Jump to content

GTA V är läckt och dekrypterat.


MyStiC
 Share

Recommended Posts

I och med att Sony gjorde så att spelare kunde ladda ner stora delar av spelet i förtid så har ett antal "hackare" tagit sig möjligheten att låsa upp filerna.

Detta har gjort så att massor information om radiostationerna och även ljudklipp med konversationer från uppdrag är nu läckt.

Vad tycker ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går ljudfiler och låtnamn som warez?

Ljudfiler bör göra det, låtnamn bör vara okej, dock med spoiler-tagg!

Om spelet hade läckt hade det varit tråkigt, sådant här känns dock som att det mest kan skapa lite extra publicitet, snack och hype. Vilket kan ses som att den skada som skett är relativt mild.

Idag lär man få räkna med att liknande saker sker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Till och med kommentarfältet på Rockstars hemsida är fullt med spoilers. Om de är sanna vet man inte, men det kan ju gott och väl vara så. Det som inte gick att undvika att läsa, för att det var skrivet i stora bokstäver, vore i så fall väldigt ovanligt. Förhoppningsvis är det inte sant.

Nä, nu får vi undvika hemsidor med kommentarfält i några veckor till. Tråkigt. Märkligt att de har kvar möjligheter att skriva på officiella hemsidan när inga vettiga frågor ("PC?") eller kommentarer ("can't wait!") skrivs där ändå. Stäng ner skiten säger jag :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha det sög ju...får man akta sig vart man klickar för ett par geeks inte har något bättre för sig. Jag var lite sugen på att klicka på länken med all musik, men va fan Rockstar verkar bara vara någon dag ifrån att släppa det själv nu när dom gjort en flik för musik på hemsidan.

Verkar vara rätt säkert att gå in på deras kommentarfältet nu, Rockstar har hotat med att dra in folks konton om dom läcker info.

A reminder to all Social Club members of Rule #1 right above the Comment Box. Anyone posting links to or discussing supposed "leaks" about our games here on our own site will have their commenting privileges suspended indefinitely.

As we get closer and closer to game launch, there will be lots of people around the internet posting supposed leaked information about the game. Please do not proliferate such things here as we certainly don’t want any misinformation spread from things that are fake nor do we want spoilers spread regarding anything that might be true. Anyone engaging in such discussion here at the Rockstar Newswire before September 17th will have commenting privileges revoked until well after the game’s release. Thank you for understanding, Rockstar Games.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar vara rätt säkert att gå in på deras kommentarfältet nu, Rockstar har hotat med att dra in folks konton om dom läcker info.

Inte alls! Det var där jag läste dessa spoilers, om de nu är sanna. Annars är successful troll successful.

Naturligtvis vill jag ju få spela spelet och upptäcka storyn själv, men för mig är det vägen till slutet som är det spännande och det kan inga avslöjanden fördärva. Jag ser mer fram emot spelvärlden, de olika mekanikmomenten, småsakerna samt GTAO som lockar. Storyn är en bonus, som förstås är roligast oförstörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rockstar och Take2 går stenhårt in på att bromsa alla läckor.

Hela spoiler-delen av GTAForums är borttagen, även låtlistorna som postades på Reddit är borttagna.

Positivt, tycker jag! mf_doof_1186830_0.gif

Tur att man inte gick ut lika hårt för att censurera wikileaks... :P

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...