Jump to content

Ny information om karaktärerna.


VaXXoR
 Share

Recommended Posts

They already have contacts, they are integrated with the world and lead a busy life - these characteristics should give players a sense of immediate and total immersion. That said, all three main characters won't be playable from the start. We want to give the player the opportunity to get to know the three characters individually, and explore the world as each of them, and it would not have been possible if all three had been available from the start.

Som ni läste så kommer spelet inte tillåta dig att byta mellan karaktärerna i början av spelet. Jag undrar om vi kommer få välja en av dom att börja med eller om spelet har en speciell karaktär som spelet startar med.

Lite extra info.

We want to surprise people with very intense missions from the start. The pace of the game is much faster than any of its predecessors. From the beginning, we want to show off the new game mechanics while creating intense, action-packed gameplay, to capture the player's attention immediately.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att mycket talar för att Michael kommer vara den första spelbara karaktären, han känns på nåt sätt som huvudpersonen i spelet. Tittar man på första trailern verkar just den berättelse han har vara utgångspunkten för spelet. De andra karaktärerna dyker nog upp som delar av ett uppdrag.

Fast det är klart, det vore ju lite tufft att börja GTA V som man började SA, men det känns inte som en sådan story.

EDIT: Den här bilden indikerar ju att det är en del av introt. Märkligt att visa det iofs, men om det är så, så har vi något att gissa på. Är det inte Franklin som kör motorcyklar som Repo-man?

http://forumbilder.se/CESKO/official-screenshot-gameplay-video-intro

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att mycket talar för att Michael kommer vara den första spelbara karaktären, han känns på nåt sätt som huvudpersonen i spelet. Tittar man på första trailern verkar just den berättelse han har vara utgångspunkten för spelet. De andra karaktärerna dyker nog upp som delar av ett uppdrag.

Fast det är klart, det vore ju lite tufft att börja GTA V som man började SA, men det känns inte som en sådan story.

Själv tycker jag Franklin känns lite som huvudkaraktären i och med att han har hunden Chop.

Sånt som märks!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slår vad om att den första missionen är med Trevor när man ska få ner foten i toaletten.

Press R2 to stomp on the foot

Press L2 to flush

Haha priceless !

Jag tror mkt på Michael faktiskt, hans känns som huvudkaraktären då han är den enda länken mellan alla 3, Trevor & Franklin känner ju inte varann förrens dom introduceras av Michael som man ser i ngn trailer.

Undrar verkligen för övrigt om dom har kvar delar av gamla san Andreas, typ som groove Street osv..? Lite off topic men ja...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gått rykten om att Franklin jobbar på båda sidorna av lagen också. (GTA V O'CLOCK) snackar mycket om det).

Han ser lite agent aktig ut i den här bilden.

AfQnyuO_1249403_0.jpg

Annars är det snack om att man kanske får se hur Michael hamnade där han är idag. Det verkar som första uppdraget kommer vara något stort för att visa spelets nya saker. Kanske ett uppdrag från sista dagen i Michael's förra liv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske ett uppdrag från sista dagen i Michael's förra liv?

Vad jag vet har GTA aldrig gjort några som helst flashback-cinematiska grejer i sina uppdrag eller storyberättande. Tuff idé dock.

Michael har ju varit berättarröst i flertalet trailers nu, är det två eller tre stycken kontra de andra två personerna som inte gjort någon? Tänk på första trailern i GTA IV, där Niko berättade om sitt liv. Michael har gjort samma sak flera gånger nu, vilket åtminstone jag tycker visar att han är huvudpersonen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Vad jag vet har GTA aldrig gjort några som helst flashback-cinematiska grejer i sina uppdrag eller storyberättande. Tuff idé dock.

Michael har ju varit berättarröst i flertalet trailers nu, är det två eller tre stycken kontra de andra två personerna som inte gjort någon? Tänk på första trailern i GTA IV, där Niko berättade om sitt liv. Michael har gjort samma sak flera gånger nu, vilket åtminstone jag tycker visar att han är huvudpersonen.

I senaste gta v o'clock så snackade dom mycket om Michael's tidigare liv innan han blev tagen och gjorde dealen med FIB. "Why did I move here? I guess it was the weather" Låter som han kom ifrån Liberty City. Grått kallt "New york". Det kan inte vara Vice city för det är bra väder där med.

Tänk om spelet öppnar upp med ett prologue uppdrag som börjar med ett bankrån i Libertycity, likt "Three leaf clover" från IV. Skulle vara en ball start på spelet och se hur allt gick till. Och det är precis ett sånt uppdrag jag tror Rockstar vill öppna med och visa spelets nya features.

Glöm inte bort att Rockstar har gjort liknande saker förut. Som i SA när man fick se lite av Liberty City.

Redigerad av VaXXoR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I senaste gta v o'clock så snackade dom mycket om Michael's tidigare liv innan han blev tagen och gjorde dealen med FIB. "Why did I move here? I guess it was the weather" Låter som han kom ifrån Liberty City. Grått kallt "New york". Det kan inte vara Vice city för det är bra väder där med.

Tänk om spelet öppnar upp med ett prologue uppdrag som börjar med ett bankrån i Libertycity, likt "Three leaf clover" från IV. Skulle vara en ball start på spelet och se hur allt gick till. Och det är precis ett sånt uppdrag jag tror Rockstar vill öppna med och visa spelets nya features.

Glöm inte bort att Rockstar har gjort liknande saker förut. Som i SA när man fick se lite av Liberty City.

Vad skulle det finnas för nya features i att låta en ensam Michael göra ett bankuppdrag där han förmodligen blir arresterad? Jag vet att han har en specialförmåga att sakta ned tiden/bullettime, men introduceras den förmågan verkligen i första uppdraget, speciellt när det handlar om en prolog som inte är absolut kopplad till resten av spelet/storyn/karaktärerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad skulle det finnas för nya features i att låta en ensam Michael göra ett bankuppdrag där han förmodligen blir arresterad? Jag vet att han har en specialförmåga att sakta ned tiden/bullettime, men introduceras den förmågan verkligen i första uppdraget, speciellt när det handlar om en prolog som inte är absolut kopplad till resten av spelet/storyn/karaktärerna?

Tänker mest på spelets nya kontroller och hur combat och andra system fungerar. Eventuelt att man får kontrollera andra karaktärer som är med under bankrånet.

We want to surprise people with very intense missions from the start. The pace of the game is much faster than any of its predecessors. From the beginning, we want to show off the new game mechanics while creating intense, action-packed gameplay, to capture the player's attention immediately.

Det här tyder på något stort och allt jag kan tänka på är en Heist där man får testa på spelets olika funktioner och lära sig lite mer hur combatsystemet och liknande fungerar. Om det skulle vara ett stort uppdrag direkt så kan jag inte tänka mig att det handlar om ett rån i Los santos.

Vi har sett att Michael tar kontakt med Trevor senare genom att åka till hans hem och hälsa på. Det ser ut att vara ett lugnt och lätt uppdrag och måste vara någongång i början av spelet.

Men jag vet inte, spekulerar bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla tre spelbara karaktärer är ju huvudkaraktärer, men det finns ingen tvekan om att Michael är den med den mest invecklade storyn och att han kommer att vara den första vi spelar som.

Varför? Det finns många olika anledningar...

Michael var den första karaktären vi kände till. Vi kände till honom innan vi ens kände till att det skulle vara 3st spelbara karaktärer.

Michael nämns alltid först... sedan Franklin, och sist men inte minst Trevor.

Three playable protagonists - Michael, Franklin and Trevor...

Earlier this week, you got the opportunity to get better acquainted with the trio of Michael, Franklin and Trevor...

Michael, Franklin and Trevor have their own separate lives with their own sets of friends and acquaintances...

Just added to the collection of Grand Theft Auto V screenshots at www.rockstargames.com/V is a brand new set of 12 action-packed shots in high-res featuring Michael, Franklin and Trevor...

GTAV TRAILERS: MICHAEL. FRANKLIN. TREVOR.

Tittar man på det första artworket med alla tre karaktärer (det som var på omslaget till GameInformer) så står de i samma ordning även där, dock åt andra hållet (samma ordning om man ser dem bakifrån, som i gameplay).

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...