Jump to content

Problem med ljudet


Vice.
 Share

Recommended Posts

Lol... är det bara jag som känner att Vice. blivit väldigt lat? Det är en hel uppsjö trådar med simpla problem som han lätt hade kunnat googla fram (eller ärligt talat bara löst med lite common sence) om han inte förlitat sig på sajtarnas assistans... nya trådar i all ära men det här är ju nästan lika jobbigt som Xersizes blogg.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla Vice., du är väl ändå erfaren nog att kunna sätta en bättre rubrik än "GTAONLINE", beskrivning "PROBLEM". Speciellt när vi redan har en jättetråd som har just GTA Online i namnet.

Jag tror annars att det kan vara dålig bluetooth-mottagning, eller så kör du på svagt trådlöst nätverk.

:lol:

<<sant, ber om uskt. ska vara mer noggran.

Lol... är det bara jag som känner att Vice. blivit väldigt lat? Det är en hel uppsjö trådar med simpla problem som han lätt hade kunnat googla fram (eller ärligt talat bara löst med lite common sence) om han inte förlitat sig på sajtarnas assistans... nya trådar i all ära men det här är ju nästan lika jobbigt som Xersizes blogg.

Nja, sanning med modifiktion.

Grundtanken från min sida är att det faktiskt behövs trådar. Men skall tänka lite på innehållsvärdet i fortsättningen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har väl aldrig PS3 varit direkt känt för att ha bra nätverks-saker och att man tvingas använda game chat kan ju påverka ljudkvaliteten en hel del också.

Körde en kortis med Henkibojj igår och för det mesta så var det väldigt svårt att höra vad han sa. Visserligen har jag ett bluetooth-headset för 200kr men t.om headsetet som följer med Xboxen har bättre ljud, och det kostar knappast mer än 50kr.

Själv funderar jag på att skaffa ett dyrt trådlöst headset som ska funka till både 360, PS3 och PC.

Annars kan man ju visserligen köra skype istället... eller snacka på Xbox medans man spelar på Ps3.

:rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen har väl aldrig PS3 varit direkt känt för att ha bra nätverks-saker och att man tvingas använda game chat kan ju påverka ljudkvaliteten en hel del också.

Körde en kortis med Henkibojj igår och för det mesta så var det väldigt svårt att höra vad han sa. Visserligen har jag ett bluetooth-headset för 200kr men t.om headsetet som följer med Xboxen har bättre ljud, och det kostar knappast mer än 50kr.

Själv funderar jag på att skaffa ett dyrt trådlöst headset som ska funka till både 360, PS3 och PC.

Annars kan man ju visserligen köra skype istället... eller snacka på Xbox medans man spelar på Ps3.

:rolleyes:

Videon du länkade är så jävla sann..

Enda anledningen till att jag gett upp att försöka spela med GTASajtare på GTAO.

Jag o Lajnux var tvungna att chatta över Facebook-chatten för att kunna styra upp något öht..

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde en kortis med Henkibojj igår och för det mesta så var det väldigt svårt att höra vad han sa. Visserligen har jag ett bluetooth-headset för 200kr men t.om headsetet som följer med Xboxen har bättre ljud, och det kostar knappast mer än 50kr.

Fast jag brukar få höra att mitt headset är bra, (inte nödvändigtvis till mobilen iofs) och jag hörde alla andra utom dig i den spelsessionen. Jag tror du behöver höja din mick (XMB-Inställningar-Tillbehörsinställningar-Inställningar för ljudenhet-Höj), alternativt föra micken närmare munnen.

Men visst, när brorsan och jag kör så har vi alltid Skype parallellt eftersom vi då inte riskerar att kastas ut i olika lobbys utan möjlighet att kommunicera med varandra, eller att man inte hör varandra fram tills dess att laddninsskärmarna försvunnit från diverse spel. Jag vet inte hur Xbox funkar men det som alltid hojtas om till PS3 är cross -game chat, som tydligen ska finnas till Xbox.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag brukar få höra att mitt headset är bra, (inte nödvändigtvis till mobilen iofs) och jag hörde alla andra utom dig i den spelsessionen. Jag tror du behöver höja din mick (XMB-Inställningar-Tillbehörsinställningar-Inställningar för ljudenhet-Höj), alternativt föra micken närmare munnen.

Men visst, när brorsan och jag kör så har vi alltid Skype parallellt eftersom vi då inte riskerar att kastas ut i olika lobbys utan möjlighet att kommunicera med varandra, eller att man inte hör varandra fram tills dess att laddninsskärmarna försvunnit från diverse spel. Jag vet inte hur Xbox funkar men det som alltid hojtas om till PS3 är cross -game chat, som tydligen ska finnas till Xbox.

Jupp. Cross-game chat eller Party Chat som det heter på 360 är guld värt, även om man spelar samma spel. Man slipper oroa sig för att andra i spelet ska höra en själv eller att man själv hör dem när man endast vill snacka med kompisarna, och sen är det som sagt galet användbart när man hamnar i olika servrar eller när spelen helt enkelt laddar och gamechat inte funkar under den tiden.

Kan höja min mick ett eller två steg till men jag trodde att du hörde mig okej. Även om jag hörde dig väl (volymmässigt) så var kvaliteten väldigt dålig och det var för det mesta väldigt svårt att höra vad du sa. Det kan ju som sagt vara mitt headset men sen kan det ju bero på spelet också... eftersom att gamechat är något spelutvecklarna måste koda. Vet att gamechat på CoD 4 på Xbox 360 t.ex har galet låg ljudkvalitet och man hör knappt vad som sägs, men kör man party chat så utnyttjas headsetet till fullo.

Vet inte exakt om något av det jag nämnde kan vara samma problem som Vice har, men jag tycker att Skype känns som en bra lösning i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...