Jump to content

GTA V-recensioner


Jazz
 Share

Recommended Posts

Hurra! Nu är det inte många timmar kvar tills total kollaps av socialt umgänge, hygien och kostcirkel är ett faktum. Något som om möjligt kan skruva upp hajpen ännu mer är att läsa recensioner och dessa ska ploppa upp lite här och var från och med idag. Om vi hjälps åt att posta länkarna i denna tråd kommer jag att lista dem i första posten, FZ släpper sin recension om bara tre timmar!!! Tjohoooo!!!!!!!

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hurra! Nu är det inte många timmar kvar tills total kollaps av socialt umgänge, hygien och kostcirkel är ett faktum. Något som om möjligt kan skruva upp hajpen ännu mer är att läsa recensioner och dessa ska ploppa upp lite här och var från och med idag. Om vi hjälps åt att posta länkarna i denna tråd kommer jag att lista dem i första posten, FZ släpper sin recension om bara tre timmar!!! Tjohoooo!!!!!!!

http://www.fz.se/

Yeah... jag tror att det är då embargot släpper... fler recensioner kommer samma tid, och Rev3Games ska tydligen ha en 1 timmes livestream med gameplay också. Själv tänker jag inte läsa någon recension. En dag kvar. Det kan man fan vänta!

Jag vill inte se något mer av spelet alls. Det känns nästan som om vi redan fått för mycket. Kartan, gameplay. Två relativt stora saker som jag är ganska säker på att Rockstar aldrig tidigare släppt innan spelet kommit ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yeah... jag tror att det är då embargot släpper... fler recensioner kommer samma tid, och Rev3Games ska tydligen ha en 1 timmes livestream med gameplay också. Själv tänker jag inte läsa någon recension. En dag kvar. Det kan man fan vänta!

Jag vill inte se något mer av spelet alls. Det känns nästan som om vi redan fått för mycket. Kartan, gameplay. Två relativt stora saker som jag är ganska säker på att Rockstar aldrig tidigare släppt innan spelet kommit ut.

Kartan och storleken har varit hajpad som fan i år tillskillnad mot under GTA IV-perioden, det är nog anledningen. Att vi fick se så mycket gameplay var ju troligtvis för att vi redan sett motorn förut och för att de ville propsa för hur Online fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FZ dissade spelet men (och?) gav det 4/5. Gamereactor berättar på tok för mycket och beklagar sig även de, men ger det 10/10. Märkligt.

Läs inte Gamereactor, den är full av spoilers. Fick just hela introt berättat för mig samt lite väl mycket info om när vilka karaktärer gör vad, och på tok för detaljerade uppgifter om uppdrag vi aldrig hört talas om.

Varning utfärdad. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FZ dissade spelet men (och?) gav det 4/5. Gamereactor berättar på tok för mycket och beklagar sig även de, men ger det 10/10. Märkligt.

Läs inte Gamereactor, den är full av spoilers. Fick just hela introt berättat för mig samt lite väl mycket info om när vilka karaktärer gör vad, och på tok för detaljerade uppgifter om uppdrag vi aldrig hört talas om.

Varning utfärdad. :(

Recensionerna är ju jättefarliga, verkligen, jag vill mest läsa för betygets skull (och dess anledningar) samt den sammanfattande kommentaren i slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läser själv inte dem utan kollar bara betyget och vad sammanfattningen.

Kotaku - YES! (Ända klagan var att (igentligen ingen spoiler men ändå)

byta mellan karaktärerna var dåligt för storyn, något jag själv har varit orolig för att man ska missa saker

.)

IGN - 10/10

XBox360achievements - 100/100 (Klagade bara på att det var för tråkiga achievements.)

FZ - 4/5 (Klagade rätt mycket på att det var för GTA-igt. För oseriöst och förmycket satir.)

Gamereactor - 10/10 (Klagade på (Åter igen igentlig spoiler)

för gapig dialog och dåligt satta checkpoints.

)

GameTrailers - 9.8/10

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju exakt det som var tråkigt med GTA IV, att det hela kändes "för seriöst" :confused:

Jag vet. Men uppenbarligen gillade FZ det så. :confused: De hyllade ju också GTA IV till skyarna som ett av tidernas bästa spel.

Själv vill jag ha en bra blandning av båda. :)

Gamespot - 9.0/10 (Klagar på att det är för

politiskt rörigt och förmycket kvinnoförakt. Och vissa karaktärer beter sig motsägelsefullt.

)

The Escapist - 3,5/5 (Klagar på bla att

karaktärerna man spelar är för onda utan något samvete alls.

)

Gamesradar - 5/5 (Klagar på aldeles för många val i spelet och vissa plotlines avklaras inte tillfredställande.)

Redigerad av Crusader
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...