Jump to content

Amerikansk Fotboll


eXotic
 Share

Recommended Posts

Nu är det dags att skapa den här tråden då jag bara måste få skriva av mig om de otroliga matcherna som årets NFL har inletts med!

Till att börja med så har vi inledningsmatchen mellan Ravens och Broncos där Peyton Manning dominerade med 462 kastade yards och 7(!!) touchdowns!

Värt att nämna är att brorsan Eli Manning kastade 450 yards och 4 Touchdowns i Giants premiärmatch. Men hivade iväg 2 interceptions och Giants förlorade matchen.

Falcons - Saints samt Packers - 49ers spelade också två otroligt underhållande matcher, kul att se på!

Alldeles nyss spelade Bears mot Vikings i en otrolig Hawaii-match. Det svängde något otroligt och avgjordes inte förrän absolut i slutsekunderna. Riktigt spännande att kolla på!

Nu sitter jag och kollar på bröderna Manning mot varandra när Giants möter Broncos. Båda brorsorna har börjat bra och kastade riktigt bra redan från start, men Broncos fumble:ade så Giants håvade in första poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väntar tills 2:30 inatt, SF 49:ers - Seattle Seahawks B) Men håller med att säsongen börjat bra, hoppade precis in i NY-Broncos, det lilla jag sett så verkar Giants ha spelet?

Jag har varit i USA dom senaste åren när säsongen börjat, galet att se hur engagerade folk är, dom sitter från morgon till kväll på samma plats och glor, och dricker sina Bud Light och äter wings :D

Kommer bli en bra säsong, och cred till Viasat som köpt in NFL och verkar satsa på det med duktiga kommentatorer, nu saknas bara Baseball!

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Väntar tills 2:30 inatt, SF 49:ers - Seattle Seahawks B) Men håller med att säsongen börjat bra, hoppade precis in i NY-Broncos, det lilla jag sett så verkar Giants ha spelet?

Jag har varit i USA dom senaste åren när säsongen börjat, galet att se hur engagerade folk är, dom sitter från morgon till kväll på samma plats och glor, och dricker sina Bud Light och äter wings :D

Kommer bli en bra säsong, och cred till Viasat som köpt in NFL och verkar satsa på det med duktiga kommentatorer, nu saknas bara Baseball!

Nu är det ju lite sent att svara men: Nej, Broncos kontrollerar den här matchen. :P

Sjuk Touchdown som Holliday håvade in förut!

Verkligen kul att Viasat satsar lite på det här, förra säsongen tyckte jag att den svenska studion var lite sisådär. Men i år har de klivit upp ett snäpp och börjat leverera lite mer tycker jag.

Ja faktiskt, jag tror inte jag skulle gilla Baseball så mycket. Men det vore kul att se åtminstone en match för att se om jag har fel. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det ju lite sent att svara men: Nej, Broncos kontrollerar den här matchen. :P

Sjuk Touchdown som Holliday håvade in förut!

Verkligen kul att Viasat satsar lite på det här, förra säsongen tyckte jag att den svenska studion var lite sisådär. Men i år har de klivit upp ett snäpp och börjat leverera lite mer tycker jag.

Ja faktiskt, jag tror inte jag skulle gilla Baseball så mycket. Men det vore kul att se åtminstone en match för att se om jag har fel. :D

Den såg jag, jo den var grym, men fan vad dom höll på tjafsa hela matchen, flera gånger domaren fick gå mellan.

Började kolla på San Francisco - Seattle, dom bröt matchen innan första quartern pga regn, då stod det 0-0, det var inte en spelare som kunde hålla bollen när dom fick den, typ 4 timmar senare så vann Seattle med 29-3 :confused:

Baseball är sjukt kul att kolla på, ok det kan vara lite utdraget ibland men när det går undan så är det hur skoj som helst, jag har sett det live i USA också, stämningen på arenorna är sjuk ^_^ folk sitter med sina nachohatar och dricker 3 liters öl.

Nu har ju Viasat förutom NHL och NFL tecknat på för att visa NBA och NASCAR också, nu saknas bara Baseball.

Vilken kanal visar Viasat NFL på?

Viasat sport och Viasat fotboll, har du inte dom så visar TV10 NFL på söndagar från typ 18:00-06:00

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Yay! Nu behöver vi inte snacka Superbowl i statusuppdateringarna!

Jag har ju blandade känslor för den här "sporten". Om vi ska vara ärliga är det ju mer jippo än sport. Varför tror ni den "engagerade" publiken sitter och hinkar öl och vräker i sig hotdogs? Jo, för annars skulle de dö av tristess. Men visst, jag kollar ibland och brukar till och med betta på NFL då och då. Mest på skoj förstås. NFL är som wrestling - småroligt, men svårt att ta superseriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul! För att inte tala om NFL så planerar jag personligen att ta upp amerikansk fotboll igen, som en personlig idrott. Spelade tidigare med Gothenburg Marvels, men nu har jag istället möjlighet att börja spela för Karlberg Cavaliers och återta guldet i skolmästerskapen. Amerikansk fotboll är roligt. Taktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Seahawks, vilken avslutning! Man har vunnit alla sina fyra första matcher, riktigt starkt jobbat.

Men inte lika bra som Peyton Manning och hans Broncos, den statistik som laget visat upp än så länge är utan tvekan den bästa i NFL. Att titta på deras matcher är garanterad poängfest!

Ska bli intressant att se om de klarar av att ösa på på samma sätt när de möter Patriots som verkar ha det försvar som släpper till minst poäng just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seahawks, vilken avslutning! Man har vunnit alla sina fyra första matcher, riktigt starkt jobbat.

Men inte lika bra som Peyton Manning och hans Broncos, den statistik som laget visat upp än så länge är utan tvekan den bästa i NFL. Att titta på deras matcher är garanterad poängfest!

Ska bli intressant att se om de klarar av att ösa på på samma sätt när de möter Patriots som verkar ha det försvar som släpper till minst poäng just nu.

Såg bara slutet av Broncos - Eagles, det vart ju en rätt kraftig överkörning av Broncos, såg highlights av Seahawks - Texans, verkar vart en grym match, hörde också att Redskins - Raiders skulle vart bra, såg du något från den? tänkte se den i efterhand.

Dolphins - Saints inatt, går på TV10.

Jag och en polare funderar på att åka till London i slutet av oktober för att se SF 49:ers - Jackson Jaguars, hade vart grymt, även om dom flesta matcher är roliga att kolla på så brinner iaf jag lite extra för San Francisco lagen, både i NFL och Baseball.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Det här klippet fick mig att uppskatta sporten mer! Killen löper ju satan! Och rätt vad det är så dyker det upp en motståndare, men då kommer en lagkamrat från ingenstans och hjälper till. Jag förstår också att det bara är 10(?) minuters äkta speltid i en NFL-match ifall spelarna kubbar på för full patte sådär när spelet är igång.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...

Denver Broncos är klara för Super Bowl, just nu spelas den andra matchen, Seattle Seahawks - San Francisco 49:ers, bra och tät match, just nu leder 49:ers med 17-10 och jag hoppas dom håller ut hela matchen, i år ska dom vinna!

Super Bowl spelas den 2 feb. Årets halftime show står Red Hot Chili Peppers och Bruno Mars för.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jaha, då är den här igen - vinternatten då vi faller för den amerikanska kulturimperialismen och sitter uppe och tittar på en ganska fånig sport.

Vem håller ni på i år? Själv har jag pengar på Seahawks!

Det har börjat bra.

Jag med! Jag lade 20 kronor på Seahawks bara för skoj skull och för att ha något lag att heja på mer än mentalt.

Kollar för första gången med en kompis, kul att ha någon att förklara reglerna för. :P

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...