapar ett SEN-konto som faller under PlayStation Network (SEN) Terms of Service: 2. Additional terms that apply In addition to these terms of service, you must agree and comply with: (i) The PSN and SEN Privacy Policy (ii) The Software Usage Terms (if you are using PlayStation® game and application software) (iii) The System Software Licence for the PlayStation® system you are using (if any) These additional documents are accessible at: eu.playstation.com/legal. Du är alltså enligt avtal tvungen att följa dessa villkor för att använda maskinen och den mjukvara som går att nå, när du gör det går du även med på Sonys definitioner för vad olika termer innebär. Om vi tar en titt i nämnda villkor kan vi se att reglerna är tydliga: 5. How you and your Sub Accounts users must behave when using the SEN When using the SEN you and your Sub Account users must behave decently, respectfully and with consideration for us and other users (who may be children). This includes your use of any sharing or communication features available via the SEN that allow you to share messages, comments, pictures, photographs, videos, game assets, game videos and other information. For instance: Do not share anything that is defamatory or offensive (including anything racially, ethnically, religiously or sexually offensive); Do not use or promote hate speech, violent behaviour or illegal substances; Do not act in a disruptive, threatening or bullying manner or impersonate or stalk anyone; Do not spam or forward recommendations / offers to your contacts without their permission; Do not cheat or exploit any bugs in the SEN or any of its services to obtain an unfair advantage; Do not share, trade, phish for or harvest SEN account sign in details; Do not use or associate the SEN or any of its services for or with any commercial activity; Do not act in any manner that infringes privacy or intellectual property rights; Do not carry out, or attempt or threaten to carry out, any activity that is against these terms of service or applicable law; and Do use common sense and good manners at all times. Det är alltså inte tillåtet att fuska (cheat), vilket likställs med att nyttja glitchar (buggar (any bugs)). Vill du ha det i klarspråk kan du vända dig till PlayStation Knowledge Center där du läsa praxis av ovanstående regler: When you access and use the PlayStation®Network (PSN) you agree to the PlayStation Network Terms of Service and User Agreement. Users who violate the Terms of Service and User Agreement may have their PlayStation Network access restricted by having their SEN accounts and/or consoles (PlayStation 3, PSVita, PSP, PSPGo) suspended or banned. Exploiting a Game Glitch Exploiting any issue/environment, not intended to be accessible, to give oneself an unfair advantage in online play. Vice. har alltså ingått i ett avtal med Sony i vilket han likställer glitchande med fuskande, Vice. erkänner i den här tråden att han glitchar och erkänner därmed ur ett juridiskt perspektiv även att han fuskar. Såldes har han förlorat den här debatten och vi kan lägga den åt sidan, på begäran kan jag referera till svenska lagrum vilka förklara avtal och hur en människa blir juridiskt bunden till sådana. 11 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DizzY Skrivet 25 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 hahaha underbar tråd, senaste inläggen plus marshall klippet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 maj, 2014 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 (redigerad) Haha visst var tråden en bra idé. Visste att den skulle uppskattas. Sitter ute i solen just nu med sonen så hinner inte lusläsa allt. Men oavsett vad det står ändras inte min ståndpunkt, att utnyttja en glitch (om det ens är det. Enligt videon jag postade innan finns det teorier om att R* medvetet lagt in detta som ett "hemligt" mission) inte är fusk då det inte är mitt fel utan deras. Dessutom är detta ett gangster spel som går ut på att begå brott. Så mitt sätt är om nått det mest rätta... Redigerad 25 maj, 2014 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 25 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 (redigerad) Jo, det är det. För att du ska få spela GTA Online måste du godkänna Rockstars End User License Agreement, det vill säga deras villkor. Här står det bland annat: Användandet av robotar, spindlar eller andra program klassas som fusk, huruvida du gör det är en diskussionsfråga då du snarare nyttjar en glitch (bugg). Detta spelar egentligen ingen roll eftersom du når GTA Online via en PlayStation-konsol och via Playstation Network, alltså måste du även godkänna PlayStation Terms Of Service and User Agreement vilken du godkänner när du skapar ett SEN-konto som faller under PlayStation Network (SEN) Terms of Service: Du är alltså enligt avtal tvungen att följa dessa villkor för att använda maskinen och den mjukvara som går att nå, när du gör det går du även med på Sonys definitioner för vad olika termer innebär. Om vi tar en titt i nämnda villkor kan vi se att reglerna är tydliga: Det är alltså inte tillåtet att fuska (cheat), vilket likställs med att nyttja glitchar (buggar (any bugs)). Vill du ha det i klarspråk kan du vända dig till PlayStation Knowledge Center där du läsa praxis av ovanstående regler: Vice. har alltså ingått i ett avtal med Sony i vilket han likställer glitchande med fuskande, Vice. erkänner i den här tråden att han glitchar och erkänner därmed ur ett juridiskt perspektiv även att han fuskar. Såldes har han förlorat den här debatten och vi kan lägga den åt sidan, på begäran kan jag referera till svenska lagrum vilka förklara avtal och hur en människa blir juridiskt bunden till sådana. Man godkänner och spelar inte bara under EULAt du citerade och länkade till, utan även Rockstars Terms and Conditions samt Code of Conduct, som bland annat säger såhär... This document constitutes an agreement (the “Agreement”) between you and the United States company Rockstar Games, Inc., its parents, subsidiaries, and affiliates, (the “Company,” “we,” “us,” and “our”) that governs the relationship between you and the Company with respect to your use of the Online Services. The Company provides access to the Online Services and any related services subject to your compliance with this Agreement. Thus, it is important that you carefully read and understand this Agreement. This Internet website is the property of Rockstar Games, a wholly owned subsidiary of Take Two Interactive (collectively, the "Company"). The terms and conditions herein are in addition to and supplement the End User License Agreement at www.rockstargames.com/eula that governs the use of all software and services distributed by the Company. The following rules, policies, and disclaimers shall govern and/or apply to your use of the Online Services. You agree, by using the Online Services, that: (1) you will only use the Online Services for lawful purposes, in compliance with applicable laws, for your own personal, non-commercial use; (2) you will not restrict or inhibit any other user from using and enjoying the Online Services (for example, by means of harassment, hacking or defacement) Edit @ Vice. Du kan Tro vad du vill men din "Åsikt" påverkar inte vad ordet fuska egentligen betyder. Att utnyttja oavsedda buggar i spelet för din egen vinning är att bryta mot avtalet du accepterat i och med att du använder tjänsten. Att bryta mot skrivna regler är definitionen av fusk. Det är inte ens en diskussion. Redigerad 25 maj, 2014 av VickeX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 25 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 (redigerad) Haha visst var tråden en bra idé. Visste att den skulle uppskattas. Sitter ute i solen just nu med sonen så hinner inte lusläsa allt. Men oavsett vad det står ändras inte min ståndpunkt, att utnyttja en glitch (om det ens är det. Enligt videon jag postade innan finns det teorier om att R* medvetet lagt in detta som ett "hemligt" mission) inte är fusk då det inte är mitt fel utan deras. Dessutom är detta ett gangster spel som går ut på att begå brott. Så mitt sätt är om nått det mest rätta... Det här visar att det inte ens är någon idé att diskutera det här. (om det ens är det. Enligt videon jag postade innan finns det teorier om att R* medvetet lagt in detta som ett "hemligt" mission) Redigerad 25 maj, 2014 av VaXXoR 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Viggolina Skrivet 25 maj, 2014 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2014 (redigerad) Dessutom är detta ett gangster spel som går ut på att begå brott. Så mitt sätt är om nått det mest rätta... försöker hitta någon bild eller video som kan summera min reaktion till detta men det går fan inte. Redigerad 25 maj, 2014 av Viggolina 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts