Jump to content

Ändring av reglerna


Vice.
 Share

  

22 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej!

Vi är inte ett vanligt forum, utan vi har blivit väldigt personliga.

Redan nu är det rätt mycket överseende, vilket är bra, när det kommer till reglerna.

Skulle vilja höra hur intressent är ang. en förändring av reglerna.

Som det är nu är det tex inte ok att fråga och diskuetara piratkopiering, och det är i första hand detta som jag anser bör ändras. Alt. att vi sar en privat forumdel, en VIP del där bara vi "stammisar" får vara och där vi kan disktera och tipsa, hjälpa varandra med kopiering mm.

Vad tycker ni?

Jag skulle kunna ta på mig att kontakta Mr. H ang detta, om intresse finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om reglerna är gamla så är de väl där av en nyare anledning också, har för mig att GoogleAds inte tillåter warez, knark osv. Trist att beröva Hultan på den lilla inkomst som finns bara för att man ska kunna få hjälp med något som är ganska lätt hittat på egen hand.

Men det var länge sen iofs, jag har ingen riktig koll på hur det ligger till nu med googleads, om vi ens har det kvar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äh, ser inte heller syftet med detta. Det finns bättre forum för sådant och har man varit med på internet ett tag så vet man var man ska leta efter saker ändå. Det enda jag kan tänka mig att ta bort är "buskletarregeln", alltså:

§1.4 Piratkopiering

Av annonseringsskäl är det inte tillåtet att publicera länkar med anknytning till piratkopierat material på forumet. Trots att det i vissa fall kan vara lagligt att göra privata kopior av upphovsrättsskyddat material är det inte tillåtet på forumet att diskutera, uppmana eller be om hjälp med hur man kringgår kopieringsskydd, kopierar eller fildelar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är likaså förbjuden.

eftersom det aldrig har hållits särskilt hårt på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns två anledningar till den regeln. För det första använde forumet Google Ads som inte tillåter sidor med warez-innehåll och warez-diskussioner. För det andra är vi ett spelforum. Det skulle vara dubbelmoraliskt av oss om vi börjar diskutera piratkopiering, samtidigt som hela forumets existens bygger på en spelserie och, ytterst, är beroende av den spelseriens framgång. Nu är förstås GTA inte en spelserie som kommer att gå under pga piratism i första taget men principen är den samma. Personligen är jag mycket mer intresserad av att ändra regeln om drogdiskussioner.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...